راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با فعال شدن آمبولانس دریایی انتقال بیمار از اسکله‌ها در شهرهای ساحلی به دیگر شهر ساحلی یا حتی دریا به ساحل فراهم می‌شود و بدین طریق سرعت انتقال بیماران در حوادثی مانند سیل که احتمال قطع شدن راه‌های زمینی وجود دارد، افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵، راه اندازی اورژانس دریایی سرعت خدمت رسانی به مصدومان را افزایش و مسیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی با توجه به ساحلی بودن بیشتر شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده، کوتاه‌تر می‌کند.

به گزارش برنا؛ منصور نعیم‌آبادی روز دوشنبه اظهارکرد: برای هماهنگی و تحقق آمبولانس و اورژانس دریایی نشست‌های مشترکی با اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

نعیم آبادی تصریح کرد: بنادر و دریانوردی مدتی است که در این راستا پیگیری و مطالعات لازم را به انجام رسانده و اعلام آمادگی کرده تا علاوه بر همکاری در حفظ، نگهداری و راهبری آمبولانس دریایی، در ایجاد اسکله‌های دسترسی به خشکی برای اورژانس دریایی اقدام کنند که جای قدردانی دارد.



منبع

وی افزود: توسعه ناوگان و افزایش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بویژه راه اندازی آمبولانس دریایی یکی از موارد مهم برای ارتقای سلامت مردم و خدمت رسانی بهتر در حوادث مختلف ترافیکی زمینی، دریایی و بحران‌های احتمالی است.

بخوانید:  تروریسم بهانه‌ای برای دخالت آمریکا در افغانستان