راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی بستر مناسبی برای فعالیت نخبگان است

Capture

وی با تاکید براینکه ۱۸ هزار گزارش تخصصی و ۱۸ هزار اثر توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده عنوان کرد: توجه به برنامه هفتم به عنوان نقشه راه پنج ساله کشور باید در اولویت تمام اندیشکده‌ها قرار گیرد و زمان درنظرگرفته شده برای این امر یک فرصت چندماهه است.

وی یادآورشد: پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاهُ اولین و تنها پژوهشکده آینده پژوهی کشور است که با هدف ایفای نقش شناسایی و حل مسائل فعالیت خود را آغاز می کند و با افتتاح اندیشکده حکمرانی استان قزوین در این پژوهشکده بی‌شک شاهد حرکت این مجموعه به سوی اهداف متعالی خواهیم بود.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه علمی و فناوری وجود دارد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده و این اندیشکده‌ها به کمک کشور آمده‌اند تا مسائل منطقه، استان و چه بسا مسائل مهم را در حوزه ملی شناسایی و بازخوانی کرده و برای حل آن تلاش کنند.

قاسم زاده یادآورشد: هرچند مسولان دلسوز هستند و ریشه‌های سیاسی و حکمرانی هم مقدس است اما رضایتمندی مردم حاصل نمی‌شود که لازم است در حوزه ایجاد احساس رضایت نیز اقداماتی انجام شود.

نماینده عالی وزارت عتف در استان قزوین بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان یک دانشگاه جامع، دانشگاه مادر و نماینده وزارت عتف در استان برای به ثمر نشستن مفاد این اندیشکده و ارائه خدمات مناسب علمی آمادگی کامل دارد.

قاسم زاده گفت: با گذشت چهار دهه از انقلاب لازم است آسیب شناسی در بسیاری از مساپل صورت گیرد و در ادامه با بکارگیری ظرفیت‎‌های علمی، نظام در مسیر اهداف متعالی خود حرکت کند.

بخوانید:  مجید فروغی فعال رسانه‌ای و هنری درگذشت

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 





این مسئول با تاکید براینکه غفلت در حوزه‌های مالیات، تنظیم‌گری‌ و اقتصاد نیازمند توجه و بکارگیری ظرفیت نخبگان است افزود:  ۱۴ الی ۱۵ دفتر در پنج معاونت پژوهشی در مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد که با ۵۰۰ پژوهشگر در ارتباط است. 

وی در پایان گفت: ما به اندیشکده‌ها نگاه راهبردی، کاربردی و کاملا فنی داریم و تلاش می کنیم از ظرفیت آنها برای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی افزود: جدا بودن دانشگاه از بدنه حاکمیتی و دیده نشدن نقش دانشگاه‌ ها توسط حکمرانان از جمله دغدغه‌های مهم دانشگاه‌ها بود زیرافعالان این مراکز با داشتن تجارب علمی و بستری برای ارائه ایده‌ها و تصمیم‌گیری نداشتند که راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی و فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت نخبگان باعث می‌شود ااقدامات خوبی در کشور صورت گیرد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی تصریح کرد: هدف از ارائه ایده‌ها و انگیزه‌ها حرکت در مسیر پیشرفت و کشور و کمک به نظام حکمرانی است که  امیدواریم با توجه به ظرفیت نخبگانی و علمی شاهد پیشرفت کشور در سطوح مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشیم.

رئیس دانشگاه معین استان ادامه داد: اساس کار نسل چهارم دانشگاه‌ها، جامعه محوری است که امیدواریم افتتاح این اندیشکده‌ها شرایط را در راستای تسریع این امر و ریل گذاری برای حرکت در این مسیر فراهم ‌کند.

انتهای پیام

55

سید علی قاسم زاده در این مراسم اظهارداشت: افتتاح اندیشکده حکمرانی استان قزوین اتفاقی خوب و اثرگذاری در حوزه حکمرانی کشور است که با شکل‌گیری این اندیشکده‌ها شاهد اتفاقات مبارکی در سطح کشور به ویژه در مرکز پژوهش مجلس خواهیم بود.

بخوانید:  فاز 2 پروژه یاور شهر 9 اواسط آذرماه به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی روز سه شنبه با حضور بهروز طهماسب کاظمی معاون پژوهش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، علی فرهادی، معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قاسم زاده رئیس دانشگاه بین الملل درسالن اجتماعات امیر کبیر پژوهشکده آینده پژوهی برگزار شد.