راه‌اندازی موکب اربعین برای پذیرایی از زائران ورودی شرق کرمان/حق‌آبه رودخانه فهرج پیگیری می‌شود

فرماندار فهرج توضیح داد: یکی از کارهایی که می‌تواند جلوی مهاجرت از شهرستان را بگیرد اشتغال است. جلسات متعددی را در زمینه اشتغال جوانان برگزار کردیم تعهد اشتغال شهرستان امسال یک‌هزار و ۸۳ مورد است که تا کنون ۴۵۲ مورد محقق شده است، اما دنبال این هستیم که فهرج را به سمت صنعتی شدن پیش ببریم. ما در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم زمین و تسهیلات و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا اتفاقی در زمینه اشتغال رقم بخورد.

فرماندار فهرج در رابطه با گلایه‌مندی مردم در زمینه عدم راه‌اندازی جایگاه سوخت حوالی میدان توحید بیان کرد: شهرستان فهرج دارای ۴ جایگاه توزیع فرآورده‌های نفتی است.۲ جایگاه در بخش نگین کویر، یک جایگاه در بخش مرکزی و یک جایگاه در شهر فهرج  در مسیر جاده بین‌المللی است.

فرماندار فهرج عنوان کرد: اعتباراتی که به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد براساس جمعیت است. شهر فهرج طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیتی حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر داشته و تا سرشماری بعدی همین مقدار اعتبار به شهر داده می‌شود که با توجه به مهاجرت روستاییان به مرکز شهر فهرج و برگشت افرادی که در شهرستان‌های دیگر زندگی می‌کردند به فهرج و افزایش جمعیت طی این ۶ سال، ما خدماتی به مردم ارائه می‌دهیم که بیش از جمعیتی است که اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین سعیدنیا فرماندار فهرج در نشست خبری در زمینه عدم پذیرش بیماران تصادفی در بیمارستان فهرج اظهار کرد: عدم پذیرش بیماران تصادفی در بیمارستان فهرج به‌دلیل نبود جراح عمومی است چون این بیمارستان جراح عمومی جذب نکرده است.

فرماندار فهرج در همین رابطه گفت: آب سد نساء تقریبا به‌صورت خام به بم و بروات رسیده است. باید در این رابطه تصفیه‌خانه‌های بزرگی احداث شود و یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور محترم همین بحث آبرسانی به شهر بروات، بم و سایر شهرستان‌های شرقی استان بود. وزیر نیرو هم در سفر به بم قول دادند که آب سد نساء برای آشامیدن به شهر فهرج هم برسد.

بخوانید:  تیم منتخب جام جهانی 2022 از نگاه یک رسانه آرژانتینی+ عکس

فرماندار فهرج با اشاره به سفر روز گذشته معاون عمرانی استاندار کرمان به فهرج ابراز کرد: در این سفر توانستیم اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان برای کارخانه آسفالت و برای معابر شهر فهرج نیز یک‌هزار و ۵۰۰ تن آسفالت بگیریم و اکنون ۱۴۰ تن آن به شهر فهرج منتقل شده و به‌زودی در شهر فهرج نهضت آسفالت را خواهیم داشت.

انتهای پیام

فرماندار فهرج در ادامه در خصوص آماده‌سازی موکب اربعین حسینی در شهرستان و پذیرایی از زائران اربعین گفت: امسال شاهد حضور بیش از ۱۵۰ هزار زائر خارجی از سمت پاکستان، هند و افغانستان هستیم. برنامه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفتیم و  در ورودی شهر فهرج موکب برای خدمت به زائران برپا شده است.

سعیدنیا در خصوص جایگاه میدان توحید تصریح کرد: این جایگاه نیازمند مجوز و موافقت‌نامه است که تاکنون اخذ نشده است و پرونده در حال رسیدگی‌ست که تا دو، سه ماه آینده شاهد افتتاح این پمپ بنزین خواهیم بود.

فرماندار فهرج  در رابطه با حق‌آبه رودخانه فهرج و خشک‌شدن این رودخانه فصلی گفت: رودخانه‌ای که در شمال فهرج بوده در گذشته بسیار سرسبز بوده است که در اثر خشکیدن و خشکسالی که در سال‌های گذشته رخ داده دیگر شاهد آب در بستر این رودخانه نیستیم و پوشش گیاهی رودخانه در حال نابودشدن است.

فرماندار فهرج‌ عنوان کرد: حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز ورودی شهر در نظر گرفتیم این اعتبار در اختیار اداره راهداری گذاشته شده است و زیرسازی و ساماندهی  ورودی شهر فهرج از سمت نعیم‌آباد نیز انجام شده و با قیری که جذب شده رفیوژ بلوار زده می‌شود.

بخوانید:  پارک هوشمند مکانی برای خلق کتاب داستان با هوش مصنوعی در رویداد ایران 3

سعید نیا در ادامه ابراز کرد:  در سفر خردادماه استاندار درخواست کردیم در شهرستان فهرج نیروگاه‌های بادی خصوصا در محور شورگز راه‌اندازی شود. شهرستان فهرج بیش از ۳۵۰ روز در سال آفتاب دارد اگر از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کنیم می‌توانیم به منابع برقی پایداری برسیم و دیگر شاهد افت ولتاژ نباشیم.

سعیدنیا از پیگیری جهت کددارشدن روستای رکن‌آباد و ساماندهی مسجد ورودی شهر یاد کرد و نسبت به راه‌اندازی اداره اوقاف تأکید کرد.

فرماندار فهرج همچنین یادآور شد: امسال یک‌میلیارد تومان برای مساجد شهرستان گذاشتیم و از این اعتبار بخشی را هم به مسجد ورودی شهر اختصاص می‌دهیم.

 سعیدنیا برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر فهرج نیز از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد و اضافه کرد: با توجه به سفر رئیس‌جمهور و اعتباراتی که در اختیارات ادارات مربوطه گذاشته شده سعی خواهیم کرد اعتباراتی برای ساماندهی گلزار  شهدا اختصاص دهیم.

وی از ایجاد کمربند سبز بین شورگز و فهرج خبر داد و بیان کرد: با ایجاد این کمربند شاهد کاهش خطرات طوفان خواهیم بود و در حال پیگیری از طریق اداره کل منابع طبیعی هستیم.

فرماندار فهرج افزود: با پیگیری‌هایی که با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی انجام شد ان‌شاءالله از طرف وزارت بهداشت موضوع تقسیم پزشکان صورت می‌گیرد و کمبود پزشک جراح و متخصص جبران خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

وی ادامه داد: شاهد چندین آتش‌سوزی در سال‌های گذشته در این رودخانه بودیم. با مسؤولان آب منطقه‌ای استان مطرح کردم در دیدگاه اول مطرح شد حوضه آبریز این رودخانه قسمتی نبوده که سد نساء احداث شده.بنابراین پیگیر حق‌آبه رودخانه هستیم تا بتوانیم آن را احیا کنیم.

بخوانید:  ابداع الگوهای رایانه‌ای برای شناسایی زودهنگام بیماری‌های همه‌گیر

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع