راهنمای خرید بهترین دستگاه تهویه مطبوع کانالی (داکت اسپلیت)

بیایید با هم ببینیم در خرید داکت اسپلیت ایده‌آل باید چه مواردی را در نظر بگیریم.

راهنمای خرید بهترین داکت اسپلیت

برای خرید بهترین داکت اسپلیت باید به نکات زیادی توجه داشته باشیم که در این مقاله از برنا نیوز به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

یکی از نکاتی که برای خرید بهترین داکت اسپلیت می‌تواند خیلی کمک‌مان بکند، تحقیق درباره ویژگی‌های هرکدام از برند‌ها است؛ و البته که منظورمان برند‌های معتبر و باسابقه در این حوزه است. مثلاً کمپانی گری GREE تجربه زیادی در زمینه هوشمندسازی لوازم خانگی و اینترنت اشیاء دارد و این مسأله در مورد داکت اسپلیت‌ اینورتر گری  هم صدق می‌کند؛ به‌طوری‌که می‌شود ازطریق مجموعه وای‌فای داخلی، اینترنت و اپ موبایل، دستگاه را از راه دور کنترل کرد و مثلاً پیش از پا گذاشتن به خانه، هوایی خنک را برای خود تدارک دید. یا آنکه برند‌های ژاپنی، مثل میتسوبیشی و اُجنرال، به کیفیت و دوام بالا مشهور هستند و تا سال‌های سال می‌توانند با کمترین مشکل، هوایی مطبوع را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورند که از نظر خیلی‌ها ارزش قیمت بالاتر آن‌ها را دارد.

 

خرید انواع داکت اسپلیت از بانه و نوین مارکت

 


محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



هرکدام از تجهیزات سرمایشی نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند و نمی‌توانیم یکی از آن‌ها را از دیگری بهتر بدانیم؛ چراکه عوامل زیادی در مناسب بودن آن‌ها برای هر خانواده نقش دارند. در داکت اسپلیت‌ها چنین مزیت‌هایی را نسبت به کولر گازی اسپلیت می‌توانیم ببینیم:

  • با قرارگیری یونیت داخلی در داخل سقف و دیوار کاذب، دیگر لازم نیست که یک پنل دیواری بزرگ مدام جلوی چشم‌مان باشد و فضا اشغال کند.
  • جریان هوای خروجی اسپلیت کانالی ثبات بیشتری دارد و دست‌مان برای توزیع یکنواخت‌تر آن در محیط بازتر است. به‌طورکلی اسپلیت کانالی برای سالن‌ها، دفاتر بزرگ و اماکن عمومی گزینه قابل‌تری است.
  • با یک یونیت داخلی می‌شود تمام فضای خانه یا بخش عمده آن را خنک کرد؛ برخلاف اسپلیت که هر اتاق نیاز به پنل دیواری جداگانه دارد.
  • اگر داکت اسپلیت امکان نصب کویل آب گرم را داشته باشد، می‌شود در فصل سرما از گرمایشی به‌صرفه لذت برد.
  • و موارد دیگری که خودتان بهتر در جریان آن‌ها هستید.

 طبیعت دارد روز‌های گرم‌اش را به رخ می‌کشد و در تنور بازار لوازم سرمایشی می‌دمد. شرایطِ آب‌ و هوایی کنونی هم نوید تابستانی داغ را می‌دهد. گرمای زیاد علاوه‌بر آزاردهنده بودن، می‌تواند سلامتی را هم تهدید کند و کسانی که به ناراحتی‌های قلبی و کلیوی مبتلا هستند، در فصل پیش رو باید دوچندان مراقب خودشان باشند. سالمندان و کودکان هم درمقایسه‌با دیگران نسبت به گرما آسیب‌پذیرتر هستند. بااین‌حساب لوازم برودتی تنها برای آسایش روان نیست و در سلامت جسمی ما هم نقش دارد. در این وضعیت در کنار کولر آبی و کولر گازی اسپلیت، دستگاه‌های تهویه مطبوع کانالی یا همان داکت اسپلیت هم بازار داغی برای خود دارند.

نوع کمپرسور یکی دیگر از جنبه‌های مهم خرید اسپلیت کانالی است. درحال‌حاضر کمپرسور‌ها به سه نوع: پیستونی، روتاری و اسکرال تقسیم می‌شوند. کمپرسور‌های پیستونی پرمصرف و پرسروصدا و بر پایه فناوری قدیمی هستند، ولی قدرت زیادی برای آب‌وهوای گرمسیری دارند. نوع روتاری متداول‌ترین نوع است و با تمرکز روی کلاس T1، بعضا کلاس T3 را هم پوشش می‌دهد. کمپرسور اسکرال هم پیشرفته‌ترین است که مصرف پایین و قیمت بالاتری دارد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

مورد بعدی، ظرفیت یا توان سرمایشی دستگاه است که باید با متراژ واحد مسکونی، اداری یا تجاری ما همخوانی داشته باشد. دراین‌مورد در مقالات قبلی توضیح داده‌ایم و در صفحه هر محصول هم در نوین مارکت به آدرس novinmarket.com  به مساحت مناسب آن اشاره کرده‌ایم. کمترین توان موجود، داکت اسپلیت 18000 است که تا مساحت حداکثر 50 متر مربع را جوابگوست.

 

رده‌بندی انرژی را هم ابداً نباید دستکم گرفت. برای آنکه مصرف انرژی دستگاه بهینه باشد، یکی از شروط لازم مجهز بودن کمپرسور آن به اینورتر یا همان سیستم تنظیم دور موتور است. با وجود اینورتر، تعداد قطع و وصل شدن‌های کمپرسور بسیار کمتر می‌شود که تأثیر زیادی روی کاهش مصرف برق دارد. قابلیت‌های دیگر دستگاه، مانند کنترل با اپ و حالت‌های کار اضافی، نیز باید با نیاز‌های شما همخوانی داشته باشند.

بااین‌حال ضعف‌های داکت اسپلیت در برابر اسپلیت را هم نباید نادیده بگیریم که قیمت بالاتر، سروصدای اغلب بیشتر و پیش‌نیازهای زیاد و هزینه‌بر برای نصب آن، به‌ویژه کانال‌کشی، جزء مهم‌ترین‌هایشان هستند.

یک مسأله دیگر، سازگاری کلاس آب‌وهوایی داکت اسپلیت، یا دقیق‌تر بگوییم کمپرسور آن، با اقلیم ما است. سه کلاس آب و ‌هوایی اصلی عبارت هستند از: T1 برای مناطق متعدل، T2 برای نقاط سردسیر و T3 برای نواحی گرم‌وخشک و همین‌طور شرجی و گرمسیری. انتخاب درست کلاس آب ‌و هوایی هم روی عملکرد و خنک‌کنندگی مناسب تأثیر می‌گذارد و هم در دوام دستگاه نقش دارد.


آیا این خبر مفید بود؟

قیمت‌گذاری‌های ما طوری انجام شده‌اند که پایین‌ترین مقادیر موجود در بازار باشند. دلیل‌اش هم ساده است: پای واسطه‌ها در میان نیست. گارانتی پنج ساله که دو سال خدمات تعویض را به‌همراه سه سال خدمات پس از فروش رایگان برای مشتری فراهم می‌کند، خدمات دیگر ما برای شما است. ارسال کالا به سراسر ایران رایگان است و امکان پرداخت در محل را هم خواهید داشت که دو مزیت دارد: آسودگی‌خاطر بیشتر شما و داشتن فرصتی پیش از انتقال وجه، برای برانداز کردن داکت اسپلیت و مطمئن شدن از آنکه محصولی اصل و سالم برایتان فرستاده شده است.

فروشگاه اینترنتی نوین مارکت سعی کرده است با مقالات مختلف و درج توضیحات مناسب، اطلاعات لازم را برای بهترین داکت اسپلیت در اختیار کاربران‌اش قرار بدهد. اما هرچه نباشد، همه‌چیز مسائل فنی نیست و چه بسا که شرایط خرید کالا، برای مشتری اهمیت بیشتری داشته باشد.

چند محصول نمونه که همگی دارای اینورتر هستند:

  • داکت اسپلیت میتسوبیشی 24000: بادوام، رده انرژی A++، کمپرسور اسکرال و سازگار با آب‌وهوای حاره‌ای، کویل آب گرم، برای متراژ ۵۰ تا ۸۰ متر مربع
  • داکت اسپلیت اجنرال 30000: کمپرسور روتاری مناسب برای مناطق معتدل، برچسب انرژی A+، برای متراژ ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع، کویل آب گرم
  • داکت اسپلیت ال جی 36000: برای متراژ ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع، رده انرژی A+، کمپرسور روتاری سازگار با اقلیم معتدل، وای‌فای داخلی
بخوانید:  ضرورت ایجاد کارخانه بازیافت پسماند های عمرانی در مشهد