راهکار اتحادیه اروپا برای کاهش مصرف برق شهروندان

دوسوم خانوار‌های سوئد در ۶ ماه گذشته به بهینه سازی‌هایی در خانه‌های مسکونی خود اقدام کرده اند که شامل روی آوردن به نورپردازی موثرتر و همچنین بستن درز‌های پنجره‌ها و در‌ها بوده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 در یونان ۴۶ درصد نیاز مردم و صنایع به انرژی از طریق گاز، ۲۸ درصد از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی)، ۱۵ درصد از طریق واردات، ۸ درصد از طریق زغال سنگ و ۳ درصد از طریق نیروگاه‌های برقابی تامین می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟

در انتهای همین گزارش آمده است، علاقه مردم به تبادل تصاویر و ویدئو‌های جذاب و خنده دار می‌تواند به ابزاری برای توزیع پیام‌های خلاقانه و جالب صرفه جویی انرژی تبدیل شود. در این آگهی‌ها باید با هدف گرفتن افراد و به ویژه کودکان تاکید کرد که مردم این توانایی را دارند تا هر روز انتخاب‌های هوشمندانه تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، نقش انرژی و سوخت در فعالیت‌های روزمره و زندگی امروز بشر برکسی پوشیده نیست و محدود بودن این منابع حیاتی، باعث شده تا جوامع به سمت تغییر الگو‌های مصرف و رفتار‌ها در استفاده از انرژی بروند و دولت‌ها به فکر راه‌هایی برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های سرسام آور آن باشند.

سوئد – بستن درز‌های پنجره‌ها

با این حال یکی از طرح‌های تشویقی که هلند برای مشترکان برق و گاز در نظر گرفته این است که به شما با کاهش مصرف انرژی کوپن‌هایی اختصاص می‌دهد که می‌توانید با آن کوپن به خرید اقلام بهینه سازی مصرف انرژی اقدام یا به صرفه جویی در آب کمک کنید.

بخوانید:  تصمیم مهم پرسپولیسی‌ها برای هفته آینده

یونان – کمک هزینه نقدی برای کم مصرف‌ها

در گزارش پایگاه اینترنتی انرژی کالکتیو آمده است: مطالعات نشان داده است که پس از پخش چند آگهی ساخته شده توسط کمپین‌های مردمی در خصوص جدا کردن وسایل الکترونیکی از برق و استفاده از لامپ‌های کم مصرف، افراد هدف تبلیغات تمایل بیشتری به صرفه جویی در مصرف انرژی پیدا کردند.»

برق

آمریکا – کمپین‌های تبلیغاتی

بر اساس این گزارش، در اغلب مطالعات اقتصادی انجام گرفته در جهان، نظام تعرفه‌گذاری اولین عامل حرکت به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی محسوب می‌شود و تنها پس از اصلاح نظام تعرفه‌گذاری ست که انگیزه لازم برای اقدامات غیرقیمتی، تغییر تکنولوژی و استفاده از رویه‌ها و مقررات کاهنده مصرف فراهم خواهد شد.

کشاورزی در هلند به دلیل شرایط جغرافیایی به بهترین شکل رواج دارد به طوری که این کشور یکی از بزرگ‌ترین صادر کننده‌های گیاهان زینتی در جهان است.

آمریکا توانسته با استفاده از کمپین‌ها و هزینه در تبلیغات به میزان قابل ملاحظه‌ای مصرف انرژی را در این کشور کاهش دهد.

شهروندان سوئد با بیشترین مصرف سرانه انرژی در قاره اروپا عمدتا به علت زمستان‌های سرد و ساعت‌های اندک بهره مندی از روشنایی روزانه، برای کاهش هزینه‌های پرداختی اقدام کرده اند.

مصرف+برق

کشور ما از چندی پیش با طرح رایگان کردن هزینه آب، برق و گاز مصرف کننده‌هایی که با الگوی داده شده مصرف کنند، به دنبال کاهش مصرف انرژی در کشور بود.

انتهای پیام/





بیشتر برق در کشور یونان توسط شرکت نیروی برق دولتی تامین می‌شود. به طور متوسط برای یک آپارتمان ۸۵ متری هزینه برق، گرمایش، خنک کننده، آب و زباله حدود ۱۵۰ یورو در ماه می‌شود، اما دولت این کشور اعلام کرده به ازای کاهش مصرف برق خانوار‌ها به آن‌ها یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

بخوانید:  توانمندسازی حوزه زنان وخانواده هدفمند خواهد بود

برق

هلند – کوپن صرفه جویی