راه آهن رشت – بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسید

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین تامین و تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن سازی راه‌ها ادامه داد.

استاندار گیلان بیان کرد: اکنون مشکلی برای تامین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و با وجود بارش رحمت الهی برف و هوای بارانی چند روز اخیر، کار‌ها با قدرت و قوت در حال انجام است.

پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می‌کند ضمن آنکه مسیر رشت – آستارا هم در دست پیگیری است.
عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشور‌های همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ استاندار گیلان با بیان اینکه راه‌آهن رشت – بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسیده است، گفت: هم اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد درحال انجام است و پس از آن مراحل ریل گذاری آغاز می‌شود.
اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه پس از بازدید از وضعیت و روند اجرای خط آهن رشت – بندرکاسپین افزود: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران درحال انجام است و در روز‌های آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.

بخوانید:  به مدالی جز طلا فکر نمی‌کنیم/ امیدوارم کاراته ایران عملکرد خوبی در آسیا داشته باشد