راه اندازی ۱۰ دهکده ورزشی براساس طرح تفصیلی جدید تهران

منطقه ۲۱ تهران، میزبان هفتاد و ششمین رویداد شنبه امید و افتخار بود و چندین پروژه‌ از جنس فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با اعتباری در حدود ۵۹۰ میلیارد ریال در این منطقه افتتاح شد.

تعویض چمن مصنوعی چیتگر شمالی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع، شهدای گمنام به مساحت ۷۵۲ متر مربع و شهرک دانشگاه به مساحت یک هزار و ۲۲۲ مترمربع و همچنین احداث سرای محله شهرک شهرداری که ۴۵۰ متر زیربنا دارد، امروز به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: اساسا قرار نیست هیچ ادغام و ساختار جدیدی در حوزه گردشگری تهران راه اندازی شود و از همان مجموعه‌های موجود در این حوزه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه‌های اجتماعی مانند حذف آسیب‌های اجتماعی و احیای سرای محله‌ها نیز اقدامات گسترده‌ای در شهر تهران در حال انجام است.

‌توکلی زاده با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در منطقه ۲۱ تاکید کرد: امروز ۶ زمین چمن احیا، ۲ زمین چمن احداث، یک مجموعه ورزشی، یک سرای محله و مرکز طوطیا در این منطقه به بهره برداری رسیدو تمام تعرفه‌های مجموعه های ورزشی منطقه تابع مصوبه شورای شهر است که حتی از تعرفه‌های دولتی نیز پایین تر است.

به گزارش برنا؛ محمدامین توکلی زاده روز شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۲۱ تهران در قالب هفتاد و ششمین پویش امید و افتخار توضیح داد: شهر برای شهروندانی است که در آن زندگی می‌کنند و به جرات می‌توان گفت تنها خدمات مستقیمی که شهرداری تهران می‌تواند به شهروندان ارائه دهد در پروژه‌های فرهنگی و ورزشی است.

بخوانید:  استقبال و تجلیل از ورزشکاران ناشنوایان در اراک

توکلی زاده یادآور شد: برای نزدیک شدن به سازمان گردشگری تاکید شهردار تهران به ایجاد یک شورای سیاست گذاری با ریاست شهردار و قائم مقامی معاون امور اجتماعی و فرهنگی بود کهدر این شورا تمام شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری که در اساسنامه آنها به موضوعات گردشگری اشاره شده، حضور دارند.

براساس این گزارش، در مجموع ۵۸۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در مساحت ۱۳هزار و ۳۴۷ مترمربع برای این پروژه چند منظوره هزینه شده است.



منبع

همچنین تعویض زمین چمن مصنوعی مسکن ویژه، محسنی، استقلال، نسیم و ویلاشهر به مساحت هشت هزار و ۴۲۴ متر مربع بخش دیگری از پروژه افتتاحی در شنبه امید و افتخار بوده که معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مسوول اجرای آن بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره هلدینگ گردشگری شهر تهران افزود: تدبیر شهرداری این بود که برای ایجاد سازمان گردشگری که بارها برای راه اندازی آن از سوی شورای شهر تذکراتی به شهرداری داده شد؛ شورای سیاستگذاری و هلدینگ گردشگری ایجاد شود که با توجه به وجود زیرساخت گردشگری در شهر تهران، از گذشته اتفاقات خوبی در شهر تهران به صورت غیرمنسجم رخ داده بود.