معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه ای به عنوان راویان دانش آموزی پیشرفت ایجاد می شود تا دانش آموزان به مراکز دانش بنیان معرفی و مراکز از این دانش آموزان حمایت کرده و با شناسایی استعدادها و علاقه مندی دانش آموزان، آنها را برای همکاری جذب کنند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: 27 هزار تماس موفق در سامانه 1570 کل کشور درسه ماهه گذشته وجود داشته و از این تعداد 19 هزار تماس خود دانش آموزان بوده که مسائلی از جمله مشکلات آموزشی، ارتباط با خانواده و دوستان و آسیب های اجتماعی رخ داده، بوده است، همچنین تعداد 4 هزار عدد از تماس ها از طرف اولیاء، اطرافیان و بستگان دانش آموزان بوده است.
وی ادامه داد: اگر سوالات فوریتی باشد، جواب ها و پاسخ های کوتاه از طریق مشاورین دریافت می کنند و اگربه نیاز مشاوره داشته باشند، آنها را به مراکز مشاوره ای آموزش وپرورش ارجاع می دهند تا به صورت حضوری در مراکز مشاوره بیایند و مشکل خودرا در این مراکز حل کنند.
اصغرباقرزاده معاون فرهنگی وپرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبر گزاری برنا؛ درباره سامانه 1570 اظهار داشت: سامانه 1570 یا خط فوریت های مشاوره ای در سراسر کشور از ساعت 8 صبح تا 8 شب در دوشیفت کاری فعال است و در این سامانه تعدادی از مشاورین آموزش و پرورش پاسخگوی سوالات مشاوره ای درزمینه مشاوره تربیتی- آموزشی و مسائل آسیب های اجتماعی هستند؛ هرکسی می تواند بااین سامانه تماس بگیرد و مبلغی هم به اندازه هزینه تماس تلفنی است و هزینه بالاتر از تماس تلفنی متوسط نیست.