رستم دستان بازی می‌سازد!

انتهای پیام/



منبع  

شریفی همچنین گفت: تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در  این اردوی آموزشی در قالب 10 تیم در رویداد 2 روزه گیم جم حاضر شدند تا براساس آموزش‌های ارائه شده، پروژه طراحی و تولید یک محصول را دنبال ‌کنند. در نهایت 11 اثر از این تیم‌ها دریافت شد. این آثار در سه مرحله فنی، هنری و طراحی شد مورد داروی قرار گرفت.

شریفی در پایان با اشاره به اینکه در این دوره تلاش شد با شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته این استان در بازی‌سازی در راستای آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این صنعت گام برداریم، گفت: به تیم‌های برگزیده این رویداد تخفیف ویژه 100 درصدی و 50 درصدی برای حضور در دوره‌های آموزشی انستیتو ملی بازی‌سازی تعلق گرفت و امکان حضور آنها در کلاس‌های ترم تابستانی فراهم شد.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی افزود: آثار خوبی توسط بچه‌ها در پایان رویداد ارائه شد که نشان از استعداد و توانمندی ویژه دانش‌آموزان این استان در بازی‌سازی بود. براساس رای داوران تیم‌های شهر سوخته، دانوکیا و گیم استار به ترتیب به‌عنوان تیم‌های اول تا سوم معرفی شدند.

 همچنین تمام 10 تیم شرکت‌کننده در رویداد پایانی این اردوی آموزشی از روز شنبه 18 تیر در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند.

در این دوره شامل بیش از 30 ساعت کارگاه آموزشی رایگان ویژه گروه‌های دانش‌آموزی بود که با رویکرد با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف کشور برگزار شد.

این اردوی آموزشی که با همکاری مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد.

بخوانید:  کار بی‎‌نظیر یک جوان با یک بازی رایانه‌ای جهانی شد!+ تصاویر

بوت کمپ سیستان و بلوچستان

به گفته فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی در این دوره دانش‌آموزانی حاضر شدند که تاکنون در هیچ دوره آموزش بازی‌سازی شرکت نکرده‌ بودند و بیشتر آنها برای اولین بار بازی‌سازی را تجربه کردند.

فرزانه شریفی تصریح کرد: تیم اول این رویداد از طرف یک موسسه خیریه در این اردوی آموزشی شرکت کرده بود و در پایان اثر ارزشمندی را ارائه کردند و هدیه نقدی تیم اول به این موسسه اهدا شد. همچنین بر اساس ارزیابی تیم داوری از تیم «خورشید سوزان» که شامل 3 دانش آموزان 9 ساله و 2 دانش آموز 12 ساله بودند نیز به عنوان تیم چهارم تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در اردوی آموزشی (بوت کمپ) بازی‌سازی و رویداد 2 روزه گیم جم که با حضور مدرسان حوزه‌های طراحی، هنری و فنی در شهر زاهدان برگزار شد، دانش‌آموزانی از گروه‌های سنی 9 تا 18 سال حاضر شدند که تاکنون در هیچ دوره آموزش بازی‌سازی شرکت نکرده‌ بودند.