رسیدگی به امور شاهد و ایثارگر با همه ظرفیت انجام شود

در پایان این جلسه نیز از مستند شهدای خاص گیلان با عنوان “حوض خواص” که مربوط به زندگی شهدای گرانقدر محمود قلی‌پور، تقی سرپناه، بهرام گل‌آور و ابوالحسن کریمی است، توسط معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان رونمایی شد.

وی افزود: برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید قدردان همه کسانی باشیم که اعتقادات دینی و ارزش‌های الهی را به اثبات رساندند و ما با برطرف کردن مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حتی نمی‌توانیم ذره‌ای از خدمات آنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهدا و ایثارگران گرانقدر مردان روزهای سخت بوده و هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را برای ما به ارمغان آوردند و جلوه ای بی نظیر بدان بخشیدند.

IMG_2879

 شهدا و ایثارگران فرهنگ ایثار را جلوه ای بی نظیر بخشیدند

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اظهار کرد: در ماده ۲۹ قانون وظایف ما روشن است و باید با تمام توان به خانواده شهدا و ایثارگران توجه و رسیدگی کنیم چون شهدا و ایثارگران هیچگاه توقع شخصی و فردی نداشتند و در همه عرصه‌ها با همه وجود حضوری فعال داشته و پای آرمان های انقلاب اسلامی مانده اند.

بخوانید:  فوران چشمه از دل کوه در روستای بلبر/ هورامان

استاندار گیلان بیان کرد: این امانت خدمت را، شهدا به ما سپردند و ما مقابل آنان و خانواده‌های گرانقدرشان مسئول هستیم و برای خدمت‌رسانی نیز باید همانند شهدا عمل کنیم که هیچگاه توقع شخصی نداشتند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هیچگاه مردم حماسه هشت دی را فراموش نخواهند کرد که چگونه مردم گیلان یک روز زودتر به صحنه آمدند و ولایتمداری خود را ثابت کردند و اینک ما مسئولان نیز موظفیم که به مشکلات این مردم و خانواده شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشیم.

در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان، علاوه بر دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور، دکتر اسدالله عباسی استاندار ، برخی از نمایندگان مردم شهرستانهای گیلان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از مسئولان این استان حضور داشتند.

عباسی  به جایگاه استان گیلان در انقلاب اعم از دوران قبل و پس از آن اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده و در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید را نثار کرد و همواره مردم این خطه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

دیدار با خانواده معزز شهید عشوری و سخنرانی در مراسم ششمین سالروز شهادت اولین شهید امنیت کشور “شهید حسن عشوری “در رودسر از دیگر برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به گیلان است.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ما مسئولان و مدیران فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

بخوانید:  برگزاری همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در قم

محمدرضا احمدی سنگری افزود: هم اینک جانبازان ما به خاطرجراحاتی که دارند در رنج و مشقت هستند اما هرگز شکایت نمی‌کنند و دنبال مطالبات خود نیستند و به همین دلیل وظیفه ماست که تا حد ممکن  از مشکلات و دغدغه‌های آنان بکاهیم.