رشد اقتصادی با مشارکت مردم از طریق کاهش مالیات تولید و اعطای معافیت‌ هدفمند

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم توسط دولت ارائه شده و انشاالله مجلس هم با دولت همراهی خواهد کرد. همانطور که در بودجه‌های سنوات گذشته این موضوع مورد توجه دولت و مجلس بود چراکه یکی از عواملی که در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند سبب رونق تولید شود و سرمایه‌ها را به سمت کار‌های مولد پیش برود نه کار‌های غیر مولد و دلالی، اولا افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات تولید از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد است و ثانیا بحث معافیت‌های مالیاتی هدفمند و جدید در جهت رشد اقتصادی و جلب مشارکت مردم است.

انتهای پیام/ 



منبع

رشد اقتصادی با مشارکت مردم از طریق کاهش مالیات تولید و اعطای معافیت‌ هدفمند

در همین رابطه پیرامون اهمیت تصویب سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس و مزیت‌های این لایحه مهم در جهت تحقق شعار سال با نظام‌مند کردن حمایت‌های دولتی در حوزه مالیاتی و قوانین مالیاتی در جهت جذابیت فعالیت‌های تولیدی با آقای حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

رشد اقتصادی با مشارکت مردم از طریق کاهش مالیات تولید و اعطای معافیت‌ هدفمند

فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مشوق‌های مالیاتی در پیشرفت مناطق کم برخوردار، گفت: تمرکز اصلی معافیت‌های حوزه سرمایه گذاری به سمت افزایش جذابیت سرمایه گذاری مولد در مناطق کم برخوردار بوده است تا مردم و صنایع بتوانند از مزیت‌های بیشتری در حوزه معافیت مالیاتی مناطق کم برخوردار استفاده کنند تا انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این مناطق باشد و به تبع آن اشتغال بیشتری ایجاد شده و در نهایت باعث پیشرفت این مناطق خواهد شد.

بخوانید:  گسترش همکاری‌های تجاری ایران و سریلانکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در جهت تحقق شعار سال، نظام‌مند کردن حمایت‌های دولتی در حوزه مالیاتی و قوانین مالیاتی در جهت جذابیت فعالیت‌های تولیدی برای جلب مشارکت مردم است. در همین زمینه مهم‌ترین لایحه دولت در زمینه حرکت در این مسیر، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است.

رشد اقتصادی با مشارکت مردم از طریق کاهش مالیات تولید و اعطای معافیت‌ هدفمند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص کاهش مالیات‌ها از ۲۵ درصد به ۱۵ در کنار اخذ مالیات از فعالیت‌های غیر مولد زیرزمینی، گفت: سیاستی که در لایحه دولت آمده و مجلس هم همراهی کرد این بود که کار‌های مولد که می‌تواند زمینه جهش تولید و اقتصاد شود، با مشوق‌های مالیاتی همراه بوده، اما در مواردی که فعالیت‌های دلالی حاکم بوده، با اخذ مالیات‌های جدید باعث کاهش فعالیت‌های دلالی و حرکت آن به سمت تولید شده است.

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا در رابطه به لایحه «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم»، اظهار داشت: یکی از مسایل مهمی که می‌تواند در راستای جهش تولید موثر باشد، ایجاد مشوق‌هایی است که دولت و مجلس برای سرمایه گذاری در تولید مصوب می‌کنند؛ بنابراین معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش مالیات برای تولیدکنندگان، یکی از مهمترین مواردی است که برای پیشبرد این مهم قطعا موثر است.

علاوه بر این، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به دنبال مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد به منظور کاهش جذابیت آنها و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مولدتر اقتصاد است. با تغییر تمرکز مالیات بر سرمایه و مجموع دارایی، دولت در نظر دارد زمین بازی را هموار کند و یک سیستم مالیاتی عادلانه‌تر ایجاد کند که به فعالیت‌های تولیدی پاداش می‌دهد و رفتار‌های سوداگرانه و غیرمولد را مجازات می‌کند. این رویکرد به هدایت منابع به سمت فعالیت‌هایی که ارزش واقعی ایجاد می‌کنند و رشد اقتصادی را هدایت می‌کنند، کمک می‌کند.

بخوانید:  تصویب سیاست تبلیغات دیجیتال ۲۰۲۳ در هند

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با کاهش مالیات عملکرد تولید، ایجاد مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری خرد در تولید و اخذ مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد، زمینه را برای یک مدل اقتصادی قوی‌تر و پایدار برای فعالیت‌های مولد فراهم می‌کند که به نفع همه اقشار جامعه است. با انجام این اصلاحات استراتژیک، کشور می‌تواند اقتصادی پویاتر داشته باشد که رفاه و فرصت‌هایی را برای مردم جهت رشد اقتصادی و درآمدزایی از محل سرمایه گذاری در تولید ایجاد کند.