رعایت احتیاط؛ لازمه رانندگی در هوای بارانی و خیابان‌های لغزنده

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ “اسماعیل خوشوقت” بیان کرد: با بارش باران، رانندگی به دلیل محدودیت دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر امری خطرناک محسوب می‌شود و از اینرو روز‌های بارانی پرحادثه‌ترین روز‌های رانندگی در سال محسوب می‌شود و رانندگان برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید به مسائل ایمنی در رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس پلیس راهور استان وجود گودال‌های پر آب در خیابان‌ها را یک عامل خطرساز برای رانندگان برشمرد و تاکید کرد: تردد از میان آب جمع شده در خیابان باید با سرعت کم انجام شود و در صورت امکان با زدن راهنما، مسیر بهتری را برای تردد انتخاب کرده و مراقب عابران پیاده هم باشید.
وی اظهار داشت: درحین رانندگی همیشه هر دو دست را روی فرمان نگاه دارید و فرمان را محکم بگیرید به این ترتیب کنترل شما روی چرخ‌ها بیشتر می‌شود.
سرهنگ خوشوقت، تصریح کرد: فاصله از خودروی جلویی برای پیشگیری از تصادف یک اصل مهم است به ویژه در بزرگراه‌ها و خیابان‌های عریض حتما به اندازه ۳ ماشین با ماشین جلویی خود فاصله بگیرید، این فاصله در هوای مه آلود و شب باید به ۶ ماشین افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: چراغ ترمز خودرو مقابل، یک زنگ خطر است، حواستان به چراغ ترمز خودرویی که در جلوی شما حرکت می‌کند باشد تا فرصت تصمیم گیری و عکس العمل مناسب در موقع توقف ناگهانی خودروی جلویی را داشته باشید.
رئیس پلیس راهور استان گفت: در زمان بارش نزولات آسمانی سرعت خودرو را کم کنید و آهسته برانید، هرقدر هم باتجربه و حرفه‌ای باشید، بدانید که خیابان‌های لغزنده به راحتی می‌توانند کنترل خودرو را به هم بزنند.

بخوانید:  پارک ملی سیاهکوه کجاست؟
انتهای پیام



منبع

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در زمان بارش نزولات آسمانی، سرعت خودرو را کم کنید و آهسته برانید، هرقدر هم باتجربه و حرفه‌ای باشید، بدانید که خیابان‌های لغزنده به راحتی می‌توانند کنترل خودرو را به هم بزنند.