روایتی از یک درخشش بین المللی در حوزه تولید ملزومات امدادی

تولید صفر تا صد چادر‌ها و ملزومات امدادی در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، سازمان جمعیت هلال احمر امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در راستای شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بازدیدی را برای خبرنگاران از دستاوردهای هلال احمر در تولید منسوجات شرکت نساجی هلال ایران همزمان با هفته کارگر و آستانه هفته جهانی هلال احمر برگزار کرد.
 
شرکت صنایع نساجی هلال ایران در دهه ۴۰ راه اندازی شد و با توجه به نیازهای جامعه به  چادر و ملزومات امدادی در دهه ۷۰ در اختیار هلال احمر قرار گرفت. امروز شرکت صنایع نساجی دارای سه کارخانه در تهران، لرستان و خوانسار است که در کارخانه خوانسار نخ و پارچه چادرها به صورت ضد آب تولید می شود.

تولید صفر تا صد چادر‌ها و ملزومات امدادی در کشور

وی ادامه داد: ملزومات تولید شده به کشور های حادثه خیز صادر می شود که به عنوان مثال برای پاکستان و چین ارسال شده است. همچین ۶۰ هزار دستگاه چادر به کشور ترکیه صادر شده است، در انجمن های جهانی صلیب سرخ هلال احمر عضو سرآمدی است، ما در صادر کنندگان کشور رتبه ۵۷ در سال ۲۰۱۹  را داشتیم و در سال ۲۰۲۲ رتبه ما به ۲۲ رسید. 

معاون هماهنگی سایت تهران گفت: همه وسایل و ملزومات امداد و نجات هلال احمر از جمله غواصی و کوه نوردی در این کارخانه و داخل کشور تولید می شود.  

در این راستا سعید ازوجی معاون هماهنگی سایت تهران شرکت صنایع نساجی هلال ایران اظهار کرد: ۲۱۰ نفر در این سایت فعال هستند و فعالیت کاری در این کارخانه به صورت شیفتی است، حقوق کارکنان در این مجموعه وزارت کاری است و اضافه کار هم به کارکنان تعلق می گیرد. 

بخوانید:  وضعیت منطقه دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارش‌های سنگین

وی ادامه داد: در این سایت همه اقلام مورد نیاز هلال احمر در این کارخانه تولید یا از بازار تهیه می شود، روزانه  200 تا 300 چادر و 500 تا 600 پتو تولید می شود. 

کارخانه صنایع نساجی هلال ایران در تهران در تولید  دارای بخش های تولید لوله های چادر از جمله جوشکاری رنگ ، برش پارچه، گلدوزی، رنگ و دوخت است.    

علاوه‌ بر نخ ها و پارچه، لوله های پارچه در کارخانه های صنایع نساجی هلال ایران تولید می شود و صفر تا صد چادرها از جمله مسافرتی و امدادی در داخل ایران تولید می شود،همچنین در این کارگاه ها نیز پتوهای نمدی تولید تا در زمان حوادث مورد استفاده قرار گیرند. 

امیرالدین روح نواز مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان با بازدید اهل رسانه از این شرکت در نشست خبری اظهار کرد: این شرکت منسوجات، چادر و پتو را را تولید می کند و نیاز هلال احمر را رفع می کند. امروز با توانستیم ملزومات امداد رسانی از جمله پتو، چادر و ملزومات امداد گران  از جمله کوله پشتی، لباس در چارچوبی تولید کنیم. 

تولید صفر تا صد چادر‌ها و ملزومات امدادی در کشور

تولید صفر تا صد چادر‌ها و ملزومات امدادی در کشور

تولید صفر تا صد چادر‌ها و ملزومات امدادی در کشور

 همچنین این کارخانه در نساجی، تولید نخ و پارچه ، نواربافی، قیطان بافی و دوخت پتو فعالیت می کند. برخی از محصولات از جمله چادر به کشورهای چین، پاکستان و ترکیه صادر شده است. 

انتهای پیام/ 



منبع

تولید صفر تا صد چادر‌ها و ملزومات امدادی در کشور

قیمت هرکدام از چادرهای اسکان اضطراری که به افراد حادثه دیده اهدا می شود، 13 الی 14 میلیون تومان  تمام می شود و سازمان جمعیت هلال احمر این چادر هارا به صورت رایگان در اختیار حادثه دیدگان قرار می دهد، این چادرها دارای دو لایه هستند تا افراد را از سرما حفظ کنند.

بخوانید:  همه دوئل ها را بردیم / هم از نتیجه راضی هستم هم از داوری