روبیکا و ایتا رکورد شکستند

تفاوت عمده دوم با شرایط سال ۹۷ و محدودیت‌های پاییز ۹۸ حمایت جدی از سکوهای داخلی همچنین افزایش سطح آمادگی خود این سکوها نسبت به آن مقطع برای پذیرش موج مهاجرت بود به نحوی که فقط در بازه‌ای کوتاه یک‌ سرویس ایرانی برای ارتقا زیرساخت‌ها ارسال کد تایید را متوقف کرد اما بعد از چند روز آن مسئله هم مرتفع شد و سکوهای پایداری سرویس خود را حفظ کردند.

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ طی روزهای گذشته بعد از محدود شدن دو سکوی آمریکایی واتساپ و اینستاگرام به دلیل نقش‌آفرینی فعالانه‌ای که در ایجاد آشوب‌های خیابانی و انتشار اخبار جعلی داشتند ، عده‌ای با بهانه های مختلف تلاش کردند که بگویند مردم ایران از سکوهای ایرانی مورد اقبال عمومی قرار ندارند اما آیا واقعیت میدان هم این موضوع را تصدیق می‌کند؟


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

نخستین تفاوت با شرایط قبلی اعمال سختگیرانه‌تر‌ محدودیت‌ها است به نحوی که ابزارهایی مانند پروکسی‌ها نیز ارتباط دائمی با این سکوهای آمریکایی را تضمین نمی‌کردند.

انتهای پیام/





میزان استفاده روبیکا و ایتا

 بر مبنای این داده‌ها روبیکا در ماه گذشته با رشدی خارق‌العاده در جستجو  از اینستاگرام پیشی گرفت ایتا هم در حال طی مسیری دوشادوش دیگر سکوی متا، واتساپ است.

آمارها اما خلاف این ادعاهای رسانه‌ای را نشان می‌دهد، ۳۵ میلیون کاربر طی ماه گذشته در روبیکا ۵۰۰ میلیون پیام یکتا منتشر کرده‌اند و نصب ایتا از ۱۷میلیون نسخه گذشته است از طرفی داده‌هایی وجود دارد که مطالعه آن برای کارشناسان دلسوز جالب خواهد بود، بر اساس اطلاعات منتشر شده در گوگل ترندز در ماه گذشته اتفاقات قابل تاملی برای سکوهای ایرانی افتاده است.

بخوانید:  افزایش تولید و صادرات در صبا فولاد مایه افتخار است

البته در آن مقطع برخی از سرویس‌های ایرانی گزارشاتی نیز درباره انجام برخی شیطنت‌ها مانند اختلالات مقطعی زیرساختی ارائه می‌کردند که در جای خود جای تامل دارد اما به هر صورت در حال حاضر چنین مسائلی نیز وجود ندارد و این امید وجود دارد که تجربه خوب کاربری در سکوهای ایرانی به همت نخبگان جوان کشور اتفاق بیافتد و مردم طعم شیرینی از خدمات امن، سریع، ارزان و باکیفیت را بچشند.

مسئله حائز اهمیت دیگر برابری حجم جستجوهای انجام شده پیرامون سرویس ایرانی روبیکا با میزان جستجوهای حول مجموع دو سرویس واتساپ و اینستاگرامِ پیش از اعمال محدودیت‌ها است.

لینک نمودار مندرج گزارش، در سایت گوگل ترندز: https://b2n.ir/z60865

بررسی اطلاعات موجود همچنین حاکی از این موضوع دارد که جستجوی مردم درباره سوپراپلیکیشن روبیکا بیش از سه برابر و جستجو حول پیام‌رسان ایرانی ایتا بیش از ده برابر شده است که اگر این اطلاعات را در کنار میزان نصب فعال، بازدید روزانه و تحلیل ‌‌های آماری  از کانال‌های این دو برنامک ایرانی قرار دهیم به ‌‌وضوح در خواهیم یافت که این سکوهای ایرانی مورد اقبال طیف گسترده‌ای از مردم واقع شده‌اند.

این تغییرات معنادار در حالی اتفاق افتاده است که طی یک ماه گذشته جستجو پیرامون دو کلید واژه اینستاگرام و واتساپ با شیبی تقریبا ملایم به نصف حجم جستجو ها پیش از محدودیت‌ها رسیده است، دو سکوی ایرانی روبیکا و اینا برمبنای داده‌های موجود توانسته‌اند این فاصله موجود را پر کنند.

شواهد قطعی نشان می‌دهد که فارغ از اظهارنطرهایی که درباره محدودیت‌ها می‌شود، میان شرایط فعلی چند تفاوت عمده با آنچه درباره تلگرام در سال ۹۷ اتفاق افتاد، وجود دارد که نتایج را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخوانید:  مدیر عامل صندوق ملی مسکن: منابع مالی صندوق ملی مسکن در حال وصول است