روزانه حدود۵۵ توقف در تونل‌های پایتخت داریم



به گزارش خبرگزاری برنا، حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان هستیم، گفت: در دوره جدید تصمیم بر این شد که با رویکرد نوین بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان در هنگام حادثه در تونل‌های شهری ارائه دهیم. به همین دلیل پنج تونل شهری را به تجهیزات امداد رسانی مستقل مجهز کردیم که هرکدام از این تونل‌ها در دو جهت حرکتی شبانه روزی هفت روز هفته فعال هستند و بدون هیچ هزینه‌ای خودروهای گرفتار در تونل را به خارج و محل ایمن هدایت خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه فضای تونل بسته است و ایمنی شهروندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، این تصمیم اخذ شده تا خودروهای حادثه دیده شهروندان در اسرع وقت به خارج از تونل و نقطه امن منتقل شود. البته شهروندان باید در جریان باشند که پیمانکار و گروه امدادرسانی ما مسئولیتی درخصوص انتقال خودروها به تعمیرگاه ندارند و باتوجه به اهمیت حضور در آن نقطه، نمی‌توانند خودروی شهروندان را تا مسیر طولانی حمل کنند.

برادران همچنین اضافه کرد: با استفاده از دوربین‌هایی که در تونل‌ها داریم، همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته مشغول پایش دوربین‌های نظارتی هستند و اطلاع رسانی را به گروه‌های امداد در صورت توقف‌ها خواهند داشت البته مردم هم می‌توانند با سرشماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند، تونلی که در آن متوقف شدند یا حادثه‌ای که پیش آمده را گزارش کنند. کما اینکه مستقیما می‌توانند با اوپراتور ارتباط داشته باشند و نیازهای اورژانسی خود را مطرح کنند.

بخوانید:  درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هیات وزیران مطرح می‌شود

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با تاکید بر اینکه باید بین شهروندان و تیم امدادی همکاری شکل بگیرد و تمام تلاش تیم امداد رسان این است که خدمات ایمن راحت و امن را برای شهروندان ایجاد کند که از حوادث بعدی جلوگیری بشود، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم سطح معابر بزرگراهی و تونلی را مدیریت کنیم نیاز به همکاری شهروندان داریم. شهروندان توجه کنند که به محض اینکه  در هر لاینی از تونل های شهری دچار حادثه شدند اگر خودرو امکان حرکت دارد به حاشیه منتقل بشوند. اگر به خط اضطرار رفتند خودشان از ماشین پیاده بشوند. ‌اگر این توقف در لاین اضطرار نبود و در خطوط بودند علامت خطر ماشین را روی خودرو قرار بدهند تا گروه های امدادی به آنها برسد. البته این اطمینان خاطر را داشته باشند که همکاران ما تمام دوربین ها را تحت نظر دارند و تا ۱۲ دقیقه توقف خودرو را به صورت اتوماتیک سنس می کنند. 

وی ادامه داد: اثرات نامطلوب توقف خودرو در شبکه معابر تونلی باعث افزایش حجم خودروهای متوقف در تونل ها و بالا رفتن آلودگی هوا در تونل و حوادث پیامدی آن می‌شود. کلا بعد از حوادث اولیه به علت عدم ایمن سازی احتمال وقوع حادثه ثانویه هم وجود دارد. 

وی ادامه داد: رویکرد ما این است که این اختلال را کاهش بدهیم. گروه امداد ما کمتر از ۵ دقیقه با حادثه فاصله دارد و کمتر از ۱۵ دقیقه خودرو را از محل وقوع حادثه خارج می کند. درواقع ما متولی رفع این انسداد هستیم. گاهی برخی از شهروندان به دلیل اتمام سوخت خودرو توقف دارند و توقع رساندن بنزین از پیمانکار ما را دارند در حالی که به دلایل حفاظتی امکان ذخیره بنزین در خودرو نداریم.  

بخوانید:  راه اصلاح همه مشکلات و خشکاندن همه مفاسد اداره درست مجلس است

برادران همچنین گفت: باتوجه به ترددها در تونل توحید و نیایش بیشترین خرابی ها در این دو تونل وجود دارد. به طور متوسط در تونل های پر ترافیک بین ۵۰ تا ‌۵۵ مورد توقف روزانه داریم که در تونل هایی مانند رسالت و غزه و امیر کبیر این عدد خیلی کمتر است. در نیمه دوم سال شرایط ترافیکی متغیر است و الان در فصلی هستیم که کمترین تردد را در سطح معابر داریم. به طور متوسط ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تردد در هر لاین در روز داریم که هر لاین توان تردد ۱۴۰۰ خودرو را در روز دارد.

وی با بیان اینکه در تکنولوژی قدیم متمرکز بر خوانش از جلوی پلاک های خودرو بودیم، تصریح کرد: در حال حاضر خوانش از پشت خودرو خواهد بود و قابل شناسایی است. البته همه این تجهیزات همچنان مانع حضور موتور سوارها نخواهد شد و ما تنها ابزاری که داریم جریمه است. اگر شهروندان به قوانین پایبند نباشند این عبور با پوشش پلاک و راه های دیگر وجود دارد. بر آن هستیم که به سمتی برویم که نیاز به خوانش پلاک نباشد. به طوری در حال بررسی یک طرح جامع در خصوص پلاک موتور و قوانین سخت گیرانه تر هستیم. 

وی با تاکید بر اینکه اختلال در حرکت موتور ها به دلیل افزایش الایندگی در تونل ها استناد علمی ندارد، گفت: به دلیل تردد موتور اکثر اتفاقاتی که در تونل ها داریم عدم ناتوانی در کنترل موتور هاست. موضوع بعدی حرکت های خارج از عرف رانندگان در خطوط اصلی برای پشت سر گذاشتن خودروهاست.

بخوانید:  چرا علامت تجاری خود را تمدید می‌کنیم؟

 انتهای پیام/ 



منبع