روزانه یک میلیون و 200 هزار زایر به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه می کنند / همکاری بسیار خوب هلال احمر با وزارت بهداشت و حشد الشعبی عراق

مقام عالی جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: هر کاری که لازم باشد حتی اگر وظیفه ی جمعیت هلال احمر نباشد حتما آن را به انجام می رسانیم و تا روز آخر در کنار مردم و زوار عزیزمان هستیم.


آیا این خبر مفید بود؟

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در پایان اظهار کرد: روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲٠٠ هزار نفر به مراکز ما مراجعه و خدمات درمانی دریافت می کنند که این به معنای افزایش تعداد پایگاه های ما است و همین امر سبب بهبود و افزایش خدمات رسانی ها شده بر این اساس عوامل جمعیت هلال احمر نخستین خدمات امدادی و بیمارستانی را ارایه کرده و تا زمانی که زایران هستند خدمات رسانی هلال احمر ادامه دارد.

او گفت: حوادثی که اتفاق افتاده، نسبت به سال های گذشته قابل قیاس نیست و کمتر شده، امسال به نظر می رسد هم برنامه ریزی و هم خدمات دهی بهتر از قبل بود. موج جمعیت هم زیاد بود و مردم زود رفتند به طوری که عراق فاقد آمادگی لازم بود.

انتهای پیام/





نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

او گفت: امدادگران ما همچون ایام نوروز در محورهای مواصلاتی مستقرند مخصوصا در نقاط حادثه خیز که برای آشکار سازی و اعتمادسازی در میان مردم به منظور حضور و مداخله به هنگام در صورت نیاز و کمک به کاهش مسایل ترافیکی فعالیت دارند.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اضافه کرد: در شهر نجف پلی کلینیک های ثابت و سیار داریم که در درون، اطراف و مسیرهای منتهی به حرم خدمات رسانی می کنند و دو بیمارستان فعال هم داریم یکی بیمارستان امام علی(ع) که مربوط به جمعیت هلال احمر است و دیگری بیمارستان شهید حکیم که نیم آن در اختیار ما است و نیم دیگر آن مربوط به وزارت بهداشت عراق است.

بخوانید:  در حوزه موشک و پهپاد حریف می‌طلبیم/ ضریب دقت انواع موشک‌ و پهپادها ۱۰۰ درصد است

مقام عالی امداد و نجات کشور افزود: طبق برنامه ریزی پارکینگ و خودروهایی برای حمل و نقل مهیا شده تا ضمن حفظ سلامت زایران، آنها کمتر گرما زده شوند.

او ادامه داد: اتوبوس آمبولانس ها، آمبولانس ها و خودروهای نجاتمان در آنجا مستقرند که نسبت به انتقال مصدومان به کشور اقدام می کنیم هر کدام از مصدمان که بتوانند مسیر را تحمل کنند به طور سریع برای ادامه ی درمان به کشورمان منتقل می کنیم و سعی می کنیم به شهرهای خودشان منتقل شوند تا خانواده هایشان نیز برای مراجعه به دردسر نیفتند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در مرزها نیز حضور پر رنگی داریم، افزود: آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ها، خودروهای امدادی و هفت فروند بالگرد امدادیمان در مرزها کار خدمات امداد و نجات را به انجام می رساند.

کولیوند بیان کرد: کارهایی را به عنوان اسکان اضطراری و در قالب های مختلف اعم از اسکان های اضطراری،  چادرها و یا تونل های هوای سرد را در اختیار داریم که این خدمات را نیز به هموطنانمان ارایه می کنیم.  

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: دیروز طی نامه ای مکتوب از وزیر بهداشت عراق، رییس حشدالشعبی و رییس هلال احمر عراق به دلیل همکاری های صمیمانه شان قدردانی کردم چون امسال این همدلی و هم افزایی سبب ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شد.

کولیوند تشریح کرد: در مسیر نجف تا کربلا ما هر ساله بین پنج تا شش پایگاه داشتیم اما امسال به ازای هر صد عمود یک پایگاه سطح دو را مستقر کردیم ضمن اینکه سه بیمارستان را در مسیر نجف تا کربلا داریم، بیمارستان”امل” که مربوط به وزارت بهداشت عراق است و پنجاه درصد آن دست ما است بیمارستان”حیدریه”  هم همینطور، در مقابل بیمارستان حیدریه یک سازه ی بیمارستانی سیار دیگر را مستقر کردیم زیرا مراجعه ها زیاد است. در مسیر جاده هم یک بیمارستان سیار دیگر داریم و در کربلا هم بیمارستان شهید ابومهدی المهندس و بیمارستان الحسین را در اختیار داریم ضمن اینکه پایگاه های سطح سه، دو و یک ما نیز خدمات بهداشت و درمان را ارایه می کنند.

بخوانید:  آغاز صادرات گندم و غلات اوکراین از فردا

کولیوند، افزود: با توجه به تعداد بالای پایگاه هایی که در عراق داشتیم،  هر جا اتفاقی می افتد جزو اولین گروه هایی بودیم که حاضر می شدیم.  

او با بیان اینکه در کشور عراق علاوه بر امداد و نجات در بخش بهداشت و درمان و سلامت را هم عهده داریم، توضیح داد: از مرز شلمچه که خارج می  شویم و از نقطه ی صفر مرزی ما درمانگاه داریم و در جاده منتهی به نجف پایگاه های امداد و نجات داریم و خودروهای نجات ما و آمبولانس های ما در جاده ها به فاصله ی هر ۱۰۰ کیلومتر مستقرند. در مرزهای چذابه، نهران، خسروی، باشماق و تمرچین تا نجف هم همین طور ضمن اینکه در اقلیم کردستان هم ما پایگاه های امداد و نجات و درمانگاه های سطح سه را داریم و حتی در میانه راه هم سعی کردیم پلی کلینیکی داشته باشیم که کار سلامت را در آن به انجام برسانیم.  

به گزارش خبرنگار برنا از مرز بین المللی شلمچه، پیرحسین کولیوند امروز چهار شنبه 23 شهریور ماه در حاشیه ی بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دو بخش خدمات رسانی می کند، اظهار کرد: ما در داخل کشور یک ماموریت داریم و در عراق نیز ماموریت دیگر، در کشورمان وظیفه امداد و نجات را بر عهده داریم که از مرزهای شرقی و در قالب خدمات رسانی به زایران پاکستانی و افغانستانی و در محورهای مواصلاتی و پایگاه، تحت پوشش خدمات امدادی ما قرار دارند تا به مرزهای غربی ما می رسند البته هموطنانمان نیز که از هر شهری چه زمینی و یا هوایی به مرزها می آیند تحت پوشش های امدادی ما قرار دارند.

بخوانید:  آغاز اجرای تفاهم نامه خراسان شمالی و آخال ترکمنستان

او اضافه کرد: ما حداقل ۲٠٠ مرکز درمانی سطح یک داریم که توسط گروه های جهادی خدمات رسانی می شوند اما دارو و تجهیزاتشان را هلال احمر تهیه کرده و در اختیارشان گذاشته و در حال فعالیتند. کسانی که جزو گروه های ما باشند امکان ها و تجهیزات لازم را در اختیارشان قرار می دهیم.

کولیوند تصریح کرد: بازدیدی از مرز مهران و چذابه و شلمچه داشتم رفت و آمد زایران در این مرزها روان است. مدیریت بسیار خوبی استاندار خوزستان و همکارانشان در دو مرز چذابه و شلمچه داشتند در این دو مرز مردم به راحتی و سهولت در حال ترددند و الان موج بازگشت بیشتر از رفت آغاز شده و لذا باید آمادگی بیشتری برای استقبال از آنان داشته باشیم.  

کولیوند اظهار کرد: در موضوع رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه ها ی بهداشتی همکاری خوبی را با حشدالشعبی و وزارت بهداشت عراق انجام دادیم. کارت شناسایی برای متخصصان مان از سوی وزارت عراق صادر شد. تمام مواکب را آنها نظارت می کنند. امسال رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی برای پخت و پز و توزیع غذا در مواکب نسبت به سال های قبل بسیار بهتر بود و این نشان می دهد که حاصل هم افزایی می تواند موفقیت آمیز باشد.