روزنامه صهیونیستی از کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو خبر داد

طبق نظرسنجی معاریو، احزاب ائتلاف حاکم در صورت برگزاری انتخابات اکثریت پارلمانی خود را از دست خواهند داد؛ احزاب مخالف ۷۱ کرسی و آن‌ها ۴۴ کرسی خواهند داشت.

در ادامه گزارش معاریو آمده است که «۴۸ درصد از اسرائیلی‌ها گانتز را مناسب‌ترین فرد برای ریاست دولت می‌دانند؛ در حالی که تنها ۳۲ درصد نتانیاهو را بهتر ارزیابی می‌کنند».

«حزب اردوگاه دولت به رهبری گانتز قوی‌ترین نیروی سیاسی در انتخابات پیش‌ِرو خواهد بود»، این تنها ارزیابی معاریو نیست و بیشتر رسانه‌های عبری از پیشتازی مخالفان در انتخابات تل‌آویو گزارش می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، روزنامه عبری معاریو با انتشار نتایج آخرین نظرسنجی نوشت که اگر انتخابات هم‌اکنون برگزار شود، حزب اردوگاه دولت به رهبری گانتز ۳۹ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

معاریو نوشت که در مقابل، حزب حاکم لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات تنها ۱۸ کرسی در کنست به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/



منبع

براساس این نظرسنجی، وزرای تندروی نتانیاهو هم وضعیت خوبی ندارند؛ پیش‌بینی می‌شود در صورت برگزاری انتخابات بزالل اسموتریچ چند کرسی محدود خود را هم از دست دهد، ایتمار بن گویر نیز کرسی‌هایش در کنست به عدد ۱۰ برسد.

بخوانید:  برخی تست‌های تشخیص طبی چند ده برابر ارزان‌تر می‌شوند