“روزه خاص” چگونه ما را از آتش می‌رهاند؟

حجت الاسلام نوروزپور تاکید کرد که پیامبر(ص)، روزه خاص را سپر آتش جهنم دانسته‌اند و گفت: ان شاالله خداوند توفیق دهد که جزو روزه داران واقعی ماه رمضان باشیم.

حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: خداوند تبارک و تعالی ان شاالله ما را به انجام عبادت‌ها و تلاوت کتاب خود کمک کند.

مدیر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف در رادیو گفت‌وگو گفت: در یک روزه، فقط شکم گرسنه است و کارهایی آن را باطل می‌کند ولی روزه خاص کل اعضا و جوارح انسان را روزه نگه می‌دارد.

وی افزود: پیامبر(ص) در آخرین روزهای ماه شعبان مردم را در مسجد جمع کردند و فرمودند همانا ماه خدا، ماه برکت و رحمت به شما روی کرده؛ ماهی که بهترین ماه هاست و روزهای آن بهترین روزهاست و شب‌های آن، بهترین شب هاست و….

حجت الاسلام نوروزپور افزود: پیامبر(ص) فرمودند مردم شما در این ماه به مهمانی خدا دعوت شدید و خداوند تبرک و تعالی در این ماه به شما نگاه و عنایت ویژه دارد.


"روزه خاص" چگونه ما را از آتش می‌رهاند؟

این کارشناس مسائل مذهبی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، بنا به سخن پیامبر(ص) نیت‌های راستین و دل‌های پاک را در امور رمضان مورد تاکید قرار داد و گفت: ایشان به مردم تاکید کردند در ماه رمضان از خدا بخواهند که آن‌ها به انجام روزه و تلاوت قرآن کریم، موفق نماید.

وی روزه گرفتن را بر دو نوع عام و خاص توصیف کرد و افزود: در یک روزه، فقط شکم گرسنه است و کارهایی آن را باطل می‌کند ولی روزه خاص کل اعضا و جوارح انسان را روزه نگه می‌دارد.

بخوانید:  لزوم حرکت به سمت اخذ مالیات واقعی مشاغل خاص جهت تحقق عدالت و به حداقل رساندن فرار مالیاتی





منبع
آیا این خبر مفید بود؟