رونق فضای فناورانه، تحقیقات و پژوهش در حوزه سلامت خراسان شمالی

دکتر«امیرعلی قهرمانی» با اشاره به اینکه معاونت تحقیقات و فناوری در 3 بخش مدیریت توسعه فناوری سلامت، مدیریت توسعه پژوهش و مدیریت اطلاع رسانی اقدامات مناسب و خوبی را انجام داده است، اعلام کرد: مدیریت توسعه فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی با حمایت و تقویت بخش نوآوری و فناوری اقدامات مهمی را انجام داده و منجر به رشد تعداد طرح‌های فناورانه این مرکز شده، به نحوی که این طرح‌های فناورانه از 6 مورد در سال 99 به 32 مورد در امسال رسیده است.

وی با بیان این که در نظر داریم تا با استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و بکارگیری نتایج حاصل از تحقیقات در فناوری و ایجاد محصولات مختلف در حوزه سلامت قدم‌های بزرگی برداریم؛ ادامه داد: پشتیبانی از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت و پشتیبانی از محققان و پژوهشگران و صاحبان ایده‌های فناورانه توسط این معاونت انجام شده و در رأس برنامه‌های آن قرار دارد.


 رونق فضای فناورانه، تحقیقات و پژوهش در حوزه سلامت خراسان شمالی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که از آن تحت عنوان شعار سال ۱۴۰۱ یاد می شود. معظم له این منویات را در راستای ارتقای تولید بیشتر بر پایه دانش داخلی و در جهت تلاش بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، فعالان برای پیشروی اقتصاد کشور بیان فرمودند. حرکت در این خط و حمایت دولت سیزهم از تولید دانش بنیان و توسعه موجب رونق بیشتر فضای فناورانه شده است به نحوی که اکنون تحقیقات، پژوهش و فناوری در تمام حوزه‌ها از جمله سلامت استان نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزایش تعداد طرح‌های برون دانشگاهی(ارتباط با صنعت) به 3 طرح، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز شد و افزیش تعداد شرکت و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد به 15 مورد را از اقدامات مهم این مرکز اعلام کرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع
آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام





به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، همزمان با آغاز جشن پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم ا… دهه فجر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تشریح فضای فناورانه دانشگاه و دستاوردهای این حوزه طی 16 ماه اخیر و در دولت سیزدهم پرداخت.

بخوانید:  بیانیه مهم سازمان لیگ در مورد شکایت ملوان از نفت مسجدسلیمان

دکتر قهرمانی با بیان اینکه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به یمن نگاه مثبت و حمایتی موجود در مسیر تحول و حرکت به سمت دانشگاهی کارآفرین، نوآور و فن آفرین گام برداشته است، ادامه داد: طرح‌های تحقیقاتی مدیریت پژوهش به یمن این گام‌های برداشته شده رشد چشم‌گیری داشته و از 126 طرح به 241 طرح رسیده است.