رونمایی از پنجره واحد زمین در هفته دولت

وی ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات ایران متولی راهبر فنی، سازمان منابع طبیعی به همراه دبیرخانه ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی راهبر اجرا و سازمان اطلاعات راهبر نظارت را بر عهده دارند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: هر گونه ترک فعل در حوزه فعالیت پنجره واحد زمین قابل قبول نخواهد بود و با آنها برخورد می‌شود؛ همچنین دستگاه‌های نمونه و برخط نیز معرفی خواهند شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی با اشاره به نهادهایی که عملکرد مناسب در سامانه پنجره واحد نداشتند به برخی اشاره کرد و گفت: سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن، شرکت آبفا، سازمان صنایع کوچک، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، دهیاری و شهرداری‌ها و…. همکاری لازم را نداشتند و در بارگذاری اطلاعات مورد نیاز در سامانه مدیریت زمین عملکرد مناسبی اعمال نکردند.

نوبخت تصریح کرد: سازمان منابع طبیعی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات منشور مدیریت زمین را تدوین و به کارگروه فراقوه ای مقابله با زمین خواری ارائه کند. این کار انجام و برای کارگروه ارسال شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی گفت: اشتراک گذاشتن اطلاعات میان دستگاه‌ها مرتبط با حوزه زمین نیز دنبال می‌شود و همه این دستگاه‌ها باید با همدیگر همکاری داشته باشند و ایجاد هر محدودیتی قابل پذیرش نیست. البته مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 


آیا این خبر مفید بود؟

میررجبی اضافه کرد: ۶۱ هزار متقاضی در درگاه پنجره واحد ثبت نام کردند که به بخشی از آنها رسیدگی شد.

بخوانید:  افتضاح رسانه‌های غرب در کشته‌سازی روزهای اخیر در اردبیل مردم استان را حیرت‌زده کرده است

همچنین، محمد رضا یزدی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود از پنجره واحد زمین در هفته دولت رونمایی شود؛امیدواریم فعالیت در این حوزه به صورت یکپارچه و با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

یزدی گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به این پنجره واحد زمین متصل می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ضوابط مصوب ۱۸ آبان ۱۴۰۱ که از سوی معاون اول رئیس جهموری ابلاغ شد وظایفی برای نهادها برای تبادل الکترونیکی اطلاعات با مخاطبان و پایش اراضی کشور مشخص شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در نشست خبری درباره پنجره واحد مدیریت زمین اظهار داشت: خدمات این سامانه در ۳ راهبر فنی، اجرایی و نظارت تعریف شده است.

انتهای پیام/





محمدعلی میررجبی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در پایان تصریح کرد: راهبری شناسایی، توزیع و پیگیری بیش از ۶۰۰ پرونده زمین خواری تحت سامانه پایش اراضی انجام شد که ۱۱۸ پرونده در حوزه اراضی منابع طبیعی بود.