رویداد« تانا» با هدف رفع نیازهای فنآورانه در استان قزوین برگزار می شود

وی بیان کرد: در این نمایشگاه 60 شرکت دانش بنیان که به تولید محصول رسیده اند حضور دارند و دانشگاههای علوم پزشکی، آزاد اسلامی، بین المللی، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت استان نیز مشارکت دارند.

احمدی گفت: ضلع دیگر صاحبان مسئله و تقاضا از جمله دستگاههای اجرایی، صنایع بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و شهرک های صنعتی هستند و در ضلع سوم نیز حامیان مالی و معنوی از جمله صندوق های پژوهش و فنآوری، خیرین، بنیاد نخبگان، صندوق سرمایه گذاری و رسانه ها قرار دارند. 

image_2022_10_30-16_34_16_380_pZx

image_2022_10_30-16_34_13_438_6j8

احمدی گفت: حدود 30 نیاز در حوزه پردازش تصویری و اتوماسیون، 15 نیاز در کشاورزی، 15 نیاز صنایع شوینده و شیمیایی، 50 اولویت پژوهشی و فنآورانه و 20 نیاز صنعت قطعات خودرو با حضور داوران تخصصی و فعالان مرتبط هر بخش و هسته های فعال شناسایی شده است.

جعفر احمدی در این نشست که در محل پارک علم وفنآوری قزوین برگزار شد اظهارداشت: رویداد توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان(تانا) با هدف رفع نیازهای فنآورانه استان در محورهای کشاورزی، صنعت شوینده ها وصنایع شیمیایی، قطعات خودرو، پردازش تصویر و اتوماسیون، اولویت های پژوهشی ارگانهای دولتی و حوزه لوازم خانگی روز چهارشنبه 11 آبان ماه در محل پارک علم و فنآوری قزوین برپا می شود.

image_2022_10_30-16_51_16_982_Wsb


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ رئیس پارک علم و فنآوری قزوین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران خبرگزاری های استان قزوین مهمترین برنامه های رویداد «تانا» در استان قزوین را تشریح کرد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این رویداد اظهارداشت: برای شناسایی فرصت های استان و نیازهای بخش صنعت، ستاد اقتصاد توسعه دانش بنیان در قزوین شکل گرفته که دبیرخانه آن در پارک علم و فنآوری است.

بخوانید:  برگزاری نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات فوتبال پلدختر

شناسایی 130 نیاز اساسی استان قزوین

1696437_266

رویداد تانا به همراه نمایشگاه دستاوردها از 9 تا 11 آبان 

وی در ادامه یادآورشد: در حال حاضر 130 نیاز فنآورانه در استان شناسایی و احصا شده که در بخش صنایع شوینده، شیمیایی، قطعات خودرو، پردازش تصویری و اتوماسیون، سازمان های دولتی از جمله جهاد کشاورزی، شیلات، توانیر، آب منطقه ای و شهرک های صنعتی می توانند از ایده های برتر برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: در روز دوم ارائه نیاز فنآورانه صنعت قطعات خودرو با همکاری پارک و شرکت نیرو محرکه، روز سوم ارائه نیاز فنآورانه صنایع شیمیایی با همکاری شرکت ایران دار، نیاز فنآورانه صنایع شوینده با همکاری گروه هلپیرا، ارائه نیازهای فنآورانه حوزه دستگاههای مرتبط با سنجش و افزایش کیفیت آب شرب با همکاری آبفا و ارائه نیاز فنآورانه صنعت قطعات خودرو با همکاری فن بازار استان قزوین و پارک برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین اظهارداشت: نیازهای فنآورانه در سامانه«نان» به صورت ملی و کشوری ثبت شده و بر اساس نظام ایده ها و نیازها بر آن هستیم ببینیم در استان در بخش صنعت و کشاورزی، چه نیازهایی وجود دارد و چه ایده هایی برای حل آنها معرفی شده است.

این مدیر دانشگاهی در خصوص حمایت هایی که پس از این رویداد برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده گفت: ارائه کمک های 50 درصدی در قالب طرح شهید احمدی روشن، استفاده از تسهیلات تبصره 18 و در اولویت قرار گرفتن پذیرش در پارک از جمله حمایت های تشویقی است.

بخوانید:  شوک نفتی روسیه به اوپک

رئیس پارک علم وفنآوری قزوین اظهارداشت: همچنین دنبال شروع یک گفتمان نوآوری و کارآفرینی در استان هستیم تا همکاری و تعامل مناسبی بین زیست بوم رخ داده و تاثیر پذیری بیشتر شود.

احمدی یادآورشد: کمک به ایجاد اشتغال شرکت های دانش بنیان در کنار حل مسائل مهم استانی و کشوری از طریق بهره گیری از ظرفیت های علمی، فنآوری دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد از دیگر اهداف این رویداد مهم است.

احمدی در مورد پنل های تخصصی این رویداد نیز اظهارداشت: در مدت سه روز برپایی نمایشگاه چند پنل تخصصی تدارک دیده شده که در اولین روز برای فعالان بخش کشاورزی موضوعاتی چون ارائه نیاز فنآورانه در بخش کشاورزی هوشمند، دام و طیور، کشت گلخانه ای، شیلات و آبزیان امروز یکشنبه هشتم آبان با همکاری جهاد کشاورزی، بخشداری البرز و پارک برگزار شد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

احمدی تصریح کرد: مهمترین اقداماتی که در طرح «تانا» پیش بینی شده شناسایی بازیگران و نقش آفرینان موثر در زیست بوم نوآوری استان و تقسیم وظایف آنهاست که در ادامه یک شبکه سازی اتفاق خواهد افتاد تا تعامل منطقی میان شبکه استانی، کشوری و بازیگران ایجاد شود.

وی گفت: در رویداد «تانا» که در سطح ملی تعریف شده موضوع توسعه وارتقای اکوسیستم نوآوری استانها در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم با مزیت های نسبی و ظرفیت های فنآورانه و نیازهای هر استان اقدامات موثری انجام شود.

احمدی اظهارداشت: همزمان با این رویداد نمایشگاه دستاوردهای علم و فنآوری استان نیز به مدت سه روز در محل پارک برگزار خواهد شد که این نمایشگاه فردا دوشنبه افتتاح می شود.

بخوانید:  شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی و اسکلتی در ورزشکاران چیست؟

احمدی از رسانه ها خواست ضمن اطلاع رسانی مناسب در خصوص نمایشگاه توانمندی های علمی و فنآوری و رویداد تانا زمینه رسیدن به اهداف این حرکت علمی و فنآوری در استان را مهیا کنند.

این مسئول بیان کرد: یکی ازماموریت های اصلی پارک علم وفنآوری که امسال تعیین شده تکیه بر ظرفیت دانشگاهها و مراکز رشد و ایجاد پیوند عمیق تر میان آنهاست تا ضمن شناسایی نیازهای استانی برای رفع آن نیز اقدام کنیم.

165709465208334300

وی با اشاره به اضلاع مهم رویداد «تانا» گفت: صاحبان ایده شامل هسته های فنآوری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی، فارغ التحصیلان دانشگاهها، دانشجویان، اساتید، یکی از اضلاع این شبکه است.

وی اضافه کرد: طرح «تانا» در سه بخش اجرا می شود که پیش رویداد، جلسات آماده سازی و هماهنگی اولیه بین سازمانهای فنآور از آن جمله است.

انتهای پیام