رویداد ملی هم آهنگ ۲ به کار خود پایان داد

وی ادامه داد : گروهی در کشور ۳۰ سال شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را دنبال کردند و توانستند موضوع جمعیت را به اینجا برسانند.


آیا این خبر مفید بود؟

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور نیز با اشاره به اینکه موضوع کنترل جمعیت با موضوع تنظیم جمعیت در نظام بهداشت کشور آغاز شد گفت : برای موضوع افزایش جمعیت نیز باید فرهنگ سازی با همین گروه ها آغاز شود و باید گروه ها و شبکه بهداشت و سلامت در کشور مورد توجه وژه تری قرار بگیرد.

دکتر یامین پور معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این آیین با تاکید بر ارتقا کارهای لازم در زمینه ازدواج گفت: باید تمام توان و تلاش ما در این راستا بوده تا بتوانیم در امر ازدواج مشکلات را فراهم کنیم.

گفتنی است؛ این رویداد به مدت دو روز و با حضور جمعی از مسئولان و ۸۰ گروه تبلیغی و فرهنگی در این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام ارتقایی دبیر اجرایی رویداد هم آهنگ ۲ با اشاره این رویداد در در ۵ بخش تبلیغی و ترویجی، رسانه، مشاوره، همسان گزینی در ازدواج جوانان، تسهیل گری برگزار شد گفت : ۱۸۰ گروه جهادی از سراسر کشور ۱۳۰ طرح و ایده را در زمینه های ازدواج آسان، جمعیت و جلوگیری از طلاق ارائه دادند.

وی ادامه داد : بر اساس تکالیفی که بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گذشته شده است، قرار است مسئولیت ستادی برای افزایش ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها تشکیل شود.

در پایان این مراسم از افراد برتر این رویداد ملی تقدیر شد.

بخوانید:  واکنش یک ملی پوش به انتخاب نایب رییس جدید بانوان فدراسیون دوومیدانی

وی اضافه کرد: ما در نهاد وظیفه حمایت گری، تسهیل گری و افزایش انگیزه ازدواج را در بین دانشجویان داریم و با ایجاد ستاد و فراهم شدن تسهیلات لازم برای دانشجویان مشکلات دست و پا گیر از جلوی راه جوانان دانشجو برداشته شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رویداد ملی هم آهنگ ۲ با هدف هم افزایی گروه های تبلیغی و فرهنگی در حوزه ازدواج، تحکیم خانواده، جمعیت و فرزندآوری و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور،حجت الاسلام متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان و دکتر یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و در باغ موزه دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

فروتن گفت : امروز باید تشکل ها وگروه های مردمی با یکدیگر در استان ها و شهرستان ها ارتباط برقرار نمایند و برای افزایش هماهنگی حاکمیت با این گروه ها در استان ها فرمانداری ها و استانداری ها با گروه های مردمی باید هم افزایی و اتحاد بیشتری داشته باشند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

دکتر فروتن افزود : امروز ما نیازمند تغییر نگرش در موضوع افزایش جمعیت هستیم و باید نگرش جامعه در این موضوع با روش های اقناعی تغییر یابد و با فرهنگ سازی زمینه افزایش جمعیت را فراهم نماییم.

انتهای پیام





حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آیین، با اشاره به پایداری ازدواج دانشجویی به عنوان خانواده الگو در کشور گفت: بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور در ۱۲ سال گذشته نرخ طلاق در بین ازدواج های دانشجویی حدود ۵ درصد بوده و بر اساس این آمار میانگین پایداری ازدواج دانشجویی بیش از ۹۴ درصد اعلام شده است.

بخوانید:  اکران طرح فرهنگی ما انتقام می‌گیریم درپی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور فرهنگ سازی را از نیازمندی های ضروری جامعه دانست و افزود : باید با ساخت شعار های مناسب در این زمینه و حضور در بین مردم و فرهنگ سازی بتوانیم زمینه های افزایش جمعیت را در سال های آینده فراهم کنیم.