رویکرد ایران در خصوص اتباع خاجه قابل تقدیر است

حیاتی گفت: عمده نیازسنجی‌ها در حوزه آموزش و بهداشت بوده و به همین منظور به اتباع حرفه هایی آموزش داده می‌شود تا ضمن توانمند شدن و اشتغال وقتی به کشور خود بازگشتند دارای حرفه باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: نیازمند‌ی‌های خود را در خصوص کلونیهای اتباع خارجی مستقر در استان، به وزارت کشور اعلام می کنیم تا در اختیار نمایندگان سازمان ملل قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ولی الله حیاتی در دیدار با ایوو فریسن نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران و هیات همراهش که در استانداری خوزستان انجام شد، اظهار کرد: ایران براساس حس نوع‌‌دوستی خدمات ارزنده‌ای به اتباع خارجه ارایه می‌کند و خدمات سازمان ملل نیز قابل تقدیر است.

حیاتی بیان کرد: عمده نیازهای این کلونی‌های جمعیت، دسته‌بندی شده و سعی می‌شود تا هفته آینده از طریق وزارت کشور به نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل اطلاع‌رسانی شود.

ایوو فریسن، آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران را متعهد به ارایه خدمت به عراقی های ساکن خوزستان دانست و ادامه افزود: سرشماری اتباع افغانی در خوزستان و کشور ایران کار خوبی است که آمار دقیق‌تر باعث بهبود در ارایه خدمات می‌شود.

 



منبع نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران در پایان رویکرد دربرگیرنده جمهوری اسلامی ایران را قابل تقدیر دانست و بر تقویت بهداشت و به خصوص آموزش برای پناهندگان به منظور ایجاد یک جمعیت توانمند تاکید کرد./انتهای پیام

نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران نیز در این نشست اظهار کرد: طی سال ها، ایران میزبان پناهندگان زیادی بوده است.

بخوانید:  شماره‌های بازیکنان پرسپولیس در فصل جدید اعلام شد

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان از تشکیل هیات نظارتی برای بررسی دقیق‌تر و انجام کارها براساس استانداردها خبر داد و اضافه کرد: برآوردهای مالی دقیق است و با توجه به تورمی که سراسر جهان را در بر گرفته میزان تمام شده پروژه‌ها ممکن است بیشتر شود که برآورد و کارشناسیها براساس آن خواهد شد.

او گفت:جذب منابع برای پناهندگان سخت است ولی طی سال جاری منابع خوبی جذب شده که باید تلاش کنیم برای  سال آینده این میزان حفظ و افزایش یابد.

او ادامه داد: اطمینان خواهیم داد هر اعتباری که سازمان ملل برای اتباع خارجی اختصاص دهد به آن اضافه کرده و در پروژهها و طرح‌ها برای آنها هزینه شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان در پایان از راه‌اندازی نهضتی برای سوادآموزی اتباع خارجی خبرداد.

او با بیان اینکه بسیاری از اتباع در کشور وجود دارند و در اهواز دو محله داریم که اکثریت جمعیت آن را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: تمام امکان ها و خدماتی که برای ایرانیان در نظر گرفته شده برای اتباع خارجی به خصوص در حوزه درمان در نظر گرفته شده است.