رویکرد ما در احداث موزه دفاع مقدس یک نگاه فرهنگی است


به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به منظور بررسی روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس قزوین از این پروژه بازدید کرد.

رجحانی در این بازدید اظهارداشت: ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی، لذا ما هم می توانیم در طرتحی آن فضاهایی را لحاظ کنیم که می‌توان با ایجاد سوئیت سنگر زمینه ای را مهیا کرد تا دانش آموزان و علاقمندان شب را در آن بگذارند، سوئیت هایی که در بیرون شبیه سنگرهای دفاع مقدس بوده و در فضای داخلی امکانات لازم را داشته باشد و به جای سالن های نمایش معمول از معبر و سنگر و خاکریز برای روایت های هنرمندانه از دفاع مقدس استفاده کرد.

رویکرد ما در احداث موزه دفاع مقدس یک نگاه فرهنگی است

وی گفت: عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده اما پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه دیده نمی شود اما طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد که می تواند روند ساخت فازهای تکمیلی را هم تسریع کند.

رجحانی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت باغ موزه تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید محوطه ‌سازی هم داشته باشد به طوری که در جای جای آن نمادهای دفاع مقدس دیده شود و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسبی صورت گیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکوهای طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مدیر افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز باید از نمادها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضاهای شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

بخوانید:  مقام ارشد حماس: نتانیاهو مانع مذاکرات است

رویکرد ما در احداث موزه دفاع مقدس یک نگاه فرهنگی است

رجحانی تاکید کرد: منابع اعتباری این پروژه محدود است لذا باید در چنین پروژه هایی هویت سازی و توجه به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.
 
انتهای پیام



منبع