ریبیت فارکس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

طرح‌های تخفیف کارمزد و ریبیت توسط تمام بروکرها ارائه نمی‌شود. به‌همین دلیل معامله‌گران اگر تمایل به استفاده از ریبیت دارند باید بروکری را جستجو کنند که این روش را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این موضوع دسترسی معامله‌گران را به انتخاب سایر بروکرها محدود می‌کنند.

  • به‌دنبال کاهش هزینه به‌تبع سود حاصل از معاملات افزایش می‌یابد. استفاده از ریبیت پتانسیل سودآوری افزایش داشته و این موضوع در بلندمدت به وضوح قابل مشاهده است.

  • بازگشت وجه کارمزد به حساب معامله‌گر می‌تواند به‌نوعی به‌عنوان درآمدی جانبی محسوب شود و با افزایش پتانسیل سود معاملاتی، در مجموع نتیجه فعالیت‌های معاملاتی را ارتقا می‌دهد.

  •  

    ریبیت فارکس

    ریبیت در معاملات فارکس، به بازپرداخت کارمزد اشاره دارد که توسط بروکر به معامله‌گر ارائه می‌شود. بازپرداخت یا تخفیف در کارمزد را می‌تواند به‌عنوان راهی برای تشویق معامله‌گران به افزایش حجم معاملاتشان در نظر گرفت و به‌علاوه می‌تواند عاملی برای جذب مشتریان بیشتر به بروکر نیز باشد. بر اساس این روش مبلغی از کارمزدهای پرداخت شده توسط معامله‌گر به‌عنوان تخفیف در کارمزد معاملات بعدی یا بازگشت وجه نقد به حساب وی باشد.

    ریبیت مستقیماً بر هزینه‌های معاملاتی تاثیر دارد و جمع کل هزینه‌های انجام شده را کاهش می‌دهد. به‌همین جهت برای معامله‌گران جذابیت بسیاری دارد. زیرا عملاً با دریافت هزینه‌های انجام شده، در بلند مدت سودآوری فعالیت آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

    استفاده از خدمات بروکرهای فارکس برای فعالیت در بازار فارکس از امور بدیهی برای معامله‌گران است. بر این اساس فعالان فارکس، در تراکنش‌های خود مبلغی به‌عنوان کارمزد به بروکر پرداخت می‌کنند. این کارمزدهای پرداخت شده هزینه‌های معاملاتی را تشکیل می‌دهند که در مجموع تاثیر قابل توجهی در میزان سود کسب شده معاملات دارند. به‌همین دلیل از موضوعات مهمی هستند که مورد توجه معامله‌گران قرار می‌گیرند.

    بخوانید:  شباهت مهم ملوان و پرسپولیس

    در این مقاله با ریبیب بیشتر آشنا شده و در مورد ویژگی‌های این روش بررسی می‌کنیم.

    محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



    منبع

    طبیعتاً برگشت بخشی از کارمزدهای پرداخت شده به حساب، برای معامله‌گران جذابیت بسیاری دارد و فعالان بازار فارکس را ترغیب می‌کند همواره در جستجوی بروکرهایی باشند که از این روش تخفیف استفاده می‌کنند. این روش ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

    مزایای ریبیت

    • مفهوم ریبیت و تخفیف کارمزد، در بازار که هر پیپ تغییر قابل توجهی در میزان سود معاملات دارد، از مفاهیم مهم و کاربردی است. معامله‌گران در هر زمانی به دنبال کاهش هزینه‌های معاملاتی هستند و ریبیت فارکس این امکان را فراهم می‌کند تا بخشی از کارمزدهای پرداخت شده توسط معامله‌گر به حساب وی عودت داده شود.

      برنامه‌های تخفیفی می‌تواند به‌عنوان مشوقی عمل کند تا معامله‌گر در بروکر به فعالیت خود ادامه داده یا حجم معاملات خود را به سطح بالاتری افزایش دهد. اغلب بروکرها برای مشتریانی که حجم بالایی در معاملات خود دارند تخفیف بالاتری در نظر می‌گیرند.

    اولین ویژگی که تخفیف در کارمزد به همراه دارد، صرفه جویی در هزینه است. تخفیف به معامله‌گر کمک می‌کند تا هزینه‌های معاملاتی خود را کاهش دهد. معامله‌گر با دریافت بخشی از اسپرد و کمیسیون به به‌عنوان تخفیف، کارمزدی را که در اجرای معاملات پرداخت می‌کند را کاهش می‌دهد. این ویژگی در معاملات با حجم بالا و یا معاملات متعدد، قابل توجه است.

  • بروکرها برای تخفیف‌های پیشنهادی شرایط و ضوابط خاصی در نظر می‌گیرند که معامله‌گر برای دریافت آن باید واجد این شرایط باشد. معمولاً معامله‌گر باید شرایطی مانند حداقل حجم معاملات، ابزارهای معاملاتی خاص یا سایر شروط مطرح شده توسط بروکر را رعایت کند تا مشمول استفاده از طرح شود. به همین دلیل مهم است قبل از ثبت درخواست یا حتی افتتاح حساب به دقت این شرایط بررسی شود.

  • معایب ریبیت

    • تخفیف در کارمزد معمولاً به‌صورت درصدی از کارمزد پرداختی است و بسته به بروکر و شرایط خاص معاملات می‌تواند متفاوت باشد. این مبلغ اغلب به صورت خودکار و منظم در یک بازه زمانی به حساب معامله‌گر واریز می‌شود.

       

      فارکس، فرصت‌های بسیاری را برای مشارکت افراد بسیاری از سرتاسر جهان، در یک بازار بین‌المللی فراهم کرده است. معامله‌گر تازه‌کار یا حرفه‌ای، فرقی نمی‌کند، در هر زمان به ارتقا سطح دانش و درک اصول ضروری این بازار گسترده نیازمند هستید.

       

      ویژگی‌های ریبیت

      مهم است که معامله‌گر تاثیر تخفیف در کارمزد را بر استراتژی معاملاتی خود بررسی کند. استفاده از درصد بالاتر تخفیف‌ها ممکن است مستلزم استفاده از ابزارهای معاملاتی یا بازه زمانی یا تعداد معاملات مشخصی باشد که با استراتژی معاملاتی معامله‌گر مغایرت دارد. به همین دلیل معامله‌گر باید اطمینان حاصل کند که شرایط ریبیت با اهداف کلی معاملاتی وی همسو است.

    با تشویق معامله‌گران به ریبیت، ممکن است باعث تغییر اولویت‌های آنها شده و تخفیف‌های بالاتر را نسبت به سایر عوامل مانند کیفیت شرایط معاملاتی یا قابلیت اطمینان بروکر، اولویت دهند که ممکن است در آینده مشکلاتی برای آنها به همراه داشته باشد.

  • ریبیت و سایر طرح‌های تخفیف کارمزد می‌تواند مشوقی برای معامله‌گران برای ادامه فعالیت در بروکر بوده و یا معامله‌گران جدیدی را به افتتاح حساب در بروکر تشویق کند. البته باید به این نکته توجه داشت که ارائه ریبیت در بین بروکرهای فارکس عمومیت نداشته و این موضوع می‌تواند محدودیت‌هایی را برای معامله‌گر ایجاد کند.

    معامله‌گران با دریافت بخشی از کارمزدهای معاملاتی پرداخت شده، در مسیر کاهش هزینه‌های معاملاتی حرکت می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان درآمدی جانبی به مبالغ دریافت شده که به‌صورت دوره ای به حساب آنها واریز می‌شود، نگاه کنند. در هر دو صورت هم بروکر هم معامله‌گر در تلاشند فرایند سودآوری خود را ارتقا دهند و از بازار درآمد بیشتری کسب کنند.

    مزایای متعددی باعث می‌‌شود که معامله‌گر به استفاده از ریبیت تمایل داشته باشد اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که در استفاده از ریبیت شرایطی وجود دارد که ممکن است علاوه‌بر ایجاد محدودیت برای معامله‌گر، مغایرت‌هایی نیز با استراتژی معاملاتی وی داشته باشد. به‌همین دلیل بسیار مهم است که قبل از درخواست استفاده از این روش، به‌دقت شرایط آن بررسی شود. در این مقاله با ریبیت فارکس آشنا شدیم و به برخی ویژگی‌های استفاده از تخفیف در کارمزد اشاره کردیم.

  • ریبیت یا تخفیف کارمزد از روش‌های جذاب کاهش هزینه در فارکس است. ریبیت هم برای معامله‌گران و هم برای بروکرها می‌تواند تشویقی برای ادامه فعالیت باشد و برای هر دو طرف میزان سود‌آوری را افزایش دهد. بروکرها با ارائه پیشنهاد تخفیف در کارمزد می‌توانند معامله‌گران فعال خود را به انجام معاملات بیشتر و با حجم بالاتر تشویق کنند و به‌علاوه مشتریان جدیدی را برای افتتاح حساب در بروکر جذب کنند.