زلنسکی مدعی مرگ 31 هزار سرباز اوکراینی شد

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری گفت: از شروع جنگ تاکنون، ۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شده اند.

اما، با توجه به سخنان زلنسکی و تلاش وی برای کذب خواندن آمار غیررسمی منتشر شده درباره مرگ ۳۰۰ هزار سرباز اوکراینی، باید گفت که  دادستان سابق اوکراین فاش کرد و به گفته وی، از آغاز جنگ این کشور علیه روسیه، بیش از ۵۰۰ هزار تن از نیرو‌های نظامی اوکراین کشته شده اند.

«یوری لوتسنکو» دادستان کل سابق اوکراین، گفت: «مقامات کیف باید صراحتاً بپذیرند که از آغاز درگیری با روسیه بیش از ۵۰۰ هزار نیروی نظامی خود را از دست داده‌اند و ماهانه حدود ۳۰ هزار کشته به این آمار اضافه می‌شود.»

همچنین براساس گزارش راشا تودی، زلنسکی در ماه دسامبر اعلام کرد که ارتش اوکراین از وی خواسته است ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نیروی جدید را برای جبران تلفات نیرو‌های نظامی اوکراین بسیج کند.  

با این تفاسیر، با توجه به دستور دولت کی‌یف برای بازگرداندن اوکراینی‌های خارج شده از کشور برای فرستادن به خط مقدم جنگ و گزارش‌های متعدد درباره کمبود نیروی نظامی در این کشور و دروغ‌های متعدد زلنسکی درباره شرایط جنگ، تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وی، تلاشی برای جذب حمایت از دست رفته کشور‌های غربی، مخصوصا آمریکا است.

پیش از این رسانه‌های غربی نیز طی گزارش‌هایی اعلام کرده بودند که به دلیل میزان بالای کشته‌ها دیگر در قبرستان‌های اوکراین جایی برای دفن کشته‌های جدید جنگ وجود ندارد. تابستان گذشته نیز به دلیل شکست ضد حمله، اوکراین بار دیگر بیش از ۱۰۰ هزار تن از نیرو‌های خود را از دست داد به طوری که ارتش این کشور دچار کمبود نیروی انسانی شد.

بخوانید:   تجاوز به چپ کامیون  ۴کشته برجای گذاشت

لوتسنکو با بیان اینکه کیف باید آمار واقعی تلفات نیرو‌های اوکراین در جنگ را اعلام کند، تاکید کرد: «دولت ولودیمیر زلنسکی می‌تواند با اعتراف علنی به تلفات سنگین در میدان نبرد و اعلام اینکه موجودیت کشور در خطر است، شهروندان بی‌میل اوکراینی را برای اعزام به جبهه جنگ تشویق کند.» وی با اشاره به فرار جوانان اوکراینی از پیوستن به ارتش این کشور، گفت: «اگر اوکراینی‌ها آمار واقعی تلفات جنگ را بدانند، واقعاً متوجه می‌شوند که ارتش اوکراین با کمبود نیروی انسانی مواجه است و سپس همه بحث‌ها درباره بسیج نیرو‌های جدید حل و فصل خواهد شد.»

براساس گزارش رویترز، رئیس جمهور اوکراین در ادامه نشست خبری خود گفت: از شروع حمله خصمانه روسیه به اوکراین تاکنون، ۳۱ هزار سرباز اوکراین کشته شده اند. ۳۱ هزار نفر، نه ۳۰۰ هزار و نه ۱۵۰ هزار نفر. رئیس جمهور روسیه دروغ می‌گوید، اما در هر صورت، ما تلفات سنگینی را تجربه کرده ایم.

سخنان زلنسکی درباره تلفات این کشور در جنگ خود علیه روسیه، اولین آمار رسمی منتشر شده از سوی دولت نئونازی کی‌یف از پایان ۲۰۲۲ تاکنون است. در آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی کی‌یف، تلفات نظامی این کشور ۱۳ هزار نفر اعلام شده بود.