زمان آزمون و خطا در مسائل اقتصادی گذشته است



به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، محمد باقر قالیباف نامزد دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد اقتصادی به همراه دو مشاور خود اظهار داشت:  حق این است که بگویم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی افتخارات بزرگی آفریده و بدون شک ما در زمینه‌های دفاعی در حوزه علم و دانش و تحقیق در حوزه مسائل گفتمانی فرهنگی، قدرت نرم، در حوزه مردم سالاری دینی، اینکه مردم ما برای خود تعیین تکلیف می‌کنند و امروز کشوری مستقل و آزاد هستیم از افتخارات ماست.

وی ادامه داد: ولی هرگز نباید از چالش‌های خودمان هم فاصله بگیریم مخصوصاً در این دهه اخیر، دهه‌ای که وقتی نگاه می‌کنیم رشد متوسط سالانه ما کمتر از یک درصد بوده این در شرایطی است که رشد نقدینگی ما ۲۶ برابر شده است.

وی تاکید کرد: امروز همه خانواده های ایرانی حس می‌کند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و حتی برخی نیازهای ضروری زندگی را نمی توانند تامین کنند به ویژه آنهای درآمد ثابت دارند. کارگرانف کارمندان، بازنشستگان صندوق کشوری و لشکری، تامین اجتماعی این‌ها مشکلات جدی ما هستند.

قالیباف گفت: در بخش سرمایه گذاری مثلا در پارس جنوبی ما با افت فشار که دارد اتفاق می‌افتد، در سال ۱۴۲۰ تقریبا میتوانیم بگویم در پارس جنوبی ما دیگه دسترسی کامل و استخراجی که امروز داریم را  دیگر نداریم حتی ما در چند سال آینده به نصف ظرفیت میرسیم.

وی افزود: با این وضعیت انتظار می‌رود بیش از سی و یک میلیارد دلار فقط باید گاز وارد کنیم که همین وضعیت فعلی رو بتونیم دنبال کنیم. این  شرایط خیلی حساسی است  و معنی آن این است که دیگر نمی شود آزمون و خطا کرد، نمیشه در حقیقت مدیریت کشور را در سطح عالی اجرایی به کسی داد که نتواند این موارد را مدیریت کند.

بخوانید:  دل، دل دنیای فناوری را برد

قالیباف تاکید کرد:مدیریت قوی اساس کار است. ویژگی‌هایی آن این است که ما نباید یک رئیس دولتی داشته باشیم که بخواد تمرین کنه ایده های خودش را و دولتی بیاد که تجربه این کار رو نداشته باشه. کارنامه لازم را نداشته باشد آگاه به این مسائل نباشد، اقتدار لازم و برای اجماع سازی و تصمیم گیری در شرایط سخت رو نداشته باشد و اجرای قوی مهم‌ترین نکته‌ای است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : قانون دائم بانک مرکزی و برنامه هفتم آماده هستند تا در حوزه کسری بودجه و ناترازی که در مهار تورم کارساز هستند عملی شوند، اما همه اینها یک کاغذی بیش نیستند و نیاز به یک مدیر قوی دارد.

ادامه دارد….

 



منبع