زمستان سخت مردم و اقتصاد اروپا آغاز شد

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

«من نمی دانم چه بر سر ما خواهد آمد. قبض برق این نانوایی از 3000 یورو به 30000 یورو در ماه رسیده است!!»

مضمون این توییت به این شکل است که فروپاشی اقتصادی در فرانسه با فرارسیدن زمستان سخت شروع شده است. « قبض برق این صاحب رستوران پاریسی از 1500 به 19000 یورو در ماه رسیده است. برونو لمر وزیر دارایی فرانسه وقتی از فروپاشی اقتصاد روسیه صحبت کرد، منظورش اقتصاد فرانسه بود.»

 

در ماه آخر سال 2022 که به تازگی قبوض گاز آن منتشر می‌شود، قبوض برق کسب‌وکارهای خرد به حدی بالا رفته است که بسیاری به مرز ورشکستگی رسیده‌اند و وضعیت برای مردم فرانسه بسیار بغرنج‌تر خواهد بود.

مول می افزاید، هنوز دلیلی برای نگرانی آلمانی ها وجود دارد. ذخیره‌سازی گاز مانند باتری گوشی شماست. کمبود گاز روسیه را مانند فراموش کردن شارژر تلفن خود در سفر در نظر بگیرید. “شما در مورد این واقعیت که باتری تلفن شما صد در صد شارژ می شود هیجان زده نمی شوید زیرا هنوز می دانید که فقط یک روز برای شما دوام می آورد و با اولین یخ بندان، وضعیت بسیار خطرناک خواهد شد.

توییتی دیگر از یک نانوای فرانسوی؛ چه بر سر ما خواهد آمد؛ افزایش 10 برابری قبض یک نانوایی!

انتهای پیام/





در آلمان عمده خوراک نیروگاه ها گاز است و از گاز طبیعی برای تولید برق استفاده می شود، با افزایش شدید قیمت گاز جایگزین گاز روسیه و همچنین تشکیک در تامین آن، ترس از قطع برق نیز افزایش یافته است.

بخوانید:  زیبایی حجاب را به دختران سرزمینمان نشان دهیم

 

افزایش شدید هزینه‌های قبوض برق پیش از شروع شدن زمستان، در حالی است که بسیاری از کسب‌وکارهای خرد در ماه‌های اخیر با نزدیک شدن به فصل سرد سال و هزینه‌های سرسام‌آور انرژی، به تعطیلی کسب‌وکار خود پرداخته‌اند و با این قبوض جدیدی که برای کسب‌وکارها تعطیل نشده، آمده؛ احتمالا بسیاری از این کسب‌وکارها اگر خودشان هم نخواهند، با این حجم از افزایش قبوض گازی، خود به سمت تعطیلی بروند و به این ترتیب اقتصاد فرانسه وارد شوک بسیار جدی در طرف عرضه کالا قرار گیرد. با این اوصاف با این قبوض برق، مردم و کسب‌وکارهای خرد قبض روح خواهند شد. نکته بسیار مهم دیگر در ایام بررسی بودجه سال آینده بود که رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی مصاحبه‌ای با یک روزنامه اهل کرواسی گفت که بانک مرکزی اتحادیه اروپا باید جلوی افزایش سریع دستمزدهای مردم را برای جلوگیری از رشد بیشتر تورم بگیرد. بدین ترتیب زمستان هنوز شروع نشده به کابوسی برای مردم و کسب‌وکارهای خرد اروپا که بالغ بر 99 درصد جمعیتی از حجم اقتصاد فرانسه را شامل می‌شود و تعطیلی یا عدم افزایش دستمزد، موجب ضربه جدی به اشتغال این کشور نیز خواهد زد.

 

اولاف شولز، صدراعظم آلمان به آلمانی ها اطمینان داده است که قدرت کافی برای عبور از زمستان را خواهند داشت. بن مول، اقتصاددان دانشکده اقتصاد لندن می‌گوید ذخایر گاز طبیعی آلمان نزدیک به 100 درصد باقی می‌ماند که باید برای حداقل دو ماه و نیم آینده کافی باشد اما هزینه آن بسیار بالاست.

موریتز کوهن، اقتصاددان از دانشگاه بن، می‌گوید که دوستان و خانواده‌اش سعی کرده‌اند برای گرم کردن آپارتمان‌هایشان هیزم بخرند، اما هیچ جا پیدا نمی‌شود. او می‌گوید: «اگر به فروشگاهی بروید و سعی کنید هر چیزی را بخرید که بتوانید در فر خود بسوزانید، چیزی پیدا نمی‌کنید. فقط تمام آن فروخته شده یا قیمت‌های مضحکی دارد.

بخوانید:  تجلیل فرماندار از فرزانه عظیمی نخبه نابینا شهرستان پیشوا

در فرانسه نیز وضعیت بدتر از آلمان قطب صنعتی اروپا است؛ افزایش شدید قیمت قبوض برق همه کسب‌وکارهای خرد را شوکه کرده است و با جهش چهار تا ده برابری قبوض مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علیرغم تلاش های هماهنگ برای کاهش تقاضای گاز و افزایش و تنوع بخشیدن به عرضه انرژی، قیمت گاز طبیعی در آلمان تا سپتامبر در مقایسه با سال قبل چهار برابر شده که با ورود به زمستان و ترس از کاهش شدید ذخایر گازی، این رقم افزایش بسیار بیشتری را نیز در سه ماه زمستان خواهد داشت. در حالی که آلمان از منابع جدید گاز استفاده کرده است، این گاز هم به دلیل کاهش عرضه و هم به دلیل هزینه بیشتر حمل و نقل، هزینه تمام شده بسیار بیشتری نسبت به گاز روسیه دارد.