زمینه گسترش صنایع مادر و دانش بنیان در استان فراهم می شود

613eb45a-e4ff-4837-bf47-5cf4cc054845

استاندار آذربایجان غربی به پیگیری دستگاههای متولی برای توسعه معادن استان نیز اشاره کرده و افزود: از تمامی ظرفیت های ملی و استانی و بخصوص ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب سرمایه گذار در حوزه معدن استفاده شود.

2222b298-9ac6-4f77-ba3f-b21b3beeccf5

معتمدیان همچنین تدوین اطلس سرمایه گذاری و تسریع روند صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران را ضروری دانسته و گفت: در این راستا بانک اطاعات زمین های مستعد سرمایه گذاری در استان تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی در ادامه به فعال شدن اتاق های فکر و شورای معادن تاکید کرده و افزود: تمامی حوزه ها و به ویژه بخش خصوصی برای توسعه معادن استان فعال شده و از ظرفیت متخصصین، کارشناسان و دانشگاه ها در حوزه معدن استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به روند  فعالیت  اداره کل صنعت، معدن و تجارت و آغاز نظارت های میدانی از دستگاه های اجرایی و حضور در این اداره کل، افزود: حضور ما در این اداره کل در راستای کمک به رفع موانع و برداشتن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت  است.

استاندار آذربایجان غربی به امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن نیز اشاره کرده و ادامه داد: مطالعات و جمع آوری داده ها و اطلاعات برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معدن با جدیت دنبال شود.

وی در پایان تسریع و توجه ویژه به اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی، برنامه ریزی برای دیدارهای مردمی، افزایش سفرهای شهرستانی و حضور در شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد.

معتمدیان همچنین فعال شدن تشکل های صنفی در حوزه معدن را خواستار شده و تصریح کرد: روند صدور مجوز در حوزه بهره برداری از معادن در چارچوب قانونی و در سطح ملی و استانی تسریع شود.

بخوانید:  سد‌های زیرزمینی؛ راهکاری برای حل مسئله کم آبی کشور
 

وی حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرده و افزود: فرآوری محصولات معدنی، اشتغال زایی و ارزش افزوده و درآمد بالا را برای مردم آذربایجان غربی به ارمغان خواهد آورد.

وی همچنین خواستار نقش آفرینی و بهره گری از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و مناطق ویژه مصوب استان و راه اندازی هرچه سریعتر این مناطق در راستای ارتقای شاخصهای اقتصادی استان شد.

استاندار آذربایجان غربی در این دیدار ، تقویت دیپلماسی اقتصای با حذب سرمایه گذاران خارجی ، زمینه سازی برای گسترش صنایع مادر و دانش بنیان و ایجاد خوشه های مختلف صنعتی و شهرک های تخصصی ، نوسازی تجهیزات و استفاده از ماشین آلات نوین در بخش صنایع و معادن ، گسترش دولت الکترونیک  و اصلاح فرایندها و حمایت از شرکت های واسط بازاریاب جهت صادرات محصولات تولیدی استان را خواستار شد .

در این بازید ۶ساعته استاندار آذربایجان غربی از روند فعالیت میز ارتباطات مردمی ، فرآیند رسیدگی به درخواست های ارباب رجوع و همچنین وضعیت سامانه های بهین یاب، هماهنگ ، تجارت ، انبار ، کاداستر و ایرانیان اصناف را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، محمد صادق معتمدیان در جمع مدیران صمت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در جمع ۶ استان اول کشور در بخش ذخایر معدنی هستیم، افزود: علیرغم تنوع کیفی و کمی در حوزه معدن، مطالعات قابل توجهی در این بخش صورت نگرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از فعالیت های عمرانی استان از جمله چهاربانده کردن راه‌های منتهی به پایانه های مرزی نیز اشاره کرده و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از اجرای طرح های عمرانی در استان با نگاه ویژه به توسعه برنامه های اقتصادی اجرا می شود.

بخوانید:  لوکادیا خوشبخت شد + سند

معتمدیان همچنین تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق، مستند و شفاف از فعالیت های صمت و  انتشار اخبار امیدوار کننده در این حوزه ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر اقدامات جدی در پیشبرد پروسه مطالعه و اکتشاف، بهره وری و فرآوری محصولات معدنی در سطح استان، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه گذار و بهره برداری از معادن آذربایجان غربی، برنامه ریزی ویژه شود.

خبرنگار : علی غیور



منبع