زنان قربانیان دست‌های آلوده پلیس انگلیس

بسیاری از قربانیان دسترسی ضعیفی به حمایت عملی و روانی دارند
دکتر فیلیپا گرینفیلد، یکی دیگر از روسای بخش زنان و سلامت روان کالج سلطنتی روانپزشکان، گفت: «پزشکان بیشتری باید متوجه شوند که سوءاستفاده و خشونت می‌تواند باعث بیماری روانی شود. پزشکان اغلب متوجه نمی‌شوند که خشونت، سوءاستفاده و رفتار زورگویانه می‌تواند پیامد‌های جدی برای سلامت روان داشته باشد. این فقدان آگاهی می‌تواند قربانیان را ناشناخته نگه دارد و نیاز‌های سلامت روان آنها را به درستی مورد توجه قرار ندهد. بسیاری از قربانیان دسترسی ضعیفی به حمایت عملی و روانی داشتند.»

پلیس ربود، تجاوز کرد و کشت
سوم مارس سال ۲۰۲۱ میلادی بود که سارا اورارد ((SarahEverard))، مدیر بازاریابی ۳۳ ساله در محله کلپهم در جنوب لندن ناپدید شد. حاصل جست‌وجو‌ها بقایای جسدی در جنگلی در نزدیکی شهر اشفورد در استان کنت بریتانیا بود و «وین کوزنس» (Wayne Couzens) افسر پلیس ۴۸ ساله متروپولیتن، که متهم به ربودن، تجاوز و سپس قتل او شد. بازداشت یک مأمور پلیس در این رابطه موجی از «بهت و شوک» ایجاد کرد. زنان به این قتل واکنش نشان دادند و به خیابان‌های لندن آمدند، اما با خشونت و سرکوب پلیس مواجه شدند. «گاردین» در آن زمان نوشت: «این تجمع با خشم و خشونت تمام شد، زیرا پلیس گل‌ها و شمع‌هایی را که به احترام «اِورارد» آورده بودند، لگدمال و سعی کرد زنانی را که به یاد او صحبت می‌کنند، ساکت کند. تنش‌ها قبل از این مراسم بسیار زیاد بود، زیرا پلیس متروپولیتن از دادن مجوز رسمی به سازمان‌دهندگان امتناع کرده و تجمع رسما لغو شده بود. این فاجعه، عصبانیت از نیروی پلیس را تشدید کرد، چرا که یک افسر در حال خدمت به آدم‌ربایی، تجاوز و قتل «اورارد» متهم شده است. پلیس مانع صد‌ها نفر شد که شمع و گل در دست به سمت محله کلپهم سرازیر شدند؛ این در حالی بود که هلیکوپتری هم بالای سر آنان در پرواز بود.»

افسر پلیسی که پرکارترین متجاوز بریتانیا بود/ من افسر پلیس هستم، شما با من در امان هستید!
دیوید کریک یکی از پرکارترین متجاوزین بریتانیا بود. این مرد ۴۹ ساله تا زمان دستگیری در سال ۲۰۲۱ به مدت ۲۰ سال افسر پلیس متروپولیتن بود. از سال ۲۰۰۹ در یگان حفاظت پارلمانی و دیپلماتیک خدمت می‌کرد که به یکی از بالاترین مجوز‌های امنیتی برای یک افسر پلیس نیاز دارد. کریک -که در همان واحد کوزنس خدمت می‌کرد- به ۸۵ جرم از جمله ۴۸ مورد تجاوز جنسی علیه ۱۲ زن محکوم شد. بسیاری از قربانیانی که او به آنها تجاوز کرد یا از طریق برنامه دوستیابی با آنها آشنا شده بود یا از همکارانش بودند. او به قربانیان خود می‌گفت: «من افسر پلیس هستم، شما با من در امان هستید.»

بی‌رحم و سادیست
این افسر پلیس ولز جنوبی، که در ژانویه ۲۰۲۱ به این نیرو پیوست، به دلیل جنایات خود «بی‌رحم و سادیست» نام گرفت و مشخص شد که بیش از ۴۵۰۰ تصویر غیراخلاقی از کودکان را نگه داشته است. همه قربانیان به جز یک مورد در زمانی که او یک افسر پلیس در حال خدمت بود مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. بازرسان همچنین دریافتند که در ۳۰ مورد، ادواردز در ساعات کاری با قربانیان خود در تماس بوده است. او اکتبر ۲۰۲۳، زندانی شد.

مرکز عدالت زنان: تجاوز و تعرض جنسی توسط پلیس موضوع جدیدی نیست؛ سال‌هاست درباره این جرایم کار می‌کنیم
«دیلی‌میل» در ادامه گزارش خود می‌گوید: رئیس پلیس منچستر بزرگ به نیرو‌های تازه‌وارد خود تعرض جنسی می‌کرد، افسر پلیس ولز جنوبی، لوئیس ادواردز، دختران جوان را مجبور به ارسال عکس‌های جنسی می‌کرد و افسر پلیس منطقه «هامبرساید»، سایمون میلر، از یک زن آسیب دیده برای رابطه جنسی در پناهگاه زنان سوءاستفاده می‌کرد. «دیلی‌میل» پس از انتشار مستند جدید «BBC» درباره قتل «سارا اورارد» و تحقیقات پلیس متعاقب آن، به تفصیل به وضعیت چندین افسر بدنام پرداخت در اواخر این مستند، دبالینا داسگوپتا، وکیل «مرکز عدالت زنان» که وکالت اولین قربانی دیوید کریک را بر عهده داشت، می‌گوید: «آزار، خشونت، آزار خانگی، تجاوز و تعرض جنسی توسط پلیس، موضوع جدیدی نیست و وکلایی مانند من سال‌هاست که برای زنان در این نوع جرایم کار می‌کنند.»

افکار خودکشی یا علائم روان‌پریشی رایج است
دکتر کاترین دورکین، یکی از روسای بخش زنان و سلامت روان کالج سلطنتی روانپزشکان، گفت: «به‌طور غم‌انگیزی، برای بیماران زن تجربه سوءاستفاده طولانی‌مدت که باعث بروز علائم جدی از جمله افکار خودکشی یا علائم روان‌پریشی می‌شود، رایج است. من مرتبا بیمارانی را می‌بینم که به دلایل عاطفی، خانوادگی یا مالی به شریک یا یکی از اعضای خانواده سوءاستفاده‌گر وابسته هستند. قربانیان اغلب احساس می‌کنند نمی‌توانند آشکارا در مورد چنین موضوعاتی صحبت کنند، به این معنی که مشکلات آنها گاهی برای سال‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. همه آزار‌ها فیزیکی نیست. آزار روانی نیز باعث آسیب شدید می‌شود و تاثیری طولانی بر قربانیان می‌گذارد.»

بخوانید:  حاشیه نویسی نمایشگاه فارمکس 2022

اظهارات او پس از آن بیان شد که خانواده و دوستان «سارا اورارد» در سومین سال ربوده‌شدن، تجاوز جنسی و قتل او به دست وین کوزنس، افسر پلیس در حال خدمت متروپولیتن، یادبودی برگزار کردند. در روز‌های اخیر، گزارشی تحقیقی مجموعه‌ای از فرصت‌های از دست‌رفته توسط پلیس متروپولیتن و سایر نیرو‌ها را برای شناسایی و متوقف‌کردن فعالیت کوزنس به عنوان افسر پلیس برجسته کرد. این گزارش گفته قتل «ویرانگر» سارا اورارد «کاملا قابل پیشگیری بود» و خواستار اصلاحات فوری پلیس برای بازگرداندن اعتماد زنان شد. تحقیقات نشان داد که وین کوزنس هرگز نباید به عنوان افسر پلیس استخدام می‌شد و شانس متوقف کردن او بار‌ها نادیده گرفته شد یا از دست رفت. «الیش آنجیولینی»، رئیس این تحقیق، گفت که بدون بازنگری بنیادین عملکرد و فرهنگ پلیسی، «هیچ چیز نمی‌تواند جلوی فعالیت کوزنس‌های دیگر را که در میان مردمند، بگیرد.»

سوءاستفاده جنسی افسر پلیس از ۲۱۰ دختر ۱۰ تا ۱۶ ساله
لوئیس ادواردز، افسر پلیس ولز جنوبی، بیش از ۲۰۰ دختر جوان را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داد و به قربانیان خود گفت که در صورت امتناع از ارسال تصاویر جنسی، به والدین‌شان آسیب می‌زند. این پلیس پدوفیل بین نوامبر ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۳ میلادی، از ۲۱۰ دختر ۱۰ تا ۱۶ ساله در اپلیکیشن «اسنپ‌چت» سوءاستفاده جنسی کرد و اکتبر سال گذشته میلادی به حبس ابد با حداقل ۱۲ سال زندان محکوم شد.

از «شکست جمعی» متاسفم
«گاردین» در گزارشی می‌نویسد: «جس فیلیپس»، نماینده حزب کارگر، برای نهمین سال فهرست زنان کشته‌شده به دست مردان در بریتانیا را در پارلمان خواند. نماینده حزب کارگر بریتانیا می‌گوید که «از مبارزه برای تغییرات سیستماتیک خسته شده» و از «شکست جمعی» ابراز تاسف می‌کند. او در حالی که فهرست زنان کشته‌شده توسط مردان را در ۱۲ ماه گذشته در اتاقی تقریبا خالی قرائت کرد، گفت: «خسته است که ایمنی زنان بسیار کمتر از قایق‌های کوچک مهاجران در پارلمان بریتانیا اهمیت دارد». در ۹ سال گذشته، فیلیپس فهرستی از زنانی را که در بریتانیا به دست مردان کشته شده‌اند یا مظنون اصلی مرد بوده، خوانده است. بیش از پنج دقیقه طول کشید تا او اسامی ۹۸ زن را بخواند.

۵۹ درصد از زنان انگلیسی خشونت و سوءاستفاده را عامل اصلی بیماری‌های روانی می‌دانند
نظرسنجی کالج سلطنتی روانپزشکان نشان داد که روانپزشکان در سراسر بریتانیا بر اساس تجربه خود از درمان بیماران بر این باورند که خشونت و سوءاستفاده از دلایل اصلی بیماری‌های روانی در بین زنان و دختران بریتانیایی است. هنگامی که از شرکت‌کنندگان خواسته شد سه مورد اصلی را که به سلامت روان زنان آسیب می‌زند، نام ببرند، تقریبا از هر ۱۰ نفر ۶ نفر (۵۹ درصد) از خشونت و سوءاستفاده یاد کردند، بیشتر از نگرانی‌های مالی، تنهایی یا فشار‌های کاری یا. تقریبا نیمی (۴۹ درصد) گفتند که مسائل مربوط به روابط، اغلب شامل رفتار زورگویانه، یکی دیگر از عوامل اساسی است، در حالی که ۴۸ درصد به فشار‌های خانه و خانواده اشاره کردند.

زنان تحت خشونت خانگی در انگلیس ۶ برابر بیشتر از زنان دیگر با مشکلات روانی تحت درمان قرار می‌گیرند
در این سند که مرکز اندیشکده سلامت روان آن را گردآوری کرده، همچنین به شواهدی اشاره شده که نشان می‌دهد «تجربه آزار خانگی -از جمله سوءاستفاده فیزیکی، جنسی، عاطفی و رفتار قلدرمآبانه- نیز جنسیتی است و یک عامل خطر مهم برای بیماری‌های روانی در زنان و کودکان.» به‌عنوان مثال، زنانی که از خشونت خانگی رنج می‌برند بیش از ۶ برابر بیشتر از زنان دیگر به دلیل مشکلات روانی تحت درمان قرار می‌گیرند.

سالانه بیش از ۱۳۰ «قتل پنهان» در انگلیس و ولز به عنوان تصادف یا خودکشی ثبت می‌شود
گاردین گزارش می‌دهد که «گروه کمپین زنان کشته‌شده» تخمین می‌زند سالانه بیش از ۱۳۰ «قتل پنهان» در انگلیس و ولز رخ می‌دهد که در آن زنان توسط شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده به قتل می‌رسند، اما مرگ آنها رسما به عنوان تصادف یا خودکشی ثبت می‌شود.

بخوانید:  پرونده طرح کمربند سبز در سال 1403 بسته می شود/ شهرداری تهران راه تنفس تهران را باز کرد

صد‌ها هزار متجاوز و شکارچی جنسی آزادانه می‌چرخند/ خشونت علیه زنان و دختران تهدید امنیت ملی انگلیس
حالا روزنامه «دیلی‌تلگراف» در گزارشی نوشته: رئیس پلیس متروپولیتن لندن می‌گوید خشونت علیه زنان و دختران باید به‌عنوان یک تهدید امنیت ملی تلقی شود. «سر مارک رولی» پس از انتشار گزارشی منتقدانه و تند درباره قتل «سارا اورارد» به دست افسر پلیس متروپولیتن در ۳ مارس ۲۰۲۱، هشدار داد که صد‌ها هزار سوءاستفاده‌گر جنسی و پدوفیل (سوءاستفاده‌کنندگان جنسی از کودکان) آزاد هستند و مقابله با آنها به منابع بیشتری از سوی دولت‌های آینده نیاز دارد. مارک رولی گفت: «هدف در سطح ملی باید این باشد که با خشونت علیه زنان و دختران به عنوان یک تهدید امنیت ملی برخورد کنیم، همانطور که با جرایم سازمان‌یافته رفتار می‌کنیم، همانطور که با تروریسم رفتار می‌کنیم. وقتی به میزان آسیبی که مردان متجاوز و شکارچی جنسی به جامعه و افراد وارد می‌کنند نگاه می‌کنید، می‌بینید این برخوردی است که شایسته آن است.»

پایین‌ترین حد اعتماد عمومی به نیرو‌های پلیس بریتانیا/ ده‌ها تجاوز و جرایم جنسی علیه ۱۲ زن در طول ۱۷ سال.
اما «دیلی‌میل» در گزارشی گفته زمانی که وین کوزنس، افسر پلیس، سارا اورارد را ربود، به او تجاوز کرد و به قتلش رساند، موج غم و اندوه و خشم طغیان کرد، در حالی که اعتماد عمومی به نیرو‌های پلیس بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسید. قتل هولناک مدیر بازاریابی ۳۳ ساله، خشونت علیه زنان و دختران را مورد توجه قرار داد، اما هویت چندین افسر پلیس متجاوز دیگر را نیز آشکار کرد که جلوی چشم همه بودند، بدون اینکه کسی به آنان شک کند و از قدرت خود سوءاستفاده می‌کردند. فقط ۲۴ ساعت پس از محکومیت این پلیس قاتل، زنی دیگر گزارش داد که از سوی یک افسر پلیس متروپولیتن در همان واحد کوزنس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. دیوید کریک، افسر پلیس در حال خدمت، ده‌ها تجاوز و جرایم جنسی علیه ۱۲ زن در طول ۱۷ سال مرتکب شده بود.

سوءاستفاده و خشونت دلیل اصلی ابتلای زنان انگلیسی به بیماری‌های جدی روانی
«گاردین» در مطلبی با عنوان «روانپزشکان می‌گویند که سوءاستفاده و خشونت عامل اصلی بیماری‌های روانی در زنان و دختران است» می‌گوید: روانپزشکان بریتانیایی می‌گویند که سوءاستفاده و خشونتی که زنان و دختران در بریتانیا متحمل می‌شوند، دلیل اصلی ابتلای بیشتر آنها به بیماری‌های روانی نسبت به مردان و پسران است. به گفته کالج سلطنتی روانپزشکان، تجربه چنین رفتاری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانی بسیار جدی در زنان و دختران شود، از جمله افکار خودکشی و روان‌پریشی. روابط ناسالم، به‌ویژه رفتار‌های قلدرانه و فشار‌های خانه و خانواده، همچنین محرک مهم کاهش و ضعف سلامت روان در زنان است.»

اصلاحات بنیادین عملکرد و فرهنگ پلیس/ هیچ چیز نمی‌تواند جلوی فعالیت پلیس‌های قاتل و متجاوز دیگر بگیرد

منبع: شهروند



منبع

هر ۳ روز یک زن در بریتانیا به دست یک مرد کشته می‌شود/ از هر ۴ زن یک زن خشونت خانگی را تجربه می‌کند
گزارش گاردین می‌گوید: ریم آلسالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران معتقد است که راهبرد‌های بریتانیا برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران در سطح قوانین الزام‌آور نیست و ریشه در حقوق بشر ندارد. هر سه روز یک زن به دست یک مرد در بریتانیا کشته می‌شود و از هر ۴ زن یک زن خشونت خانگی را تجربه می‌کند. او افزود: «مردسالاری ریشه‌دار تقریبا در هر سطحی از جامعه، همراه با افزایش زن‌ستیزی که در دنیای فیزیکی و آنلاین رسوخ کرده، هزاران زن و دختر را در سراسر بریتانیا از حق زندگی در امنیت، عاری از ترس و خشونت محروم می‌کند.»

۳۴ هزار متهم جنسی در یک سال فقط در لندن/ سالانه ۸۰۰ هزار زن قربانی تجاوز و تعرض/ ۷۵۰ هزار مرد تهدید جنسی برای کودکان‌
رئیس پلیس متروپولیتن لندن با تشریح مقیاس این مشکل، گفت که فقط در لندن، ۳۴ هزار مرد در یک سال با اتهامات جنسی مواجه شدند، این در حالی است که ارقام سالانه بررسی جرم انگلیس و ولز «Crime Survey for England and Wales» نشان می‌دهد که سالانه ۸۰۰ هزار زن قربانی تجاوز و تعرض جنسی می‌شوند. سال گذشته، «آژانس ملی جرم و جنایت» تخمین زد که ۷۵۰ هزار مرد برای کودکان تهدید جنسی هستند.
او افزود: «شما شروع به جمع‌کردن این اعداد با هم کنید. مردان زیادی وجود دارند که تهدیدی برای زنان و کودکان هستند. ما در تلاشیم تا توانایی‌هایی را ایجاد کنیم که هم به جنایات گزارش‌شده واکنش بهتری نشان دهیم و هم به‌طور موثر در مکان‌های عمومی یا در برابر مجرمان خطرناک از زنان و کودکان محافظت کنیم.» او افزود: «ما به حمایت دولت‌های آینده نیاز داریم تا به درستی منابعی برای مقابله با این مشکل در سراسر کشور ایجاد کنیم، همانند منابعی که برای برخورد با تروریسم و جنایات سازمان‌یافته در نظر می‌گیریم.»

بخوانید:  محدودیت‌های اینترنتی موجب اختلال در برخی از کسب‌وکارها شد

۶۰ موسسه بریتانیایی از خطر افسردگی شدید در زنان و دختران گفتند
گزارش اخیر ۶۰ موسسه خیریه نشان داد که «زنان و دختران به‌طور چشمگیری در معرض خطر بالای مشکلات متعدد سلامت روان، به ویژه اضطراب، افسردگی شدید و اختلالات خوردن (یک اختلال تغذیه‌ای) هستند.» این گزارش با عنوان «ملتی از نظر روانی سالم‌تر» اینگونه آغاز می‌شود که «سلامت روان در بریتانیا در حال بدتر شدن است. «غیبت از کار به علت بیماری» به دلیل بیماری‌های روانی در حال افزایش است، میزان مشکلات سلامت روان با سرعت هشداردهنده‌ای در حال صعود است و خدمات‌دهندگانی که تحت فشارند در تلاش برای پاسخگویی به تقاضا‌های روزافزون هستند».

به گزارش برنا؛ مرکز عدالت زنان انگلیس: تجاوز و تعرض جنسی به زنان توسط پلیس در انگلیس موضوع جدیدی نیست؛ سال‌هاست درباره این جرایم کار می‌کنیم
«دیلی‌تلگراف» به نقل از رئیس پلیس متروپولیتن لندن گفت «خشونت علیه زنان و دختران بریتانیایی باید به‌عنوان یک تهدید امنیت ملی تلقی شود» و «سالانه ۸۰۰ هزار زن در بریتانیا قربانی تجاوز و تعرض جنسی می‌شوند. سال گذشته میلادی، «آژانس ملی جرم و جنایت» تخمین زد که ۷۵۰ هزار مرد برای کودکان در انگلیس تهدید جنسی هستند». اما اظهارات رئیس پلیس لندن در سومین سال ربوده‌شدن، تجاوز جنسی و قتل زنی ۳۳ ساله به دست افسر پلیس متروپولیتن، بیان شد. در روز‌های اخیر، گزارشی تحقیقی از فرصت‌های سوخته پلیس برای شناسایی آن افسر متجاوز و قاتل پرده برداشت. این تحقیق گفت که بدون بازنگری بنیادین عملکرد و فرهنگ پلیسی، «هیچ چیز نمی‌تواند جلوی فعالیت افسران متجاوز و قاتل دیگر را که در میان مردم‌اند، بگیرد». این در حالی است که مرکز عدالت زنان انگلیس تاکید کرده «تجاوز و تعرض جنسی توسط پلیس در انگلیس موضوع جدیدی نیست؛ سال‌هاست درباره این جرایم کار می‌کنیم.» از سوی دیگر، روانپزشکان در سراسر بریتانیا بر اساس تجربه خود از درمان بیماران بر این باورند که خشونت و سوءاستفاده از دلایل اصلی بیماری‌های روانی در بین زنان و دختران بریتانیایی است. اینها در حالی است که گاردین گزارش می‌دهد «هر ۳ روز یک زن در بریتانیا به دست یک مرد کشته می‌شود» و «سالانه بیش از ۱۳۰ «قتل پنهان» زنان در انگلیس و ولز به عنوان تصادف یا خودکشی ثبت می‌شود». درباره این موضوعات بیشتر می‌خوانیم در گزارش‌هایی از گاردین، دیلی‌تلگراف، دیلی‌میل و.

آسیب به روابط پلیس و مردم در لندن
رئیس پلیس متروپولیتن لندن ادامه داد: جنایات «وین کوزنس» وحشتناک بود و این واقعیت که او در حالی که از موقعیت خود به عنوان افسر پلیس متروپولیتن سوءاستفاده می‌کرد مرتکب آنها شد، خیانت به اعتماد بود و به روابط بین پلیس و مردم در لندن آسیب می‌رساند. دو سال پیش، پریتی پاتل، وزیر کشور وقت انگلیس، گفت که مقابله با خشونت علیه زنان و دختران به الزامات راهبردی پلیس اضافه خواهد شد، به این معنی که نیرو‌ها باید آن را به عنوان یک اولویت ملی در کنار تروریسم، جنایات جدی و سازمان‌یافته و سوءاستفاده جنسی از کودکان در نظر بگیرند.

تعهد ادعایی برای مقابله با خشونت مردان علیه زنان/ آنها باید برای سیاست اهمیت بیشتری داشته باشند
اینگالا اسمیت، یکی از بنیانگذاران پروژه «آمار زن‌کشی»، یک منبع منحصر به فرد از اطلاعات جامع در مورد زنان کشته‌شده در بریتانیا و مردانی که آنها را کشته‌اند، از دولت خواست «اقدام مناسب» در این‌باره انجام دهد.
او گفت ۹۲ نامه برای نمایندگان مجلس درباره خشونت کشنده مردان علیه زنان ارسال و ۶ پاسخ دریافت شد: «این نشان‌دهنده تعهد ادعایی برای مقابله با خشونت مردان علیه زنان است.» فیلیپس از دولت خواست تا راهبردی برای کاهش زن‌کشی ارائه کند و به مجلس عوام گفت: «همه این زنان اهمیت داشتند. آنها باید برای سیاست اهمیت بیشتری داشته باشند.»