زیر ساخت هنری استان یزد در دولت سیزدهم متحول شده است

وی افزود : ۲ آلبوم سرود نیز گردآوری شد و برای اولین بار اجرای صحنه ای گروه‌های سرود را داشتیم و در زمینه صندوق هنر نیز در سال گذشته بیش از ۲۷۴ پرونده بررسی و ۱۰۰ نفر عضو و بیش از ۲۷۰ نفر نیز تمدید عضویت شدند.



منبع

در این نشست بیش از ۱۴ نفر از نمایندگان هنرمندان رشته های مختلف درخواست های خود را مطرح و از طرف مهران فاطمی استاندار یزد پاسخ داده شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: تعمیر و تجهیز سالن نمایش اردکان و بهاباد نیز اقدام شده و همچنین با توجه به دستور استاندار یزد، سه مجتمع فرهنگی امام علی (ع) یزد، مجتمع فرهنگی امام علی (ع) مروست و تالار مرکزی یزد که مدت‌ها بلا تکلیف بود در دستور کار قرار گرفت و ۴۰ میلیارد تومان برای تالار مرکزی و ۲۰ میلیارد تومان برای مجتمع یزد انجام شد و مجتمع مروست نیز در مراحل پایانی است و در ماههای آینده و افتتاح این سه مجتمع شاهد تحول عظیمی در حوزه فرهنگی استان یزد خواهیم بود.

عابدی اظهار داشت : احداث آرامگاه مرحوم آذر یزدی بعد از ۱۳ سال بلا تکلیفی و با دستور استاندار یزد پیگیری شد و در اواخر سال گذشته انجام و به بهره برداری رسید .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزاری جشنواره فیلم ایساتیس به‌صورت منطقه ای و تولید پنج مستند با عنوان ایام ریاضی، زندگینامه آیت الله موسس، زندگینامه استاد حرازی زاده و زندگینامه شهبد رمضانخانی و یک مستند نیز در حوزه جمعیت از دیگر اقدامات انجام شده است .

بخوانید:  اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در شیروان

حسام سالکی مدیر حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان یزد نیز دراین نشست گفت: معرفی چهره هنر انقلاب برای اولین بار در استان ها نیز انجام می شود و فردا در تهران چهره ملی هفته هنر معرفی می شود و امروز نیز در این نشست چهره هنر انقلاب اسلامی دراستان یزد معرفی و تجلیل می شود .

وی ادامه داد: برخی دیگر از اقدامات فرهنگی طی یکسال گذشته نیز تاسیس کنگره شعر رضوی و برگزاری ۱۰ سوگواره شعر رضوی و ۱۰ نشست ایران سربلند در شهرستانهای مختلف از دیگر اقدامات انجام شده است .

زیر ساخت هنری استان یزد در دولت سیزدهم متحول شده است

وی ادامه داد: تکمیل و افتتاح مجتمع وحشی بافقی در بافق در سال گذشته و افتتاح سه پلاتوی تئاتر در اردکان ، بهاباد و میبد برخی اقدامات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در زمینه تسهیلات تبصره ۱۶ پرداخت تسهیلات به هنرمندان با دستور استاندار انجام شد که در سطح کشور بی نظیر بود و مورد تقدیر وزارت خانه نیز قرار گرفت و خوشبختانه بیش از ۳۱ میلیارد تومان اشتغالزایی به حوزه هنر و در قالب ۲۵۹ طرح تخصیص یافت .

به گزارش برنا؛ احسان عابدی در نشست جمعی از هنرمندان استان یزد با استاندار ، افزود: در حوزه زیر ساخت با توجه به کمبود و ضعف شدیدی که در استان یزد وجود داشت ، از اولویت های ما رسیدگی به این بخش بود .

عابدی ادامه داد: چاپ کتاب معرفی فیلمنامه نویسان استان یزد از ابتدای انقلاب تا کنون، تولید و اجرای ۵۱ اثر نمایشی که بر روی صحنه رفت و بعد از دوره دو ساله تعطیلی به‌دلیل کرونا این اقدام طی یکسال بی سابقه بود؛ همچنین پنج رویداد ملی و استانی در حوزه تئاتر در استان یزد برگزار شد و سال بسیار خوبی برای تئاتر بود که دو جایزه برای اولین بار در تئاتر فجر به هنرمندان استان یزد رسید.

بخوانید:  قرارداد لوکادیا با پرسپولیس فسخ شد