ساخت بیمارستان مادر و کودک در پردیس دانشگاه، زیر تیغ عدم همکاری

وی شجاعت را درون مایه اصلی، یک تصمیم جهادی ذکر و بیان کرد: انتظار بر اتخاذ تصمیمی شجاعانه برای مادران و فرزندان این استان بود اما آنچه شد کمک چندانی به آن ها نخواهد کرد.

احداث برج های نوآوری، فراهم سازی بستر برای ساخت دانشکده داروسازی در استان، ایجاد فضایی برای ماندگاری پزشکان در استان، اختصاص مجوز تاسیس شرکت توزیع دارو به نیروهای بومی برای استان های فاقد شرکت پخش دارو در راستای جبران کسری دارو و مسائل پدافندی، پیگیری کسری بودجه تخصیص یافته به پروژه های درمانی استان و … از دیگر مباحث مطرح شده توسط نماینده مردم 5 شهرستان استان در این نشست صمیمانه بود

وی ادامه داد: افرادی که برعلیه ساخت این بیمارستان بدون آگاهی و دانش، اطلاعیه داده و یا در فضای مجازی اذهان عمومی را مشوش کردند، در آینده آسیب های رسیدن به بیمارستان در خارج شهر را خواهند دید و بی شک در پیشگاه خداوند پاسخگوی آنچه کرده اند خواهند شد.

سکاندار مجموعه سلامت در استان، پیشرفت را مستلزم ریسک دانست و خاطرنشان کرد: اختصاص زمین به بیمارستان وارد حاشیه شده و طرح موضوعاتی غیرضروری و غیرکارشناسی آن را از تسریع در ساخت بازداشته و به موضوعی سیاسی و چالشی اجتماعی مبدل کرده است.

 ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک جان کلام این قاب همدلی بود، به نحوی که دقایقی طولانی از این جلسه 3 ساعت به سخنان مشترک سکاندار مجموعه سلامت استان و نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی به این موضوع مهم و حیاتی برای استان اختصاص یافت.

دکتر جواد شاهین فر، صراحتا اعلام کرد که در فقدان هم افزایی و نبود عزم جدی برای پیشبرد ساخت این بیمارستان احتمالا در اقدامی قریب الوقوع تصمیم به ساخت این بیمارستان در پردیس دانشگاه و در جوار بیمارستان امام حسن (ع) گرفته خواهد شد.

ادغام برخی مراکز بهداشتی، توسعه و ساخت بیمارستان های جدید در استان، اتمام مرمت، به سازی و ساخت پروژه های بهداشتی فرسوده، مسهلک و نیمه ساز تا پایان سال جاری، و افزایش دو برابری ظرفیت بیمارستان امام علی (ع) نیز بخش دیگری از خبرهای خوب دکتر جواد شاهین فر در این نشست بود

بخوانید:  پیگیر راه اندازی دهکده علم و فناوری کشاورزی در ساوه هستیم

وی رنج بیماران تا رسیدن به بیمارستان ها را دردی بر پیکره حوزه درمان خواند و افزود: در ارتباط مستقیم با بیماران هستیم و درمان آن ها وظیفه ماست، اما درد و رنج بیماران تا رسیدن به بیمارستان، موجب سرافکندگی و دردی غیرقابل وصف برای این مجموعه است.

انتهای پیام





وی با بیان اینکه دانشگاه دارای پردیسی به وسعت 120 هکتار است و برای ساخت بیمارستان در فضای بیرون شهر به زمینی نیاز ندارد، تاکید کرد: ضرورت ساخت بیمارستان در محدوده جغرافیایی شهری به دلیل نیاز ضروری مادران و کودکان به خدمات درمانی در دسترس و فوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، همکاری میان دستگاه های مرتبط با اختصاص زمین مناسب، حاصل نشده است، زیرا زمزمه های ساخت قریب الوقوع این فضای درمانی تخصصی در پردیس دانشگاه و جوار بیمارستان امام حسن (ع) امروز در نشست صمیمانه نماینده مردم 5 شهرستان استان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به گوش می رسید. نشستی که امروز با محور دغدغه های حوزه سلامت، ارتقاء و بهبود خدمات دهی و افزایش رضایتمندی عمومی با حضور دکتر محمد وحیدی، دکتر جواد شاهین فر و مدیران و معاونان این مجموعه انجام شد.


آیا این خبر مفید بود؟

در حالیکه این روزها، تصمیم گیری دستگاه های متولی در جانمایی زمین بیمارستان مادر و کودکان، اذهان را به خود معطوف کرده است، در کمال ناباوری، اقدام موثری در خصوص جانمایی و احداث این بیمارستان انجام نشد، گویا به حاشیه بردن اقدامات توسعه ای و عدم توجه به خواست مردم به رویه ای فراگیر برای برخی تبدیل شده است.

با اینکه، امروز، ساخت بیمارستان مادر و کودک در جانمایی مناسب به دغدغه ای برای مردم و مجموعه سلامت در استان تبدیل شده است اما اختلاف برخی افراد با ابراز نظرهای غیرضروری، رسیدن به توافق و جانمایی درست را با دشواری هایی همراه کرده است.

وی حرکت به سمت مدیریت نوین در برخی از بخش های حوزه درمان را نیز مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: در این فرآیند بخشی از سیستم آموزشی دانشگاه در رشته های غیربالین به سمت آموزش مجازی حرکت خواهد کرد تا ضمن کاستن از هزینه های کمرشکن این بخش، شرایط برای جذب 500 هزار دانشجو در 3 سال آینده در این دانشگاه فراهم شود.

بخوانید:  چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مهم تر از همیشه پیش رو است

دکتر وحیدی با تاکید براینکه در مسیر ارتقاء فضاهای درمانی استان و توسعه در حوزه سلامت باید برای حل و فصل موضوعات با همفکری توافقات انجام شود و اقدامات با نیت خدمت به خلق باشد، خاطرنشان کرد: زمین پیشنهادی در گلستان شهر مورد بررسی و بازدید قرار گرفته است و معتقدم، ساخته نشدن بیمارستان در این مکان بهتر از ساخت آن است

دکتر محمد وحیدی، نیز در این نشست بخشی از سخنان خود را به ضرورت ساخت بیمارستان مادر و کودک در مکانی مناسب و در دسترس اختصاص داد و گفت: در مسیر توسعه با نگاه به افق های دور باید با پذیرش نگاه های مدیران و کارشناسان متخصص و پرهیز از ابراز نظرهای غیرضروری کارها انجام شود زیرا اظهار نظر غیر ضروری برخی می تواند بسیار آسیب رسان باشد و موجب غلبه اظهارنظرها بر خدمت رسانی به مردم شود

اما سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست از محورهایی سخن گفت که تحقق و اجرای آن ها می تواند دانشگاه را به دانشگاه نسل سوم ارتقاء دهد و یک بار برای همیشه پیشوند «پیشرو» را برای این دانشگاه به ارمغان بیاورد.

بنابراین گزارش در این نشست 3 ساعت مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی به طور مجزا، اقدامات انجام شده و دغدغه های حوزه خود و همچنین مطالبات را مطرح کردند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

نماینده مردم 5 شهرستان استان در این نشست همچنین گره اصلی جانمایی بیمارستان مادر و کودک در مرکز شهر بجنورد را بی توجهی به بازگشایی مسیرهای شهری دانست و اعلام کرد: با بازگشایی هایی که باید انجام شود، مسیر دسترسی مردم به خدمات راحت و آسان تر و بنای ساخت فضای درمانی مناسب در شهر فراهم می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این نشست صمیمانه و همدلی، موضوعات مهم و جامعی را مطرح کرد، محورهای مهمی که اجرای آن ها در آینده تحولی بزرگ را در حوزه سلامت استان رقم می زند. اما همانطور که گفته شد، بیمارستان تخصصی مادر و کودک بحث داغ این نشست بود. سخنان دکتر جواد شاهین فر اما حاکی از آن بود که نگرانی اش برای مسائل درمانی مادران و کودکان دوچندان شده است، آنجا که گفت: تاریخ از یاد نخواهد برد که کسی برای اختصاص زمین به این بیمارستان کمکی نکرد و این امر برای مردم استان و پیشرفت آن خوب نیست.

بخوانید:  تاکید آیت‌الله جوادی آملی بر بررسی پرونده‌های قضایی با سرعت بیشتر

وی بیان کرد: نوزادی و کودکی که دچار تشنج شده یا دارای شرایط بحرانی است و مادر بد حالی که حالش رو به وخامت است اگر برای درمان به بیمارستانی در شهرک گلستان منتقل شود، با خطر جدی سلامت و حیات مواجه می شود و این حقیقت از اتلاف وقت در ساخت این بیمارستان در مرکز شهر جلوگیری می کند و ما را از ساخت این بنا در مسیر دور از دسترس باز می دارد.

هوشمند سازی دانشگاه یکی از این محورهاست که دکتر جواد شاهین فر در این نشست و در حضور دکتر وحیدی آن را اعلام کرد تا مهر تاکیدی بر اجرای قاطع آن بزند، وی گفت: هوشمندسازی دانشگاه و برخی فضاها مانند دانشکده دندانپزشکی، مرکز بهداشت حصار و گرمخان و بیمارستان امام حسن (ع) به صورت پایلوت در دست اقدام است تا با رفع برخی مشکلات انسانی، رضایتمندی مردم از خدمات افزایش پیدا کند.

مدیر ارشد حوزه سلامت استان؛ بین المللی سازی را یکی دیگر از محورهای سخنان خود قرار داد و خاطرنشان کرد: هم اینک به شکل هفتگی ارتباطی با دانشگاه های دیگر کشورهای جهان اسلامی برقرار می شود اما بنا داریم با برگزاری کنگره بین المللی در آبانماه امسال و با حضور وزرای پزشکی برخی از کشورهای مسلمان گامی بلند در راستای بین المللی سازی دانشگاه برداریم

وی با تاکید براینکه در انجام اقدامات توسعه ای از جمله ارتقاء فضاهای درمانی در استان نباید کوچک انگاری کرد، افزود: نگاه به سبقه توسعه، ضرورت پرهیز از کوچک انگاری را مشهود و آشکار می کند و بنابراین با توجه به وضعیت رشد شاخص ها، نیازها و آنچه در آینده پیش روست باید اقدام شود زیرا آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد