ساخت 113 بوستان مادر و کودک در دستورکار سازمان بوستان ها

به گفته نظری، بوستان‌های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی، اتاق مادر و کودک و وسایل بازی برای کودکان و… می باشد.

وی با بیان این که براساس طرح «من شهردارم» و در مرحله اول فاز دوم این طرح؛ ۲۰بوستان مادر و کودک نیز در ۱۰ منطقه پایتخت (در سطح محلات شهر تهران) به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: در این طرح ۲ بوستان در منطقه یک، ۲ بوستان در منطقه سه، ۲ بوستان در منطقه چهار، ۲ بوستان در منطقه هشت، یک بوستان در منطقه هفت، ۲ بوستان در منطقه ۱۳، ۲ بوستان در منطقه ۱۴، سه بوستان در منطقه ۱۵، ۲ بوستان در منطقه ۱۶ و ۲ بوستان در منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: بوستان‌های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ ساخته شده یا در حال ساخت است.

انتهای پیام/



منبع

وی با اشاره به این که در سال 1402 پس از ابلاغ لیست بوستان‌های اختصاص یافته برای ساخت و راه اندازی بوستان های مادر و کودک در طرح «من شهردارم» و در فاز دوم طرح، تعداد 113بوستان مادر و کودک در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده پس از ارائه طرح اجرایی از طریق سازمان بوستان‌ها اجرایی شوند، اظهار کرد: لذا در فاز دوم( مرحله اول) 20بوستان الویت اول براساس ضوابط و نقشه‌های اجرائی اصلاح شده بوستان‌های پایلوت موجود مطابق با طرح «من شهردارم» وارد مرحله اجرایی گردیده است که بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

بخوانید:  اعلام زمان نشست خبری پرسپولیس

نظری با بیان این که تعداد محلات هدف ساخت بوستان های مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم ۲۲۷ محله از ۳۵۳ محلات شهر تهران است، گفت: طرح بوستان مادر و کودک در مرحله اول در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در ۲۸ بوستان اجرا شده است.