سازمان اتکا به دنبال تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری

سازمان اتکا به دنبال تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری
موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب استان به لحاظ همجواری با کشور‌های افغانستان و پاکستان می‌تواند برای سازمان اتکا یک فرصت طلایی جهت عرضه تولیدات خود در بازارچه‌های مرزی باشد.
دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی خارج از تنگه هرمز، امکان ارتباط این استان را با کشور‌های شرق آسیا، شبه قاره هند، شیخ نشین‌های خلیج فارس و بازار‌های آفریقایی فراهم کرده است.
استان سیستان و بلوچستان با داشتن دشت‌های هموار، اراضی مستعد، اقلیم مناسب کشت محصولات گرمسیری و استوایی می‌تواند بستر مناسبی برای تولیدات میوه‌ها و گیاهان سودآور گرمسیری باشد.
وجود منابع غنی دریایی و آبزیان، اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی باعث شده این منطقه بهشت توسعه فعالیت‌های شیلاتی و صنایع مرتبط با شیلات شود.
وجود منطقه آزاد چابهار، بازارچه‌های متعدد مرزی و هزاران مزیت دیگر باعث شده که سازمان اتکا با مدیران توانمند خود به استعداد‌های این استان توجه ویژه‌ای کند.
این استان از استعداد‌های صنعتی، تجاری و کشاورزی بالقوه‌ای برخوردار است و سازمان اتکا با مدیران و کارکنان توانمند خود می‌تواند در صورت حمایت و تامین منابع مورد نیاز از سوی دولت انقلابی، با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی صحیح، همانگونه که در شش ماهه اول سال بخشی از این قابلیت‌ها را شکوفا کرده در آینده با شتاب بیشتری به توسعه و پیشرفت استان محروم سیستان و بلوچستان کمک کند.
امیدوارم با تعامل، همکاری و همدلی تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها بتوانیم مصوبات مقام معظم رهبری را در شش ماهه پایانی سال اجرایی کنیم.
انتهای پیام



منبع رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان از عدم انجام مصوبات سفرشان به استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۱ گلایه کردند و فرمودند: اگر این مصوبات انجام می‌شد امروز چهره این استان فرق می‌کرد، اما متاسفانه بعضی دولت‌ها تنبلی و بی‌توجهی کردند.
امروز مطالبه رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم است که با جدیتِ تمام، پشتکار و کوشش در جهت اجرایی کردن مصوبات اجرا نشده اقدام کنند.
در همین رابطه، دکتر اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا با همراهی جمعی از معاونین و مشاورین خود به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.
در این سفر دکتر اعلمی از مجتمع شیلات، شرکت ارغوان گوشت و فروشگاه مرکزی اتکا زاهدان بازدید نمود.
او در جهت تسهیل در اجرای امورات کاری و کمک به رونق اقتصادی استان، اختیارات گسترده‌ای به مدیر توانمند فروشگاه‌های اتکا استان سیستان تفویض نمود و به مجموعه مدیریتی استان توصیه کرد با ارتقا و بهسازی ناوگان حمل و نقل، زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای، زنجیره توزیع و … از تولید کنندگان بومی استان که از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۱ بود، حمایت کنند.
سیستان و بلوچستان به گواه تمام تاریخ، قلب ایران و ایرانی‌ترین بخش این آب و خاک بوده است.
این مهم همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید و تصریح قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین مصوبات رهبری در سفر به سیستان و بلوچستان، توجه ویژه و نگاهی جدید به راه‌های تسریع در محرومیت‌زدایی از چهره این استان است.
سازمان اتکا با مدیران جهادی خود در صورت حمایت و پشتیبانی دولت می‌تواند از ظرفیت‌های بندر چابهار در دریای عمان در جهت توسعه استان استفاده کند.
سازمان اتکا قبل از گلایه‌های مقام معظم رهبری، در جهت رسیدگی به مسئله آبزیان، ایجاد استخر‌های پرورش میگو و رسیدگی به دامداری منطقه و هر آنچه در توان این سازمان در تحقق مصوبات سفرِ سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری است، ورود کرده.
بررسی اخبار سازمان اتکا در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، سازمان اتکا با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در محرومیت‌زدایی از این استان به دور از هیاهو و شعار، گام‌های بسیار تاثیر گذار و مهمی برداشته است.
سفر مدیرعامل سازمان اتکا به استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد توانمندی‌های این استان بی نظیر، شاخص و برجسته است.
در پی گلایه‌های مقام معظم رهبری، سازمان اتکا به این استان نگاه ویژه‌ای داشته و تلاش‌ها بر این بود که از مدیران جهادی و توانمند سازمان، برای رشد و توسعه این استان نهایت بهره، گرفته شود.

بخوانید:  جدول پخش زنده مسابقات هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا