سازمان صمت پیگیر عرضه ۳۶ هزار کولرگازی در سطح خوزستان شود / کاهش مصرف مرغ در استان به دلیل افزایش قیمت

کاهش مصرف مرغ در خوزستان

معاون استاندار خوزستان در امور اقتصادی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و صفر به اندازه کافی کالای اساسی در خوزستان ذخیره سازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در گذشته به طور میانگین بر اساس مقدار مصرف مردم خوزستان، ۳۵۰ تا ۴۰۰ تُن مرغ در روز در استان توزیع می شد که این رقم اکنون به ۱۵۰ تن در روز کاهش یافته است با این وجود در بازار کمبودی وجود ندارد که این موضوع نشان می دهد مصرف این کالا به دلیل افزایش قیمت کاهش یافته است.

او ادامه داد: کاهش مصرف مرغ در نهایت باعث کاهش خرید از مرغداران و وارد شدن ضرر و زیان به آنها خواهد شد؛ نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مرغدار تولید خود را کاهش دهد و صنعت مرغداری به رکود برود.

فتوحی با بیان اینکه نباید تنها موضوع تامین و تعدیل قیمت مرغ در نشست تنظیم بازار خوزستان مطرح و پیگیری شود، بلکه برای مواردی همچون عرضه هر چه بهتر گوشت قرمز نیز باید پیگیری شود، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید در نشست‌های تنظیم بازار نظر کارشناسی و راهکار برای تامین و عرضه هر چه بهتر مواد غذایی ارایه دهد زیرا تنظیم بازار مواد غذایی و کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده و انتظار داریم به شکل کارشناسی به این موضوع ورود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: با توزیع این تعداد کولر در خوزستان قیمت این کالا در بازار با توجه به گرما ی هوا و نیاز مردم، تعدیل خواهد شد.

بخوانید:  راز چاه آرزو کشف شد !

فتوحی اظهار کرد: خوشبختانه با افزایش عرضه روغن خوراکی قیمت این کالا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است و مشکلی در عرضه و تامین این کالا نداریم، همچنین طی هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی، کالاهای مورد نیاز ماه محرم توزیع خواهد شد.

فتوحی بیان کرد: چهار سال این موضوع در خوزستان پیگیری می شود که در نشستی که با رییس سازمان جمع‌آوری و اموال تملیکی کشور انجام شد، تلاش کردیم تا این کولرها در سطح بازار خوزستان عرضه شوند.

او ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان نیز نسبت به ذخیره مرغ هم برای حمایت از واحدهای تولیدی و هم برای تامین نیاز این کالا در زمان ضروری هر چه زودتر اقدام کند.

 



منبع

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آقارضا فتوحی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان صمت خوزستان باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خروج کولرهای موجود در انبار تملیکی به خارج از استان به کار گیرد.

او گفت: با اختصاص ۶ هزار کولر از این تعداد، به اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان موافقت شده است و با توجه به نیاز استان این کولرها نباید از خوزستان خارج شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: یکی از کالاهایی که طی چند ماه اخیر قیمت آن افزایش و توزیع آن کاهش یافته، روغن موتور خودرو است که برای تعدیل قیمت این کالا در خوزستان شرکتی در شهرستان دزفول آمادگی تولید این روغن را اعلام کرده و برای راه اندازی هر چه سریع تر آن، حمایت لازم انجام خواهد شد.

بخوانید:  فراهم شدن امکان صدور گذرنامه موقت در اداره گذرنامه پلیس کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان موظف است گزارشی از وضعیت تولید مرغداری‌ها در استان و تخلفهایی که در این بخش انجام می شود تهیه و به ستاد تنظیم بازار خوزستان ارایه دهد./انتهای پیام

او اضافه کرد: طی سال ۹۷ بالغ بر ۳۶ هزار کولر اسپیلت قاچاق در خوزستان کشف و ضبط شد که روند رسیدگی به این پرونده چهار سال به طول انجامید.

این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به گرمای شدید خوزستان و افزایش قیمت این کالا، مسوولان استان در تلاش هستند تا این تعداد کولر در خوزستان عرضه شود و به دست مردم این استان برسد.