سال آینده 164 نقطه در سطح خراسان جنوبی مناسب سازی می شود

استاندار تصریح کرد: بر اساس قانون حمایت از معلولان، برای مناسب سازی سه سال فرصت تعیین شده بود که دستگاه های اجرایی باید در قالب بودجه مصوب خود این کار را انجام می دادند که بعضی از دستگاه ها این کار را انجام و بعضی دیگر در این زمینه کندتر عمل کرده اند.

انتهای پیام

 

به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان جنوبی؛ جواد قناعت بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بیان داشت: از 971 نقطه ای که درخصوص مناسب سازی در استان مورد ارزیابی قرار گرفته، 164 نقطه که تاکنون به نتیجه نرسیده، سال آینده مناسب سازی خواهند شد.

خبرنگار:مرضیه شهریاری



منبع

وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل این ستاد، مناسب سازی محیط ها و فضاهای عمومی برای یک چهارم جمعیت خراسان جنوبی است، افزود: هر چند انتطار این است که دستگاه های علمی مانند جامعه پزشکی در رتبه های ارزیابی بالایی در این زمینه باشند اما دستگاه هایی که جنبه علمی ندارند در این خصوص پیشقدم هستند و رتبه های برتر را در ارزیابی کسب کرده اند.

وی با تشکر از مدیرکل بهزیستی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای ارتقای رتبه کشوری استان در زمینه مناسب سازی، تأکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی که در ارزیابی رتبه های متوسط را کسب کرده اند باید تلاش کنند تا در ارزیابی های آینده رتبه های عالی را کسب نمایند.

به گفته وی؛ جامعه پزشکی بیش از همه باید معلولان را درک کنند و انتظار این است که پزشکان که در خط مقدم مواجهه با معلولان هستند، بیش از دیگران در زمینه مناسب سازی ورود کنند.

بخوانید:  این مار کشنده‌ در کوه دماوند ساکن است+عکس

قناعت ادامه داد: بر اساس ارزیابی کشوری که هر شش ماه انجام می شود ، خراسان جنوبی از رتبه 20 سال گذشته به رتبه یک کشوری در سال جاری ارتقاء یافته است.