سد نهب با ظرفیت 120 میلیون مترمکعب امسال افتتاح می شود

ستوده در خصوص عملیات اجرایی سد بالاخانلو نیز اظهارداشت: سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب ۵ شهر و 30 روستای جنوب استان بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است و در حال حاضر نیز پیشرفتی در حدود 83 درصد دارد و با تلاش شبانه روزی این سد تا پایان سال جاری آماده آبگیری می شود.

وی افزود: یکی از این پروژه ها  احداث سد مخزنی نهب روی رودخانه خررود است که خوشبختانه عملیات اجرایی این سد به عنوان اولین و بزرگترین سد استان به ظرفیت 120 میلیون مترمکعب به پایان رسیده و آماده افتتاح و بهره برداری است.

ستوده اظهار داشت: پروژه های عمرانی و زیربنایی بزرگ و مهمی توسط عوامل شرکت در حال اجراست که می تواند ضمن امیدآفرینی در سطح جامعه سبب توسعه، آبادانی و افزایش اشتغال در استان شود.

وی یادآورشد: عملیات اجرایی راه جایگزین روستای شیزر به طول 3.7 کیلومتر به پایان رسیده و این مسیر نیز آماده بهره برداری است.

ستوده در مورد طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان نیز تصریح کرد: فاز اول این پروژه با هدف تامین آب شرب سالم و گوارا برای آبیک در مرداد ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نیز با هدف تامین آب شرب شهرهای محمدیه و مهرگان به زودی آغاز می شود.

بگفته ستوده همچنین عملیات اجرایی احداث کانال های درجه 1 و 2 این شبکه آبیاری امسال آغاز شده است.

انتهای پیام



منبع

وی اضافه کرد: اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه و خط انتقال این سد نیز انجام شده و پیمانکار پروژه انتخاب شده است.

بخوانید:  اوقات شرعی آبادان و خرمشهر طی 12 شهریور ماه ۱۴۰۱ / 6 ماه صفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص شبکه آبیاری سد نهب گفت: خط اصلی این پروژه به طول 25 کیلومتردر حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 7 کیلومتر ابتدایی آن آماده بهره برداری شده است.

وی همچنین از مهار سیلاب های فصلی رودخانه خررود و تامین حق آبه محیط زیست و تغذیه مصنوعی بعنوان دیگر اهداف ساخت سد نهب یاد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اهداف ساخت سد نهب گفت: مهمترین هدف احداث این سد تنظیم 80 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی به وسعت 36 هزار و 800 هکتار است که می تواند موجب بهبود کشاورزی در منطقه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منصور ستوده با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه ها و طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای قزوین در دولت سیزدهم را تشریح کرد.