سرانه واریزی به حساب دهیاری های قزوین چهار برابر افزایش یافت

غریب با بیان اینکه رسوب مالی در روستا های بخش کوهین در سال های گذشته زیاد بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر علی رغم اینکه میزان رسوب اعتبارات در دهیاری های بخش کوهین کاهش پیدا کرده است اما همچنان رقم قابل توجهی در حساب 53 دهیاری بخش کوهین قرار دارد که با شروع فصل فعالیت های عمرانی اعتبارات رسوب شده هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لیلا غریب درهمایش گرامیداشت شورا های بخش کوهین با بیان اینکه امروز مدیریت روستا ها  بر عهده اعضای شورا و دهیاری قرار دارد و تمام تصمیمات  منوط به تصمیم شورا است، اظهار کرد: در بخش کوهین نسبت به سال های گذشته فعالیت و اقدامات تحول آفرینی در سطح روستاهای بخش کوهین انجام شده است.

انتهای پیام



منبع

مدیرکل امورروستایی و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: در روزهای پایانی اسفند ماه 17 دستگاه ماشین الات به مجموعه دهیاری های استان از جمله دهیارهای بخش کوهین افزوده شد  و دهیاری های باید از ظرفیت  پست بانک برای خرید ماشین الات استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده عمرانی و خدماتی دولت سیزدهم در روستا ها اظهار کرد: در حال حاضر حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد روستا ها نیز مورد توجه قرار گرفته است و با رونق بخشی به حوزه اقتصادی ماندگاری مردم در روستا ها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم سرانه واریزی به حساب دهیاری ها بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است و علی رغم تمام مشکلات در کمتر بخشی شاهد چنین جهشی در تخصیص اعتبارات هستیم البته واریز اعتبارات به حساب دهیاری ها بر اساس سرانه جمعیت است.

بخوانید:  آثار کلاسیک به این سادگی‌ها ساخته نمی‌شوند

غریب اظهار کرد: کمیته نخبگان و مهاجران در سطح روستاها برای استفاده از ظرفیت های انسانی برای شتاب بخشیدن به توسعه روستا ها باید راه اندازی و تکمیل شود.

این مسئول یاداورشد: برای اجرای استخر ذخیره 400 هزار متر مربعی در بخش کوهین بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که برای انتقال لوله آن نیز پیگیریهای لازم انجام خواهد شد ، البته همه این خدمات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی بیان کرد: بخش کوهین اولین بخش در سطح استان قزوین است که در حوزه توانمند سازی یا تکاب که قرار گاه جهادی وزارت کشور مجری آن است اعلام امادگی کرده است.

غریب تاکید کرد: با اجرای طرح تکاب مسئولین نگاه ویژه تری به موضوعات  روستا ها  در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و خواهند داشت.  

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد شورا ها به عنوان معمتد و منتخب مردم صادقانه و مجدانه در جهت عمران و آبادی روستا ها و خدمت به مردم شبانه روزی تلاش می کنند، گفت: متاسفانه در برخی از روستاها به دلیل  اختلاف  بین اعضای شورا روند توسعه و عمران و آبادی در این روستاها کند پیش می رود لذا درخواست داریم که اعضای شورا با احساس مسئولیت بیشتر و کنار گذاشتن برخی از اختلافات تمام توان و ظرفیت خود را همانگونه که سوگند یاد کرده اند در جهت خدمت رسانی به مردم به کار بگیرند.

غریب افزود: در مقاطعی مردم به دلیل نبود زیر ساخت ها و خدمات از روستا ها مهاجرات کردند که در حال حاضر با تامین زیر ساخت ها شاهد مهاجرت معکوس به روستا ها هستیم.

بخوانید:  نقاشی کتاب «تن تن» در یک حراجی رکورد شکست!