سرمایه گذاری در مسیر کتابخوانی را رسالت فرهنگی خود می دانیم

وی تصریح کرد: امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان باشگاه های فعال اجتماعی، ارائه دهنده خدمات متنوع و مفیدی برای عموم مخاطبان هستند که برای توسعه کمی و کیفی خدمات به حمایت سایر مجموعه ها و سازمان ها نیاز دارند که امیدواریم نگاه هم دلانه شرکت هایی نظیر نفیس نخ و تک تاز موتور به سایر شرکت ها و واحدهای صنعتی نیز تسری پیدا کند.
  
محمدبیگی در پایان از فرماندار البرز و ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البرزکه همواره در راستای ارتقای سطح فعالیت های کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه مفید دراین شهرستان، گام های موثری برداشته اند، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محسن آهنگریان رئیس هیات مدیره شرکت نفیس نخ در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، صرف هزینه برای توسعه کمی و کیفی کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه مفید را، از اولویت های مهم مجموعه نفیس نخ و یک وظیفه اخلاقی عنوان کرد.

وی بیان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی برای ما خیلی اهمیت دارد و نیروهایی که در این مجموعه جذب می شوند در جلسات کتابخوانی موظف به معرفی کتاب های مفید و مناسب برای سایر همکاران هستند.

در این دیدار نشستی با حضور فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، سعید محمدخانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البرز، مصطفی غفوری فرماندار البرز، سپهرنیا  رئیس انجمن کارفرمایان استان قزوین، سید تقی فلاح امینی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار البرز با محسن آهنگریان رئیس هیات مدیره شرکت نفیس نخ و نفیسه روشن بخت مدیر منابع انسانی شرکت برگزار شد.

بخوانید:  لوکیشن بکر دغدغه فیلمسازان!

رئیس هیات مدیره شرکت نفیس نخ یادآورشد: به هر میزان که در عرصه کتاب و کتابخوانی هزینه کنیم در حقیقت برای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور، سرمایه گذاری کرده ایم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز ضمن قدردانی از نگاه حمایتی واحدهای صنعتی نسبت به کتاب و کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: اولین استان در کشوریم که ماده 172 قانون مالیات های مستقیم را  اجرا کردیم و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام



منبع

در این دیدار که با هدف بررسی راهکارهای توسعه همکاری های دوجانبه بین کتابخانه های عمومی و شرکت های صنعتی و واحدهای تولیدی، انجام شد، استفاده از ظرفیت ماده 172 قانون مالیات های مستقیم و همچنین انجام مسئولیت اجتماعی توسط واحدهای صنعتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محسن آهنگریان رئیس هیات مدیره شرکت نفیس نخ در این جلسه اظهار داشت: این شرکت بیش از 20 سال است که در کنار کار تولیدی خود، به امر کتاب و کتابخوانی نیز نگاه ویژه ای داشته و جلسات کتابخوانی و نقد و بررسی و معرفی کتاب را برای کارکنان برگزار 
می کند.

آهنگریان افزود: عقیده داریم موفقیت های نفیس نخ به دلیل حضور فعال در عرصه های فرهنگی و کتابخوانی بوده و کارکنان ما خود را با مطالعه مفید همواره به روز می کنند و در این راستا هزینه کردن در زمینه کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری و از وظایف خود 
می دانیم.