سندرز از توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل حمایت کرد



به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، برنی سندرز، سناتور مطرح آمریکایی از تصمیم بایدن برای توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل حمایت کرده و خواستار اقدامات بیشتر برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به تجاوزات این رژیم علیه فلسطینیان شده است.

وی در اظهاراتی گفت: «این باید اولین قدم باشد. ایالات متحده اکنون باید از تمام اهرم‌های فشار خود برای درخواست آتش‌بس فوری، پایان حملات به رفح و ارسال فوری مقادیر انبوهی از کمک‌های بشردوستانه به مردمی که در ناامیدی زندگی می‌کنند، استفاده کند. اهرم ما روشن است. در طول این سال ها، ایالات متحده ده ها میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه کرده است. ما دیگر نمی‌توانیم در جنگ هولناک نتانیاهو علیه مردم فلسطین شریک باشیم.»

اما تصمیم دولت بایدن با مخالفت گسترده صهیونیست ها و حامیان رژیم اشغالگر در داخل آمریکا و اراضی اشغالی روبرو شده است و در همین حین، همچنان رژیم اسرائیلی به دنبال بی اهمیت جلوه دادن توقف حمایت های تسلیحاتی بزرگترین حامی خود هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تعلیق ارسال تسلیحات توسط دولت آمریکا را در پی عملیات نظامی این رژیم در شهر رفح در جنوب نوار غزه اهمیت جلوه داد و گفت که ۲ طرف متحد هرگونه اختلاف را «پشت درهای بسته» حل و فصل می‌کنند.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر در کنفرانسی مطبوعاتی که به میزبانی روزنامه یدیعوت آحارونوت برگزار شد، گفت: «به نظر من، هماهنگی بین اسرائیل و آمریکا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.»

هاگاری افزود: هماهنگی با آمریکا همچنان به قوت خود باقی است و غزه یکی از سخت‌ترین میدان‌های درگیری در جهان است.

بخوانید:  این افراد هرگز نباید نمک کم مصرف کنند!

انتهای پیام/



منبع