سهام عدالت به کمک زوج‌های جوان می‌آید؟

ضرورت دارد بانک‌های کشور توجهی خاصی نسبت به عزیزانی که ازدواج می‌کنند یا گروهی که از سال ۹۷ ازدواج کرده‌اند، داشته باشند و آن را به صورت سهل و آسان در اختیار متقاضیان قرار دهند تا به موقع بتوانند نیازهای ضروری خود را تأمین کنند.

سهام عدالت می‌تواند به کمک زوج‌های بیاید و به عنوان تضمین برای دریافت وام ازدواج سوالی است که ذهن متقاضیان جوان را به خود مشغول کرده است.





منبع

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا در این باره چنین می گوید: «بانک ها اعلام می کنند که پول کافی برای پرداخت وام ازدواج ندارند و متأسفانه به دلیل عملکرد سلیقه ای بانک ها ما با ضمانت و تعلل در اجرای قانون به شکلی سرسام آور مواجه هستیم.

سهام عدالت ضمانت وام محسوب می شود

برنا گزارش می دهد

سهام عدالت به کمک زوج‌های جوان می‌آید؟

این در حالی است که تیرماه سال جاری محسن خدابخش، نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد که هر بانک با توجه به منابع خود می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام عدالت ضمانت وام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، سهام عدالت می‌تواند به کمک زوج‌های جوان بیاید چون دریافت وام ازدواج یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر زوج‌های زیادی را با مشکل مواجه کرده که اصلی‌ترین مشکل نداشتن ضامن است که بانک‌ها می‌توانند از سهام عدالت به عنوان ضامن استفاده کنند.

وام ازدواج

این در حالی است که پیگیری های خبرگزاری برنا از بانک مرکزی حکایت از این دارد که علی رغم صحبت های متعدد در این زمینه هنوز چیزی به صورت رسمی از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ نشده و اما و اگرها در رابطه با استفاده از سهام عدالت به عنوان تضمین دریافت وام همچنان ادامه دارد.

علی رغم دستور رئیس جمهور و ابلاغیه به رئیس بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام طی 10 روز، همچنان با تأخیرهای یک تا دو ماهه در انجام تعهدات مواجه هستیم، خیلی از زوج ها ابتدای فروردین ماه تشکیل پرونده داده اند و مدارک شان کامل شده اما هنوز وام را دریافت نکرده اند.

پرداخت های با تأخیر بالا و عدم اجرای قانون از سوی بانک مرکزی باعث شده تا در سال جاری میزان اعطای وام نسبت به سال گذشته کاهش 8.5 درصدی داشته باشد.

بخوانید:  بیانیه حمایتی جمعیت معلمان و فرهیختگان قم از آیت الله سعیدی گلپایگانی و حجت الاسلام ذوالنوری

انتهای پیام/

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف