سهم کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان کشور به ۶.۵ درصد افزایش یافت

صفرنژاد در ادامه به راه‌اندازی ۱۰ پارک یا دهکده فناوری بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج مورد آن احداث و راه‌اندازی شده و یکی از آن‌ها در همین استان قزوین قرار دارد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

حجت الاسلام مصائبی بیان داشت: خوشبختانه اندیشمندان انقلاب اسلامی ایران در این سال‌های گذشته انحصارهای علمی را در بسیاری از زمینه‌های غذایی شکسته‌اند و مسئولیت سنگینی را در این شرایط جهانی بر دوش دارند که باید به آن توجه کنند.

در پایان این نشست ضمن افتتاح نمایشگاه دستاورهای علمی و پژوهشی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین، از ۱۷ پژوهشگر فعال در این حوزه با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

وی اظهار داشت: آمران نظم نوین جهانی و نظام سرمایه داری با تغییر ژنتیک در دام و طیور و محصولات به دنبال تازیانه غذایی هستند.

همچنین در این نشست حجت الاسلام ولی الله مصائبی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن تبریک هفته پژوهش با اشاره به آیه شریفه قل انظرو ما فی السموات وما فی الارض، پژوهش را از منظر قرآنی تبیین و به موضوع توصیه مقام معظم رهبری مبنی بردستیابی به اقتدارغذایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین؛ محمدرضا صفرنژاد روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود : تا اوایل سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی در کشور ۳۰۰ واحد بود که اکنون این رقم به ۵۰۰ واحد رسیده است.

بخوانید:  سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه هرچه بیشتر شرکت‌های فناور باید ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی به تولیدات شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی اختصاص یابد.

photo_2022-12-19_12-44-39

وی اضافه کرد: بر اساس افقی که ترسیم شده است، سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی در شرکت‌های دانش بنیان کشور باید به رقم ۲۰ درصد برسد که برای آن زمان بندی و برنامه توسعه تدوین شده است.

صفر نژاد یادآور شد: یکی از موضوعاتی که به ورود شرکت‌های فناور و دانش بنیان در بخش کشاورزی کمک می‌کند نیازسنجی به شکل کلان است که ۸۰۰ نیاز فناورانه در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های مختلف شناسایی شده و در اختیار واحد‌های فناور این بخش قرار گرفته است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 





این مسئول در ادامه بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف ایجاد انگیزه برای پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی و منابع طبیعی فرآیند ثبت اختراع شرکت ها تسهیل شده تا واحد فناور درگیر مراحل بروکراسی نباشد.


آیا این خبر مفید بود؟