سه هزار میلیارد ریال برای نگهداری و مرمت راه‌های عشایری میامی هزینه شد

وی از اختصاص ۴۱ مورد وام بند ب ماده ۵۲ (زنجیره تولید گوشت قرمز) خبر داد، گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر منطقه ۳۷ میلیارد ریال وام پرداخت شد.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.



منبع

رییس اداره امور عشایر میامی با اشاره به اینکه شن‌ریزی و ساخت آبنما در منطقه نردین و سرحدات به طول ۳۰ کیلومتر انجام شد، اظهار کرد: هشت میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد.

فدایی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ متر لوله پلی اتیلن خریداری و بین عشایر منطقه توزیع شد.

توزیع ۵۵ صفحه خورشیدی بین عشایر میامی

فدایی افزود: ۲ مورد وام ارزان قیمت ماده ۱۰ و ۱۲ عشایر و تشکل‌ها به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

به گزارش برنا؛ ذبیح الله فدایی افزود: ۵۱۴ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان میامی طی ۶ ماهه نخست امسال برای استفاده ۵۰۰ خانوار مرمت و بازسازی شد.

فدایی خاطر نشان کرد: افزون بر ۱۰ هزار لیتر آبرسانی سیار در مسیرکوچ و مراتع با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طی ۶ ماهه نخست امسال انجام شد.

انجام ۱۰ هزار لیتر آبرسانی برای عشایر

وی از خرید ۳۴ منبع پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال خبر داد و افزود: این منبع‌ها بین ۴۰ خانوار عشایری توزیع شد.

وی با بیان اینکه سوخت‌رسانی به عشایر پل ابریشم و عباس آباد میامی در دستور کار است، ادامه داد: ۱۱ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم سیلندر گاز و ۳۵ هزار و ۱۰۰ لیتر نفت سفید بین عشایر این منطقه توزیع شد.

بخوانید:  مهمترین گام در جوانی جمعیت افزایش ازدواج آسان است

رییس اداره امور عشایر میامی با بیان اینکه ۵۵ دستگاه صفحه (پنل) خورشیدی با اعتبار هفت میلیارد و ۲۹ میلیون ریال خریداری و توزیع شد، افزود: ۸۰ خانوار عشایری از این دستگاه‌ها بهره‌مند شدند.

اداره امور عشایر میامی ۴۵۰ خانوار را زیر پوشش دارد.

رییس اداره امور عشایر میامی به ساخت منبع بتونی ذخیره آب با حجم ۱۰۰ متر مکعب اشاره کرد و گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این منبع هزینه شد تا ۱۲ خانوار عشایری از آن بهره‌مند شوند.

وی از مرمت و لایروبی ۲ رشته قنات در منطقه کوکی و سرتخت ارمیان خبر داد و گفت: چهار میلیارد ریال برای مرمت و لایروبی این قنات‌ها اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۶۳ وام اشتغالزایی معادل ۳۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به عشایر اختصاص یافت، اظهار کرد: برای ۱۲۰ خانوار عشایری دامدار کارت صادر شد.