سورتینگ چیست | انواع دستگاه سورتینگ

 



منبع دستگاه سورتینگ حبوبات و مغز دانه‌ها همانطور که از نامش پیداست برای جدا نمودن و بسته‌بندی حبوبات و مغز دانه‌ها کاربرد دارد که از آن می‌توان برای جداسازی و دسته‌بندی حبوباتی همچون نخود، عدس، لوبیا، و مغز دانه‌های همچون پسته، فندق و … استفاده نمود. 

سورتینگ برنج و چای

دستگاه سورتینگ قطعات صنعتی دارای یک فیدر ارتعاشی قابل تنظیم برای سورت قطعات داخل کابین بازرسی است. در ساخت سورتینگ از دوربین‌های مختلف به همراه نورپردازی مناسب استفاده شده است. دارای دیسک دورانی و نوار تسمه فلزی برای هدایت محصولات در گروه ها و دسته‌بندی‌های مختلف است. از دستگاه سورتینگ صنعتی برای جدا نمودن و تفکیک انواع پیچ‌ها، مهره‌ها، واشرها، خارها و سایر قطعات استفاده می‌کنند. دارای چندین خروجی برای قطعات سالم، ناسالم و معیوب است. 

سورتینگ میوه و مرکبات

سورتینگ اصطلاح پر کاربردی است که امروزه در صنعت و کشاورزی نام آن زیاد شنیده می‌شود. سورتینگ در واقع دستگاه تفکیک، جداسازی و دسته‌بندی محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی است که به دلیل افزایش کارآیی و راندمان کاری در بخش صنعت و کشاورزی به وفور از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر در جوامع مدرن و پیشرفته که تکنولوژی جای انسان را گرفته است از سورتینگ برای عرضه هر چه بهتر محصولات استفاده می‌کنند؛ چرا که سورتینگ مقدمه‌ای برای بسته‌بندی بهتر و بهینه‌تر محصولات در بازارهای بین‌المللی به شمار می رود که بسته به نوع محصول، آن‌ها را در سایزها و اندازه‌های مختلف درجه‌بندی و بسته‌بندی می‌کند. به گونه‌ای که شما با استفاده از سورت می‌توانید محصولات یکدست و باکیفیتی را تولید و عرضه کنید. ما در این مقاله بسته به اهمیت سورتینگ به اینکه سورتینگ چیست و روش‌ها و انواع آن کدام‌اند؟ خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

سورتینگ چیست؟

سورتینگ معمولاً به دو روش یکی دستی توسط نیروی انسانی و دیگری ماشینی توسط دستگاه سورتینگ به صورت مکانیزه و هوشمند انجام می‌شود. در روش اول امکان خطای انسانی وجود دارد و از سوی دیگر زمان‌بر و پر هزینه است، در روش دوم سورت محصولات توسط دستگاه سورتینگ براساس شکل، اندازه، وزن و .. انجام می‌شود که بسیار باصرفه‌تر است و هزینه‌ها را کاهش و کیفیت محصولات را بالا می‌برد که امکان خطا در آن بسیار ناچیز است.

بخوانید:  هتل توییتر، اقامتگاهی ارزان در قلب سانفرانسیسکو!

سورتینگ پلاستیک

آراد سورتینگ انواع دستگاه سورت لیزری یا رنگی همچون دستگاه سورتینگ کشمش، دستگاه سورتینگ برنج، دستگاه سورتینگ میوه، دستگاه سورتینگ خشکبار، دستگاه سورتینگ حبوبات و … را تولید و عرضه می‌کند. توجه داشته باشید که دستگاه‌های سورتینگ آراد در سایزها و ظرفیت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که همگی آنها دارای ضمانت‌نامه و تضمین کیفیت هستند پس با اطمینان از سورتینگ آراد به نشانی  aradst.com خرید کنید. برای ثبت سفارش، خرید و مشاوره انواع دستگاه‌های سورتینگ شرکت آراد با شماره 09194020855 تماس بگیرید.

آراد سورتینگ بزرگترین شرکت سازنده دستگاه‌های سورتینگ در ایران با استفاده از تکنولوژی پیشرفته روز دنیا انواع دستگاه سورتینگ را در بخش کشاورزی و صنعتی تولید و عرضه می‌کند تا شما به صورت مکانیزه با بیشترین بهره وری بتوانید با تفکیک و درجه‌بندی محصولات کشاورزی و صنعتی به صورت سیستمی بتوانید گامی مهم در پیشرفت و آبادانی بردارید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی و محصول بهتر و با کیفیت تری را به بازارهای داخلی و جهانی عرضه کنید.

دستگاه سورتینگ میوه و مرکباب از دستگاه‌های پر تقاضای بازار برای جدا کردن و بسته‌بندی میوه و مرکباتی همچون پرتقال، لیمو، نارنگی و … به شمار می رود. دستگاه سورتینگ براساس رنگ، سایز و شکل ظاهری میوه را جداسازی و بسته‌بندی می‌کند.

سورتینگ محصولات کشاورزی

سورتینگ محصولات کشاورزی با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته تمامی محصولات کشاورزی همچون میوه، سبزیجات و صیفی‌جات را براساس شکل ظاهری، وزن و رنگ جدا و سپس با درجه‌بندی آنها را در دسته‌بندی‌های جداگانه‌ای قرار می‌دهد. از سورتینگ محصولات کشاورزی برای جدا نمودن انواع سیب، پرتقال، گوجه، خیار و … استفاده می‌کنند.

بخوانید:  همه محورهای مواصلاتی البرز باز است

سورتینگ مرغ و ماهی

دستگاه سورتینگ برنج و چای که از آن برای جدا کردن، درجه‌بندی و بسته‌بندی برنج و چای استفاده می‌کنند محصولی پر کاربرد برای جداسازی ناخالصی‌های برنج به شمار می رود که دانه‌های شکسته برنج را نیز جدا می‌کند. نحوه جداسازی دستگاه سورتینگ برنج براساس وزن، اندازه و رنگ است.   

آراد سورتینگ بزرگترین شرکت سازنده دستگاه‌های سورتینگ در ایران

در صنعت شیشه و مواد بازیافتی استفاده از دستگاه سورتینگ و سورت کردن مواد بازیافتی بسیار ضروری است که راحتی و دقت به هنگام کار را برای شما به ارمغان می‌آورد. دستگاه سورتینگ شیشه و مواد بازیافتی ابتدا ضایعات غیر شیشه و شیشه را جدا و سپس با سورت شیشه‌ها را بسته به رنگ تفکیک می‌کند. این محصول امکان شناسایی بیش از یک میلیون رنگ ترکیبی را دارد. 

سورتینگ مواد کانی

سورتینگ پلاستیک با قابلیت سورت براساس رنگ، شکل ظاهری و جنس مواد پلاستیکی در مواد مشابه استوار است. هدف سورت پلاستیک در اصل جداسازی محصولات با جنس‌ها و رنگ‌های متفاوت از یک نوع محصول است. سورت پلاستیک در واقع به فرآیند جداسازی و همچنین دسته‌بندی اقلام مختلف از پلاستیک تا مواد شیمیایی، پلیمری و … اطلاق می‌شود. از عملکرد دستگاه سورتینگ پلاستیک می‌توان به همسان‌سازی، بسته‌بندی، حمل‌ ونقل، توزیع و جمع‌آوری اشاره نمود.

سورتینگ شیشه و مواد بازیافتی

دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی؛ مرغ یا ماهی را بسته به وزنی که دارند جدا و در سایزها و وزن‌های مختلف بسته‌بندی و سورت می‌کند. جالب است بدانید که این دستگاه به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که توانایی این را دارد که گوشت سالم را از ناسالم و معیوب جدا کند.

بخوانید:  تقویت بخش خصوصی از رویکردها و سیاست های اصلی دولت سیزدهم است

سورتینگ حبوبات و مغز دانه‌ها

دستگاه سورتینگ مواد کانی پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه سورت به شمار می رود که در ساخت آن از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. در ساخت این دستگاه از سنسورها، دوربین‌ها و واجتکتورهای مختلفی استفاده شده است. این دستگاه قابلیت دریافت سنگ و مواد کانی از سایز 5 تا 30 سانتیمتر را دارد. این دستگاه سورت مواد کانی و معدنی را بسته به عوامل مختلف مانند رنگ و عیار اندازه کانی‌ها را جداسازی می‌کند. با استفاده از دوربین تعبیه شده در دستگاه سورتینگ می‌توان برای جدا نمودن دو مواد یا جنس مشابه برای رسیدن به عیار بالا استفاده نمود.

سورتینگ قطعات صنعتی

سورتینگ به زبان ساده نام دستگاهی است که به صورت هوشمند و مکانیزه با استفاده از انواع حسگرها و هوش نرم‌افزاری و سیستم پردازش تصویری به کمک صنعت و کشاورزی آمده است که از آن می‌توان برای تفکیک و دسته‌بندی محصولات براساس شاخص‌های مختلف استفاده نمود. با کمک دستگاه سورتینگ که انواع مختلفی دارد می‌توان انواع میوه‌ها، مرکبات، مرغ و ماهی، دانه‌های مغز دار، برنج، چای، محصولات صنعتی، شیشه، مواد بازیافتی، پلاستیکی، کانی و …  را با پایش براساس رنگ، اندازه، وزن، شکل ظاهری و دیگر عوامل دستگاه تعبیه شده در سورتینگ جداسازی و سپس با درجه‌بندی آن‌ها را بسته‌بندی و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نمود. با کمک سورتینگ شما خیلی راحت می‌توانید ناخالصی‌های میوه، محصولات خراب شده یا کرم زده، فاسد و … را جدا نمود. توجه داشته باشید که در بازار جهانی جوامع مدرن امروزی تقریباً تمامی میوه و سبزیجات به صورت سورت شده و لیبل شده عرضه می‌شوند. 

انواع روش‌ های سورتینگ