سومین اردوی راهیان پیشرفت شرکت گاز استان قزوین برگزار شد

علیخانی همچنین زنان مسلمان را الگوی عصر کنونی دانست و افزود: تعریف ما از زن مسلمان یک زن منفعلِ، مورد استفاده شرق و غرب و گرفتار در نگاه جنسیتی نیست بلکه زن مسلمان علاوه بر اداره موفق خانواده در محل کار و رویدادهای اجتماعی حضوری فعال و کنشگرا دارد.

وی اظهارداشت: در راستای پیشگیری از هدر رفت انرژی گاز نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی هستیم و باید با کمک رسانه ها به مدیریت مصرف کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ایران دومین دارنده ذخایر گاز جهان و چهارمین مصرف کننده آن است گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد در حوزه فرهنگ مصرف هنوز نیاز به اقدامات اساسی داریم تا به جای مصرف بخش مهمی از این نعمت خدادادی را بتوانیم با صادرات به ثروت تبدیل کنیم.

حجتی‌پور افزود: بانوان در همه نقش‌هایی که در خانواده و جامعه بر عهده دارند منشأ اثر و پیشران هستند و می‌توانند فرهنگ مصرف انرژی به ‌ویژه گاز را در خانه و محل کار نیز نهادینه کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: بانوان در خانواده نقش موثری دارند و از ظرفیت آنها بایستی در مدیریت مصرف انرژی استفاده کنیم.

انتهای پیام



منبع

علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در نشست با مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی استان گفت: بانوان بعنوان فعالان عرصه های اجتماعی می‌توانند تأثیر مهمی بر نگرش مصرف گاز کارمندان ادارت داشته باشند و امیدواریم بیه این نقش خود اهمیت داده و در این عرصه مشارکت بیشتری داشته باشند.

در ادامه کبری علیخانی در ادامه در نشستی که در سالن آمفی تئاتر شرکت گاز قزوین برگزار شد اظهارداشت: بانوان در فرهنگ سازی در مدیریت مصرف می توانند نقش مهمی در خانواده ایفا کنند.

بخوانید:  درخشش بانوان کردستانی در مسابقات قهرمانی

مشاوران امور بانوان ادارات و دستگاههای اجرایی استان قزوین ضمن شرکت با شرکت در اردوی راهیان پیشرفت از تاسیسات ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه شهید رجایی قزوین بازدید کردند و با فرآیند تولید و توزیع گاز در نقاط مختلف گاز آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سومین اردوی راهیان پیشرفت شرکت گاز استان قزوین با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین، مشاور امور بانوان فرمانداری و مشاوران امور بانوان ادارت کل قزوین برگزار شد.

در ادامه مشاوران امور بانوان ادارت قزوین با حضور در ایستگاه تقلیل فشار نیروگاه شهید رجایی از نزدیک با تأسیسات این شرکت و نحوه گازرسانی به نقاط مختلف استان آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین در خصوص نحوه تعیین بهای گاز اظهارداشت: نظام قیمت‌گذاری بر عهده نمایندگان مجلس است که به هیئت وزیران ابلاغ شده و از آن طریق برای اجرای به وزارت نفت ارسال می‌شود.

علیخانی با بیان این مطلب که انرژی گاز با هزینه‌های سنگینی استخراج شده و به دست مصرف کننده می‌رسد، از بانوان خواست در ترویج فرهنگ مصرف صحیح انرژی در خانه و محل کار همکاری کنند.