سویا به هفتمین جامش در لیگ اروپا رسید/ آقای خاص در ضربات پنالتی ناکام ماند

در ضربات پنالتی برای سویا اوکامپوس، لاملا و راکتیچ گلزنی کردند و برای رم هم برایان کریستانته گل زد.

این بازی که در نیمه اول با برتری رم به پایان رسید از ابتدا با موقعیت خطرناک آن‌ها آغاز شد. درحالیکه دو تیم 10 دقیقه ابتدایی بازی با پاسکاری متعدد سعی داشتند راهی برای نفوذ به دروازه بیابند، اسپینازولا شانس بزرگی را از دست داد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

آندره بلوتی بهترین فرصت گلزنی رم را در دقیقه 83 به دست آورد. ضربه ایستگاهی نزدیک قوس محوطه جریمه پشت مدافعان برای بلوتی ارسال شد اما او درحالیکه خودش را برای ضربه زدن به توپ کشیده بود در موقعیت تک به تک توپ را از کنار تیرک عمودی عبور داد.

سه دقیقه پس از این موقعیت سویا به گل تساوی رسید. مانچینی ارسال خسوس ناواس روی دروازه را به اشتباه جلوتر از لوکاس اوکامپوس وارد دروازه کرد و روی پاتریسیو در فاصله یکقدمی او نتوانست به این اشتباه واکنشی نشان بدهد.

پیش از گلزنی، رم فرصت داشت تا با ضربه پنالتی از حریف پیش بیفتد. در دقیقه 32 نمانیا گودلی توپ فرود آمده در محوطه جریمه را سعی داشت دور کند که  پایش به سر تامی آبراهام برخورد کرد. این صحنه توسط VAR بررسی شد و به دلیل عدم آگاهی بازیکن سویا از حضور بازیکن رم در پشت سرش، خطا اعلام نشد.

وقت‌های اضافه موقعیت چشمگیر گلزنی در پی نداشت و هیجان بالایی از سوی دو تیم دیده نشد که بیشتر به نظر می‌رسید انتظار ضربات پنالتی را می‌کشند و سعی دارند با همین نتیجه به سوی ضربات سرنوشت ساز بروند. در نیمه دوم وقت اضافه برخورد لاملا با ایبانز موجب خونریزی دهان مدافع رم شد و بازیکن سویا به این دلیل کارت زرد دریافت کرد.

بخوانید:  کسب مقام اول رشته تیر اندازی توسط ورزشکاران هیات جانبازان و معلولین استان مرکزی

سویا در آخرین لحظات نیمه اول با شوت راکتیچ به گلزنی امیدوار شد اما ضربه پرقدرت او از پشت محوطه جریمه به تیرک افقی برخورد کرد و راهی اوت شد.

دقیقه 34 رم روی یک اتفاق موفق به گلزنی شد. پس از اینکه ایوان راکتیچ با برخورد به نمانیا ماتیچ روی زمین افتاد، بازیکنان سویا انتظار اعلام خطا داشتند. داور سوتی نزد و جانلوکا مانچینی که در میانه میدان توپ سرگردان را در اختیار گرفت موقعیت گل ساخت.

 





ضربه مانچینی از رم توسط بونو دفع شد و ایبانز هم ضربه‌اش را به تیرک عمودی کوبید. روی پاتریسیو هم ضربه مونتیل را دفع کرد اما پس از بررسی سیستم کمک داور ویدیویی این ضربه تکرار شد و در دومین مرتبه مونتیل موفق شد گلزنی کند تا حکم قهرمانی سویا را امضا کند.

تیم اسپانیایی در نیمه دوم برای جبران نتیجه پا به میدان گذاشت. 7 دقیقه پس از سوت داور برای شروع نیمه، الکس تلس روی پاس اریک لاملا فرصت داشت روی دروازه رم خطرآفرین شود اما ضربه‌اش بی دقت با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

بخوانید:  عجیب ترین دختر بچه جهان دیوار میخورد! +عکس

به گزارش خبرگزاری برنا، تیم‌های سویا و رم از ساعت 22:30 امشب به میزبانی ورزشگاه پوشکاش آرنا بوداپست در بازی فینال لیگ اروپا به مصاف هم رفتند.

پاس کاتبک پائولو دیبالا به مدافع رم رسید اما ضربه پرقدرت او خیلی نزدیک از کنار دروازه یاسین بونو عبور  کرد و راهی اوت شد.

این صحنه تنها لحظه جنجالی بازی نبود. همین اتفاق در دقیقه 81 برای رم تکرار شد. ارسال ماتیچ روی دروازه سویا به دست چپ فرناندو برخورد کرد. بازی ادامه یافت و به دلیل اعتراض شاگردان مورینیو داور از VAR درخواست کرد بازبینی انجام شود. با بررسی سیستم کمک داور ویدیویی تیلور تایید کرد که خطایی صورت نگرفته و تصمیمش درست بود.

تصمیم داور در دقیقه 76 بازی برای لحظاتی جو را تغییر داد. مارتین تیلور برخورد مانچینی با اوکامپوس را خطای پنالتی اعلام کرد. اعتراض بازیکنان رم موجب شد او به سمت مانیتور کنار زمین برود و صحنه را مورد بازبینی قرار بدهد. او پس از بازبینی اعلام کرد که خطا نادرست بود و دستور به ادامه بازی از دروازه رم را داد.

پاس رو به جلوی مانچینی نزدیکی محوطه جریمه به دیبالا رسید و او پس از چند قدم با ضربه پای چپ توپ را از کنار دستان بونو عبور داد و اولین گل این بازی را به ثمر رساند.

دقیقه 118 بازیکنان سویا در انتظار خروج نمانیا ماتیچ بودند تا ادواردو بووه وارد زمین شود. او به نشانه مصدومیت روی زمین نشست و این موضوع با اعتراض بازیکنان و نیمکت نشینان سویا همراه شد. مورینیو به اعتراض بازیکنان حریف واکنش نشان داد و بین طرفین درگیری لفظی به وجود آمد که خوان جوردن از سویا و مورینیو از رم به این دلیل کارت زرد دریافت کردند.

بخوانید:  ۴ راهکار امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای معاشرت با مردم

بازی با این تساوی تا پایان 90 دقیقه دنبال شد و دو تیم در 6 دقیقه وقت اضافه اعلام شده هم تغییری ایجاد نکردند تا بازی به وقت‌های اضافه برود.