سیاسی‌ کردن ورزش کار منطقی نیست/ از فدراسیون دوومیدانی انتظار حمایت داریم

*چه درخواستی از فدراسیون دوومیدانی دارید؟

*چطور با رشته دوومیدانی آشنا شدید؟

انتهایی پیام//





حضور+نازنین+فاطمه+عیدیان+در+خبرگزاری+برنا+


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

خبرنگار برنا گفت‌وگویی را با این بانوی ورزشکار انجام داده که در زیر آن را می‌خوانید.

*نزدیک مسابقات جام جهانی هستیم اهل تماشای بازیهای فوتبال هستید؟

فکر می‌کنم یک مقدار ناشناخته است این اواخر که بعضی‌ها می‌آمدند و من را می‌دیدند باید خیلی توضیح می دادم که رشته من چیست و ارتفاع با مانع چیست واقعا تا حدی این رشته ناشناخته است. امیدوارم که در سال های آینده این رشته به مردم شناخته شود و دوومیدانی در تلویزیون و رسانه‌ها بیشتر پخش شود.

ما با آقای سجادی و خانم کاظمی پور دیدار داشتیم و مشکلات خود را گفتیم و قول دادند که پیگیری کنند.

*الگوی ورزشی شما چه کسی بوده است؟

*چرا در ایران استقبالی که در کشورهای دیگر نسبت به رشته دوومیدانی می‌شود را نمی‌توانیم ببینیم؟

سطح مسابقات خوب بود، رقبای اصلی که داشتم از قزاقستان و چین تایپه بودند و قبل از مسابقات چون رنکینگ را در مسابقات آسیا چک کرده بودیم و یک مقدار درباره ورزشکاران تحقیق کرده بودیم آماده کسب مدال طلا بودم و روز قبل از مسابقه گفتند که تا بحال کسی مدال طلا کسب نکرده و شما اگر این مدال را بگیرید می شوید اولین بانو که این خودش باعث شد که یک مقدار جنگنده تر سر خط بروم.

برای المپیک 2028 خیلی زمان دارم و در این مسیر سعی می کنم که تمام تلاش خود را به کار بگیرم. در این دو سالی که تمرین کردم از هیچ چیز کم نگذاشتم و خیلی از لذتهای زندگی‌ام را کنار گذاشتم و باز هم همین کار را می‌کنم تا انشاالله بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم و به مسابقات المپیک اعزام شوم.

*در دیدار با وزیر ورزش چه صحبت‌هایی مطرح شد؟

بخوانید:  نقش کلیدی در مقابله با کرونا به عهده رسانه هاست

حمایت‌ها از سمت فدراسیون تقریبا خوب است ولی ما توقع حمایت بیشتری داریم. تا به امروز ما به عنوان یک استعداد شناخته شده بودیم ولی حالا هم من و هم دیگر هم تیمی‌ها توانستیم مقام آسیایی کسب کنیم و دوست داریم که هم از ما و هم از مربیان ما حمایت خاصی صورت بگیرد.

*چقدر اخبار و رویدادهای سیاسی و یا غیرسیاسی را دنبال می‌کنید؟

*سطح کیفی مسابقات قهرمانی آسیا چطور بود؟

طبیعتا سیاسی کردن ورزش کار منطقی نیست. اخیرا بعد از قهرمانی ما در مسابقات آسیایی در کنار پیام تبریک‌ها بازخوردهای دیگری هم می‌گرفتم که ناراحت کننده بود برای مثال می‌گفتند در این شرایط چرا به این مسابقات رفتید و برای ایران مقام آورید! این درحالی است که ما سالها برای اینکه پرچم کشورمان را بالا ببریم و افتخار کسب کنیم تلاش کردیم.

از طریق لیگ درآمد داریم ولی قراردادی که بستیم هنوز به ماه پرداخت نکردند

تا الان حمایت آن چنانی از سمت فدراسیون نداشتم ولی امیدوارم از این به بعد حمایت‌های بیشتری از من و مربی من صورت بگیرد. انتظار دارم که اردوهای خوبی برگزار کنند و به مسابقات بین المللی بیشتری ما را اعزام کنند که بتوانم تجربه بیشتری کسب کنم در این صورت می توانم در مسابقات مهم بهتر بدرخشم.

ما در ایران الگوی اخلاقی زیادی داریم اما من فرزانه فصیحی را به عنوان الگوی اول خیلی قبول دارم. ار فصیحی روحیه و انگیزه می گیرم.

راضی کننده بود من امسال 110 امتیاز برای تیم آوردم و این مبلغ می شود 170 میلیون تومان.

در گذشته تکواندوکار بودم و حتی کمربند قرمز هم دارم ولی علاقه و استعدادم در رشته دوومیدانی است.

*چه اهدافی برای آینده دارید؟

*چرا همیشه تعداد اعزام‌ها در ورزش زنان کمتر است؟

تقریبا کلاس هفتم -هشتم بودم در مسابقات منطقه شرکت می کردم ولی حرفه‌ای نبودم که از دو سال پیش زیر نظر آقای روغنی به صورت حرفه ای شروع به تمرین کردم. اول در رشته صدمتر فعالیت می کردم ولی مربی‌ام از من رکوردگیری کرد و گفت که بهتر است به رشته 400 متر با مانع بروید.

بخوانید:  حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ۱۶۸ روستای محروم در نورآباد ممسنی فارس

*چند سال است که به صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستید؟

دو سال است که به صورت حرفه‌ای دوومیدانی را دنبال می‌کنم. پیشتر از طرف مسابقات منطقه وارد مسابقات دوومیدانی شدم، برادرم دوومیدانی کار بود و این باعث علاقه من به این رشته شد.

حضور+نازنین+فاطمه+عیدیان+در+خبرگزاری+برنا+

*آیا فدراسیون دوومیدانی در این چند سال اخیر توانسته عدالت را بین ورزشکاران خود ایجاد کند؟

برای مسابقاتی که ما را اعزام کردند خدا را شکر تیم ایران هیچ کم و کسری نداشت و بعد از مسابقات هم با وزیر ورزش و جوانان یک نشستی داشتیم. منتظر فدراسیون هم هستیم و امیدواریم که از الان به بعد این عدالت را رعایت کنند.

الان یکسال واندی است که من 400 متر با مانع تمرین می کنم. امسال توانستم رکورد ملی جوانان و نوجوانان 400 با مانع را جا به جا کنم که در مسابقات کویت این اتفاق برای سومین بار افتاد و توانستم رکورددار باشگاه های 400 متر جوانان و نوجوانان شوم. مقام هایی که کسب کردم اول نوجوانان و جوانان 400 و 400 با مانع و دوم بزرگسالان ایران هم در 400 و هم 400 با مانع بود.

همه این موارد بستگی به مسابقات دارد. برای مثال می‌گفتند که در این مسابقات بایستی 9 نفر اعزام شوند ولی جای امیدواری دارد که توانستند 10 نفر از خانم‌ها را اعزام کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ رشته دوومیدانی به عنوان یکی از رشته‌های پایه و البته المپیکی هنوز نتوانسته در ایران به آن جایگاهی واقعی خود نزدیک شود. البته در چند سال اخیر و با توجه به نگاه متفاوت مسئولین ورزش و تلاش ورزشکاران فعال، این رشته جان تازه‌ای به خود گرفته است.

*برای المپیک برنامه خاصی دارید؟

نازنین فاطمه عیدیان، بانوی دوومیدانی‌کار ایران یکی از کسانی است که طی دو سال گذشته مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده و اخیرا هم در مسابقات قهرمانی آسیا با تاریخ سازی خود نخستین مدال طلای این رشته در بخش زنان را به دست آورده است.

بخوانید:  دردسرهای ساپینتو تمام شدنی نیست!

*حمایت‌های فدراسیون در این مدت چطور بوده است؟

نه به آن صورت گاها بازیهای تیم ملی والیبال را دنبال می‌کنم.

خیلی خوب است. وقتی این اتفاق افتاده دیگر مسئولیتم بیشتر شده و خیلی چشم‌ها به من است. امیدوارم موفق باشم و امیدوارم که همه دختران ایران به جایی برسند که حقشان است. مخصوصا دختران حاضر در رشته دوومیدانی  چون ما در سرما و گرما واقعا همه جوره تمرین می‌کنیم.

انشاالله بتوانم رکورد 400 و 400 متر با مانع را دوباره ارتقا بدهم و وارد 400 متر با مانع جوانان ایران شوم و چند سال آینده رکورد بزرگسالان را هم بزنم.

*این اولین بودن چه حسی دارد؟

*به غیر از دوومیدانی ورزش دیگری هم انجام دهید؟

*در این مدتی که ورزش حرفه‌ای را ادامه می‌دادید چه عناوین مهمی را کسب کردید؟

خانواده من از خیلی چیزها گذشتند تا من به اینجا برسم. هزینه رشته دوومیدانی بالا است. همیشه کفش میخی، رانین، لباس و مکمل و غیره را خانواده من تامین کردند البته اسپانسر هم داشتم که برایم تهیه کند ولی بدون خانواده من هیچ هستم و خانواده این استعداد را در من دیدند و مربی خوبی را برای من در نظر گرفتند که به اینجا برسم.

*خانواده چقدر در موفقیت شما سهم داشته است؟

 کم بیشتر تمرکزم روی ورزش و به ویژه دوومیدانی است.

*مبلغ قرارداد برای شما راضی کننده بود؟

 *منبع درآمدی شما از کجاست؟

در نوجوانان و جوانان معمولی بود ولی در بزرگسالان واقعا خوب بود و وقتی که من کنار بزرگسالان می دویدم آن جو حرفه‌ای مسابقه به من دست می‌داد.

*نظرت در مورد تحریم ورزش ایران و اخبارهای فیک در خصوص کنار گذاشتن تیم ملی از جام جهانی چیست؟ این سیاسی کردن ورزش چقدر منطقی به نظر می‌رسد؟

*مسابقات لیگ کیفیت لازم را داشت؟