وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران به بازارهای منطقه ای و بین المللی نیاز دارد، افزود: می توان در قالب تفاهم نامه همکاری بین سازمان سینمایی و مراکز ملی فیلم یا کمپانی های پخش سینمایی و یا از طریق دستگاه های اداری و دولتی این کشور به تعریف های مشخصی برسیم. نمایش و عرضه تجاری آثار با توجه به ظرفیت های موجود، تسهیل شرایط حضور سینماگران در جشنوارهها، هفتههای فیلم، مشارکت نیروهای تخصصی دو کشور در پروژههای سینمایی، فراهم کردن شرایط انجام پروژههای تولید مشترک آثار سینمایی از جمله بسترهای این همکاری ها می تواند باشد و لازم است زیرساخت مناسبات از طریق وزارت امور خارجه و رایزنی های فرهنگی فراهم شود.
خزاعی ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف سطح نفوذ سینمای ایران در کشورهای منطقه نسبت به سایر کشورها بسیار کم است که علت های مختلفی دارد و طبعا بخشی از این علتها به عملکرد خودمان و بخشی دیگر به ساختار فرهنگی آن کشورها مربوط میشود. سفرا هم در این سال ها حوزه های اقتصادی و سیاسی را بر اولویت های فرهنگی ترجیح داده بودند.
آیا این خبر مفید بود؟
وی با بیان اینکه بخش بزرگی از محصولات سینمای ایران مبتنی بر کلان ارزش های انسانی و خانواده است تصریح کرد: به عنوان مثال سینمای ایران با چین، هند، اندونزی، لبنان، تونس و بسیاری از کشورها از جهات گوناگون ظرفیت های مشترک بالقوه دارد.
وی ادامه داد: سینما ابزار قدرتمند دیپلماسی عمومی کشورمان است که می تواند قویتر و بلیغ تر از گذشته، باورها و آرمان های انسانی، اخلاقی، دینی، مذهبی و انقلابی مردم ایران را به بهترین شکل در منظر جهانیان به تصویر کشد.
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف