این کارآفرین در ادامه تبیین ابعاد تحولات قریبالوقوع متاثر از تکنولوژی هوش مصنوعی به تاثیرات هوش مصنوعی بر جذب نیروی انسانی در شرکت های بزرگ پرداخت و گفت: هوش مصنوعی در فرآیند استخدام تأثیرات شگرفی خواهد گذاشت و با تحلیل و بررسی دقیق سوابق، رفتار، مهارتها و دانش تخصصی متقاضیان کار و انجام مصاحبههای عمقی با کارجویان واستفاده از روشهای راستی آزمایی اقدام به «به گزینی» خواهد کرد.
به گفته مصریان هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتمها و روشهای دقیق رفتارشناسی، الگوها و ویژگیهای مورد نیاز برای مشاغل را شناسایی کرده و متقاضیانی را ویژگی های شان با این الگوها مطابقت بیشتری دارند، با سرعت و دقت و بدون اعمال سلیقه و تبعیض انتخاب خواهد کرد. این رویکرد میتواند فرآیند جذب و توسعه نیروی انسانی و بهره وری صنایع را متحول کند.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی مصریان در شانزدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک با موضوع «هوش مصنوعی؛ کاربردها، تکنولوژی و فلسفه» که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: توفان تکنولوژی از طریق اینترنت اشیا، داده های کلان، بلاکچین، رایانش ابری، واقعیت مجازی و افزوده، رایانه های کوانتومی، فناوری نانو، خودروهای خودران، لنزهای هوشمند، همجوشی هسته ای، برق بی سیم، متاورس و ان اف تی و… به همه جا نفوذ کرده و تمام ابعاد زندگی مردم جهان را بسرعت دگرگون خواهد ساخت.
انتهای پیام/
شانزدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک کشور با موضوع «هوش مصنوعی؛ کاربردها، تکنولوژی و فلسفه» در هتل المپیک تهران با سخنرانی اساتید این حوزه برگزار و همچنین از زحمات و تلاش های علمی و عملی 30 ساله دکتر هادی خانیکی پیشکسوت و استاد ارتباطات تجلیل به عمل آمد.
به گفته این استاد رسانه و علوم ارتباطات، هوش مصنوعی (AI) حتی ارتباطات انسانی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و انسان را قادر می سازد برای طراحی سیستمهای هوشمندی که او را درک و با وی ارتباط داشته باشد و از الگوها و دادههای رفتاری انسانها استفاده کند تا عملکرد خود را در تعامل بهتر با آنها بهبود بخشد.
این استاد ارتباطات دانشگاه، در بخش دیگری از این سخنرانی از هوش مصنوعی و نقش آن در بهبود ارتباطات مؤثر گفت: با هوشمند شدن فرآیندهای ارتباطی، انسان قادر خواهد بود ارتباطاتش را با جهان پیرامون بهبود بخشد. به گفته این متخصص رفتارشناسی و مخاطب شناسی؛ هوش مصنوعی میتواند با تحلیل و پردازش زبان طبیعی، فهم و تفسیر پیامها و متنها را آسان تر سازد و به صورت هوشمند بر اساس مدل رفتاری افراد پیام های اختصاصی هوشمند تولید کند.