شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «هوش مصنوعی» برگزار شد

این کارآفرین در ادامه تبیین ابعاد تحولات قریب‌الوقوع متاثر از تکنولوژی هوش مصنوعی به تاثیرات هوش مصنوعی بر جذب نیروی انسانی در شرکت های بزرگ پرداخت و گفت: هوش مصنوعی در فرآیند استخدام تأثیرات شگرفی خواهد گذاشت و با تحلیل و بررسی دقیق سوابق، رفتار، مهارتها و دانش تخصصی متقاضیان کار و انجام مصاحبه‌های عمقی با کارجویان واستفاده از روش‌های راستی آزمایی اقدام به «به گزینی» خواهد کرد.  
به گفته مصریان هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌ها و روش‌های دقیق رفتارشناسی،  الگوها و ویژگی‌های مورد نیاز برای مشاغل را شناسایی کرده و متقاضیانی را ویژگی های شان با این الگوها مطابقت بیشتری دارند، با سرعت و دقت و بدون اعمال سلیقه و تبعیض انتخاب خواهد کرد. این رویکرد می‌تواند فرآیند جذب و توسعه نیروی انسانی و بهره وری صنایع را متحول کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی مصریان در شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «هوش مصنوعی؛ کاربردها، تکنولوژی و فلسفه» که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: توفان تکنولوژی از طریق اینترنت اشیا، داده های کلان، بلاکچین، رایانش ابری، واقعیت مجازی و افزوده، رایانه های کوانتومی، فناوری نانو، خودروهای خودران، لنزهای هوشمند، همجوشی هسته ای، برق بی سیم، متاورس و ان اف تی و… به همه جا نفوذ کرده و تمام ابعاد زندگی مردم جهان را بسرعت دگرگون خواهد ساخت.

انتهای پیام/



منبع

شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک کشور با موضوع «هوش مصنوعی؛ کاربردها، تکنولوژی و فلسفه» در هتل المپیک تهران با سخنرانی اساتید این حوزه برگزار و همچنین از زحمات و تلاش های علمی و عملی 30 ساله دکتر هادی خانیکی پیشکسوت و استاد ارتباطات تجلیل به عمل آمد.

بخوانید:  تاکید رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا بر رشد برنامه های قرآنی سال 1402

به گفته این استاد رسانه و علوم ارتباطات، هوش مصنوعی (AI) حتی ارتباطات انسانی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و انسان را  قادر می سازد برای طراحی سیستم‌های هوشمندی که او را درک و با وی ارتباط داشته باشد و از الگوها و داده‌های رفتاری انسان‌ها استفاده کند تا عملکرد خود را در تعامل بهتر با آنها بهبود بخشد.

این استاد ارتباطات دانشگاه، در بخش دیگری از این سخنرانی از هوش مصنوعی و نقش آن در بهبود ارتباطات مؤثر گفت: با هوشمند شدن فرآیندهای ارتباطی، انسان قادر خواهد بود ارتباطاتش را با جهان پیرامون بهبود بخشد. به گفته این متخصص رفتارشناسی و مخاطب شناسی؛ هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل و پردازش زبان طبیعی، فهم و تفسیر پیام‌ها و متن‌ها را آسان تر سازد و به صورت هوشمند بر اساس مدل رفتاری افراد پیام های اختصاصی هوشمند تولید کند.