شاهد رشد همه شاخص های آموزش و پرورش در دولت سیزدهم هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی منطقه بیست و سوم آموزش و پرورش هرمزگان در منطقه لیردف در راستای عدالت آموزش یاد کرد و گفت: در 2.5 ساله اخیر شاهد در کنکور 1402 شمار رتبه های زیر 100 استان دو برابر شده و رتبه های زیر 1000 نیز 20 درصد رشد داشته ایم و میزان قبولی های در رشته های پزشکی نیز افزایش 62 درصدی را داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در نشست شورای اداری این استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم و با حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یکی از مهم ترین اولویت های کاری ایشان، حوزه آموزش و پرورش بود که با همت ایشان شاهد اتفاقات درخشانی از جمله افتتاح 1500 کلاس درس، راه اندازی 29 هنرستان مجاور صنایع و نیز تأمین شمار بالایی از معلمان مورد نیاز برای استان فراتر از سهمیه های معمول باشیم.

توسعه وسایل کمک آموزشی در سطح مدارس استان، توسعه فضاهای اردوگاهی، میزبانی از جشنواره های ملی، مولد سازی به منظور تأمین منافع برای پروژه های معطل مانده، ایجاد مدرسه خاص برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، ایجاد 21 مرکز مشاوره، اخذ 400 سند مدارس و واحدهای آموزشی و کسب رتبه اول در ارزیابی تخصصی ادارات کل سراسر کشور نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی قویدل در جلسه شورای اداری هرمزگان در حضور رییس قوه قضاییه بود.



منبع

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه حرفه آموزی میان دانش آموزان اشاره و گفت: متوسط سهم دانش آموزان در هنرستان های کشور 40 درصد است که این میزان در هرمزگان 52 درصد است که این مهم در سایه ایجاد هنرستان های مجاور صنایع در این دولت اتفاق افتاد.

بخوانید:  اختصاص هفت درصد از بودجه کل شهرداری تبریز به ورزش

قویدل از راه اندازی هنرستان انرژی اتمی در استان نیز خبر داد و گفت: از مهرماه شاهد پذیرش دانش آموز در این هنرستان خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین نیروی انسانی برای جزایر و بشاگرد نیز مجوز خاصی برای آزمون استخدامی 300 نفری صادر شده و سهمیه دانش فرهنگیان استان نیز دو برابر شده که اتفاق بسیار مهمی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش استان هرمزگان است.